Cap kraakt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Cap kraakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 22:50

Ik zal even bij het begin beginnen.
Zelf denk ik dat ik aan een nieuwe cap toe ben, hij past prima en zit heerlijk.
Alleen denk ik dat hij niet meer veilig is.
Mijn ouders denken hier anders over. Een nieuwe cap is duur en ik ben er nog nooit mee vanaf gevallen op mijn hoofd (dat kan ik ja, heb ik wel eens gehad). Maar, hij kraakt wel. Echt zorgvuldig wordt er niet mee om gegaan. Toen de lamp laatst flikkerde (niet vallen, maar aan-uit-aan-uit heel snel) werd mijn cap erbij gehaald om er mee tegen aan te meppen. Hij is ook wel eens gevallen. Volgens mijn moeder kunnen caps niet echt kapot, alleen als je er mee van het paard valt. Ik vind dit grote onzin. Hij kraakt toch zeker, dat hoort oorspronkelijk toch echt niet.
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik ben 15 en een cap hoef ik niet zelf te betalen, maar wel als het niet nodig is. Sowieso kan ik dat ook helemaal niet betalen, lang verhaal maar hier komt het op neer.

Angela

Re: Cap kraakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:55

Een cap die kraakt is niet meer in orde. Door laten vallen van de cap, of er ergens mee tegenaan te stoten gaat een cap echt wel kapot. Zou je ouders dan ook sterk aanraden om wel een nieuwe cap te kopen. Een cap is er voor je veiligheid, en een cap die kapot is, is niet meer veilig.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:00

Een cap hort niet te kraken, dan kun je je dus wel voorstellen dat als het kraakt er dus van binnen iets kapot is. Het gaat om je hoofd, dat lijkt me iets belangrijker dan die 50 euro die je voor een cap betaalt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:02

Dat vind ik dus ook, maar het wilt er niet in.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:04

Ik zou je moeder maar eens vertellen dat het niet verstandig is om met een cap tegen een lamp te slaan :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:05

Vraag ze maar wat duurder is, een cap of het hoofd van hun dochter. Het is een banketstaaf vraag, maar kan wel de waarheid zijn. En als ze zich die kosten willen besparen moeten ze er inderdaad maar niet mee tegen een lamp gaan slaan. :P

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:06

Na 1x vallen kan die al stuk zijn, als hij kraakt is hij zeker stuk.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:07

Arc_En_Ciel schreef:
Ik zou je moeder maar eens vertellen dat het niet verstandig is om met een cap tegen een lamp te slaan :)

Nee dat heb ik ook meteen gedaan haha.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:11

Laat haar gewoon dit topic lezen. Een nieuwe cap is er al vanaf zo'n 30 euro, dus lijkt me niet dat ze dat niet even "voor sinterklaas" kunnen regelen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:22

Helaas, daar doen we niet meer aan.
Maar ik zal het nog eens duidelijk zeggen, want ik hou mijn hoofd liever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:24

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:26

Toen mijn cap kraakte heb ik hem open gemaakt om te zien hoe en wat. Er zat een scheur over de gehele lengte van de cap. Ik wil er niet eens aan denken wat er was gebeurd als ik daarmee was gevallen!
Ik zou zeggen: laat je moeder dit topic even lezen!

Als het moet wil ik ook nog wel een verhaal toevoegen van hoe een cap me letterlijk mijn schedel heeft gered. Cap doormidden, schedel heel.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:28

Dat valt inderdaad wel mee! Die kan ik evt. zelf nog wel kopen (volgende maand als ik betaald krijg). En dan meteen sparen voor een nieuwe want hij ziet er uit alsof hij verschrikkelijk zit :p. Bedankt!!

@Saar88: Het verhaal over mijn vorige cap: Springen, pony wilde niet. Dus wilde erlangs schieten maar daar ga ik niet mee akkoord. Uitkomst: Met mijn hoofd tegen de paal aangeknald, en hard ook. Cap was toen doormidden, toen heb ik wel een nieuwe gekregen.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:36

Laat hem anders ergens controleren. Volgens mij kan dat bij verschillende ruitersport winkels.
Dan geloven ze het wel denk ik?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:37

ramboe schreef:
Laat hem anders ergens controleren. Volgens mij kan dat bij verschillende ruitersport winkels.
Dan geloven ze het wel denk ik?

Kan dat? Benieuwd hoe ze DAT doen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:38

Laat dit je ouders eens lezen: Hier een moeder. Van een kind met aangeboren hersenbeschadiging. Hij heeft moeite met de motoriek, met gedrag en emotie. Heeft ADHD en ik maak me regelmatig zorgen over de toekomst.

