Warme & Waterdichte schoenen/laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Warme & Waterdichte schoenen/laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 09:32

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar warme en waterdichte schoenen/laarzen.

http://www.kramer.nl/STEEDS-Farmer-Wint ... &ci=256936

Deze heb ik op het oog, maar ik kan niet uit de beschrijving opmaken of de schachtzone van de laars nou ook waterafstotend/waterdicht is. Iemand ervaring met deze?

Verder heb ik ook deze nog op het oog. Ervaringen met een van deze zijn ook meer dan welkom!

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/scho ... 7&size=258

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/scho ... 7&size=258

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/scho ... 7&size=122

En andere suggesties zijn ook welkom :)

TurdusMerula

Re: Warme & Waterdichte schoenen/laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:16

Wil je ook stalwerk doen ermee, en is het alleen binnen of ook buiten (blubberpaddocks enzo)?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 18:56

Het is stalwerk en alleen buiten, veel blubberpaddocks.. heb inmiddels die van kramer besteld!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:48

Ik hoop voor je dat ze voldoen... Mijn ervaring is dat zo een schoenen of laarzen wel fijn zijn maar snel slijten of kapot gaan, als je er 'grof' mee omgaat. (de blubberpaddocks...)

Ik gebruik van die goedkope snowboots, het idee van 'warmere' rubber laarzen dan.

Maar dit model nooit gehad dus ik hoop dat ik mis zit. :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:50

Ik ben bang dat die blubber je schoen in kruipt hoor...

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 21:50

hihi ik hoop het ook.. ik heb gebeld en volgens de klantenservice kan ik met deze laarzen in een modderpaddock lopen. En als ik bij ontvangst twijfels heb, kunnen ze gelukkig gratis terug :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:54

Dubarry ben ik heel tevreden over bij ons op stal lopen er een paar al 6 jaar op en zijn npg perfect.
Maar zijn wel duur. En ik loop er ook de hele winter op
Maar anders heb je ook de neppe variant. Die hebben mijn zusjes maar als ik het moet vergelijken dan doe ik veel langer met mijn dubarry laarzen en krijg je je geld er wel uit. Omdat hun vaker laarzen moeten kopen.
En anders kan je ze via marktplaats 2dehands kopen

Ibanez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:44

Ik heb van die halfhoge wandelschoenen van mountain peakvan de scapino, die zijn als het goed is waterdicht. Ik ben er niet helemaal van overtuigd, want toen ik een paard ging afspuiten waren mijn voeten nat! Kan ook zijn dat het water er van bovenaf in is gekomen.
Laarzen zijn wel fijner als je door diepe blubber moet, maar ik heb dan wel het liefste iets met veters anders raak ik ze kwijt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:46

Ik ben wel benieuwd hoe ze bevallen, ts!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:47

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:30

Zo'n gedoe met die veters allemaal denk ik, maar ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen.
Heb ook die van Dubarry, geweldige laars, schiet je zo in en zijn hartstikke waterdicht. Ga er gewoon mee in de vijver staan om foto's te maken :) Zijn idd duur, maar je doet er dan ook heel lang mee.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:37

Nou succes.....

De 1e in je ANWB links heb ik vorig jaar gehad, de laatste van je ANWB links heb ik het jaar daarvoor gehad.
Bij mij houden ze het dus echt geeneens 1 winterseizoen vol. Zijn wel warm, maar gaan heel snel kapot.
Zool kapot, voering kapot, of er laten naden/zool los.. Of dat nou komt door koeienmest/blubber/paardenmest of iets anders, ik weet het niet...

Ik kocht altijd via de ANWB omdat dat prijstechnisch een hoop scheelde met outdoorlaarzen van paardenmerken. Maar het geld wat ik nu kwijt ben aan ANWB laarzen, had ik 1 paar goede laarzen van paardenmerk kunnen kopen... Helaas...

Voor mij nooit meer ANWB laarzen....
Voor deze winter ben ik nog aan het zoeken naar laarzen die wel voldoen en het wel langer dan 1 seizoen uithouden..

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 17:35

itsmi schreef:
Nou succes.....

De 1e in je ANWB links heb ik vorig jaar gehad, de laatste van je ANWB links heb ik het jaar daarvoor gehad.
Bij mij houden ze het dus echt geeneens 1 winterseizoen vol. Zijn wel warm, maar gaan heel snel kapot.
Zool kapot, voering kapot, of er laten naden/zool los.. Of dat nou komt door koeienmest/blubber/paardenmest of iets anders, ik weet het niet...

Ik kocht altijd via de ANWB omdat dat prijstechnisch een hoop scheelde met outdoorlaarzen van paardenmerken. Maar het geld wat ik nu kwijt ben aan ANWB laarzen, had ik 1 paar goede laarzen van paardenmerk kunnen kopen... Helaas...

Voor mij nooit meer ANWB laarzen....
Voor deze winter ben ik nog aan het zoeken naar laarzen die wel voldoen en het wel langer dan 1 seizoen uithouden..

Jammer dit te horen! Ach.. er zit twee jaar garantie op. Ik zie het wel! Bedankt voor je bericht!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 17:37

ik heb ze van de Welkoop/Boerenbond kosten ze 35 euro en gaan nu 2 najaar/winter in. Nog steeds droge warme voeten.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:42

Ik heb nu de eppeljeck Janouk laarzen besteld! Ben erg benieuwd...

xGjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:19

Ik heb zelf Scapino schoenen van €35,-, Mountain Peak bergstappers, gaan nu al 5,5 jaar mee en ik ben verslaafd aan ze :')
Ariat is ook een topmerk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 10:52

ik heb john bardale, outdoormerk.
is goed geschikt voor wat bredere kuit(sterker nog, mij zijn ze iets té breed)
zijn super waterdicht.
vind het alleen zonde om er echt enorm veel door de blub mee te gaan, dan doe ik ff regenlaarzen aan.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:51

Ik krijg vandaag de Eppeljeck Janouk laarzen binnen volgens Track and Trace code.. Zit al de hele dag thuis te wachten :)

@ Gjilke , ik heb een ski jas in de uitverkoop gekocht bij Scapino, omdat ik het altijd zo koud heb op stal in de winter. Die jas is volgens mij van hetzelfde merk als die jij noemt en die bevalt goed! Die schoenen zullen dan ook wel goed zijn denk ik!
Schoenen zijn warm genoeg en slijten niet bij de buig/vlakken? BIj overgang voet-teen waar de schoen buigt zitten bij mijn goedkope schoenen telkens de scheuren... Ook bij de ANWB bergstappers..

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:52

Muckboots!

pretparkpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:30

Ik heb ook Dubarry outdoor laarzen al 5 jaar! kost idd wat maar je bent op den duur goedkoper uit dan een goedkope laars. Ik heb ze bijna dag en nacht aan. Ze zitten als gegoten! Bovendien krijg ik er geen moeie voeten in. Loop veel met hond.

anoukdeolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:43

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:53

Ik vind je eerste laarzen er wel heel gaaf uit zien. Zien ze er in het echt net zo uit als op het plaatje?

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 15:56

Ze zijn in het echt misschien nog wel gaver :D ze waren echt heel mooi, maar ze vallen heel erg groot!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:57

Ik heb de eerste... die STEEDS, maar die laten los bij de naden.... Al keer laten maken door de schoenmaken maar het wil niet baten :n

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:04

Tot vorige week had ik ook Mountain Peak bergschoenen. Zaten onwijs lekker, maar mijn sokken hielden het niet lang droog. Bij de neus aan de zijkant kwamen scheuren in. Nu loop ik op groene gevoerde rubberen laarzen en dat bevalt vooralsnog goed!