De uitdagingen van mijn zoon zijn groot. Elke dag. Maar van een kind wat door een val met een slechte cap een hersenbeschadiging krijgt nog vele malen groter. Denk aan opnieuw leren lopen, praten, lezen, schrijven en je mag hopen dat t kind ooit weer op een paard kan zitten, laat staan rijden.

Ik ben 40, zoon 11 en dochter 8. We rijden alledrie en onze hersens zijn mij heilig. Als 1 van onze caps kraakt, gaat ie eruit en komt er een nieuwe. Cap v dochter was te klein geworden, andere cap die ik had was iets te groot, dus bewoog op t hoofd. ik ben een andere gaan halen.

Hersens krijg je maar 1 keer, zijn onvervangbaar en daarom moet je een cap hebben die betrouwbaar is. Dus niet eentje die kraakt, niet eentje waarmee er tegen een lamp wordt geslagen. Hier liggen caps in de kast en wordt er door iedereen zorgvuldig mee om gegaan.

Je kind is de prijs van een nieuwe cap vele malen meer waard.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:46

Zilfstar schreef:
Laat dit je ouders eens lezen: Hier een moeder. Van een kind met aangeboren hersenbeschadiging. Hij heeft moeite met de motoriek, met gedrag en emotie. Heeft ADHD en ik maak me regelmatig zorgen over de toekomst.

De uitdagingen van mijn zoon zijn groot. Elke dag. Maar van een kind wat door een val met een slechte cap een hersenbeschadiging krijgt nog vele malen groter. Denk aan opnieuw leren lopen, praten, lezen, schrijven en je mag hopen dat t kind ooit weer op een paard kan zitten, laat staan rijden.

Ik ben 40, zoon 11 en dochter 8. We rijden alledrie en onze hersens zijn mij heilig. Als 1 van onze caps kraakt, gaat ie eruit en komt er een nieuwe. Cap v dochter was te klein geworden, andere cap die ik had was iets te groot, dus bewoog op t hoofd. ik ben een andere gaan halen.

Hersens krijg je maar 1 keer, zijn onvervangbaar en daarom moet je een cap hebben die betrouwbaar is. Dus niet eentje die kraakt, niet eentje waarmee er tegen een lamp wordt geslagen. Hier liggen caps in de kast en wordt er door iedereen zorgvuldig mee om gegaan.

Je kind is de prijs van een nieuwe cap vele malen meer waard.

Amen _/-\o_

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:50

En daarbij: heeft ze meteen een cap (je oude) die wel geschikt is om mee te slaan of gooien!

@zilfstar: _/-\o_

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 23:51

Haha neehoor! Die moet erbij op de 'trofeeën' plank: de cap uit het vorige verhaal en een gipsarm.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:00

vraag geld voor je verjaardag of voor sinterklaas om hem te kopen en kerst komt ook nog . schrijf een rijmende verlanglijst over veiligheid eens kijken of ze dan nog nee zeggen. maar niet meer ermee tegen fietslampen meppen dan he

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 00:06

Ingewikkelde situatie, ik spaar voor een reis dus daar gaat al mijn verjaardagsgeld heen. Maar ik denk dat ze na dit topic het wel begrijpen en anders zal ik toch zelf maar mn spaargeld moeten aanbreken.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:31

Een goede cap is zooo belangrijk....

Ik heb een ongeluk gehad met mijn paard 2jr geleden en met mijn hoofd (cap) op het asfalt gevallen.
Mijn cap leek meer op een platgeslagen muts, was op 3 plaatsen gebroken en heeft echt mijn leven gered.
Ging met behoorlijke snelheid. Ben met een ambulance opgehaald uit 't bos..

Wanneer jouw cap kraakt is er Wrs iets gebroken, koop een nieuwe van 5 tientjes...
Ongeluk zit in zo'n klein hoekje.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:39

een goede cap is inderdaad erg belangrijk.
Zelf ben ik op een buitenrit een keer van het paard gevallen, omdat degene die mee reed, zo dom was om me als een idioot in te halen waar mn (vz) paard van schok en ik er naast lag, met mn hoofd (cap) tegen een paaltje, cap was total los en ik alleen een lichte hersenschudding, had velen malen erger kunnen zijn als de cap niet goed was.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:42

niuewe cap is als die kraakt echt nodig
heb ook een nieuwe cap gehaald toen er een scheur aan de binnenkant van mijn oude zat, kraakte niet maar leek mij niet zo veilig om met die cap door te rijden, me moeder was neit zo blij die cap had ik nog geen eens een jaar, cap was 100 eurio, nu heb ik weer de zelfde

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:48

Een goede cap is zo belangrijk als hij echt zo kraakt zal ik hem niet meer gebruiken

Wat voor maat heb je? Wie weet heb ik nog een cap voor je die nog wel goed is
Laatst bijgewerkt door Seven op 20-10-13 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt