Garantie op Horseware deken, hoe regelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Garantie op Horseware deken, hoe regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 08:52

Beste bokkers,
(excusses als het verkeerd staat en als de titel een beetje warrig is, kon niks beters bedenken).

Op Equitana dit jaar heb ik bij de stand van Horseware een deken gekocht voor mijn paard.
We hebben een Rambo Orginal turnout gekocht met een liner om er in vast te bevestigen.

Wij gebruiken de deken als tussendeken, zo heeft mij paard hem nu om omdat het niet koud genoeg is voor echte winterdeken maar al te koud is voor zonder als ikg een dikke vacht wil hebben.

Nu haalden ik va de week de deken er even af en zag tot mijn verbazing dat er al 1 van die ringen waarmee de dekens aan de voorkant vast zitten kapot gaat/is.

Afbeelding

Op de tas van deze deken staat: 3 yeas guarantee against waterproffness & Breathability. Lifetime guarantee on the hardware.

Hieruit kan ik volgens mij opmaken dat dit onder de garantie valt. De aankoopbon is ook aanwezig van Equitana.
Maar nu mijn vraag: Hoe regel ik dit? Omdat ik de deken dus op Equitana heb gekocht. Stuur ik hem naar horseware zelf op (naar engeland ofzo?) of kan ik hiermee gewoon via een winkel geholpen worden ondanks dat ik daar de deken niet vandaan heb?

Ik heb dit nog nooit meegemaakt en mijn moeder ook niet, vandaar dat we niet zo goed weten hoe we dit moeten aanpakken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Garantie op Horseware deken, hoe regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:56

Geen idee of dit onder garantie valt, maar je zegt dat je een bon hebt. Je moet bij degene zijn van wie die bon is, dat is de verkoper.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:57

Vaak kun je even bij je plaatselijke ruitershop informeren. Of zij jou verder willen/kunnen helpen of dat je direct naar de fabriek moet. Zo heb ik ook met garantie op een vest van Horseware welke ik ergens anders had gekocht een andere uit mogen zoeken en hebben zij het geregeld met de vertegenwoordiger van Horsewear.

Is wel afhankelijk van de servicegerichtheid van de winkel natuurlijk.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:04

Ik heb in het klein de gegevens van de stand gevonden. De bon is van horseshop4u. Helaas is mijn duits heel slecht dus zou even een vriend moeten vragen bij hulp met de website.

Ik zou wel heel erg balen als dit niet onder de garantie valt. Paard heeft niks bijzonders gedaan met de deken en de deken is nu nog geen 3 maanden gebruikt ( voorjaar op gehad en nu dan weer).

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 09:05

vera_pino schreef:
Vaak kun je even bij je plaatselijke ruitershop informeren. Of zij jou verder willen/kunnen helpen of dat je direct naar de fabriek moet. Zo heb ik ook met garantie op een vest van Horseware welke ik ergens anders had gekocht een andere uit mogen zoeken en hebben zij het geregeld met de vertegenwoordiger van Horsewear.

Is wel afhankelijk van de servicegerichtheid van de winkel natuurlijk.

Ik ga eens kijken welke winkel er hier in de buurt connecties heeft met Horseware, misschien dat die mij inderdaad veder willen helpen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:03

Ik zou een mail naar Horseware sturen want niet elke winkel wil een klacht in behandeling nemen als de deken niet bij hun is gekocht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:05

Voor die rambo garantie had je je deken binnen 90 dgn na aankoop bij horseware moeten registreren.
Nu zul je alleen via de dealer nog wat kunnen ivm niet deugdelijk zijn oid.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 13:09

Hoe had ik dat moeten doen dan? Heb geen kaartje erbij gehad ofzo. Alleen de bon, waarop ook niet staat dat ik had moeten registreren.
Met dealer, bedoel je dan de duitste winkel die als stand stond of gewoon een dealer in nederland zelf?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:15

Er hoort een kaartje aan je deken te hangen, de guarantee card.
Daar staat op wat je moet doen voor de garantie.

Ik ben bang dat je nu echt alleen bij de verkopende partij terecht kunt.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 13:19

Ik ga horseware zelf vanaaf een mail proberen te sturen. En anders probeer ik de duitse verkoper.
Zelf zou ik het van de zote vinden dat alleen omdat die kaart dus blijkt te ontbreken ik geen garantie zou hebben.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 13:23

Ik denk dat dit niet onder de garantie gaat vallen hoor , maar je kunt het proberen natuurlijk

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 18:04

Via internet heb ik kunnen vinden wat jullie bedoelen met die kaartjes. Via internet kan ik die ook invullen. Echter zijn de 90 dagen dus al voorbij.

Echter mijn vraag is, wat bedoelen ze met hardware? Dat ik nu mogelijk te laat ben voor de 3 jaar waterproofgarantie is dan wel jammer. Maar lifetime hardware garantie is zoals het al zegt lifetime. Ik ga eens mailen met behulp van paps. Die is beter in talen dan mijn moeder en ik.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:36

Met hardware worden de sluitingen bedoeld, dus de klips, loops e.d., niet het stikwerk.
Geef het eerst aan bij de winkel/bedrijf waar je het gekocht hebt.
Zij kunnen je dan bv vragen om foto's te maken en die te mailen waarnaar ze het door kunnen sturen naar HW.
3 jaar garantie zit alleen op waterdichtheid en ademend vermogen, mits je je gehouden hebt aan de wasvoorschriften en slijtage bij normaal gebruik valt er niet onder.
HW is echt streng t.a.v. garantie, nogmaals probeer het via het bedrijf waar je het aangekocht hebt (mail anders gelijk de foto's mee en wanneer je de deken gekocht hebt, welke deken het is, dikte, kleur, maat, wanneer je dit gezien hebt e.d.), zij kunnen HW benaderen en als HW niets wil doen wellicht zelf iets voor je betekenen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 17:50

Mijn vader had ondertussen al een mail naar horseware zelf gestuurt. Deze geven aan dat ik met de deken terug moet naar de winkel waar hij gekocht is. Nu is die winkel 200 km rijden. Mijn vader heeft teruggemaild of er mogelijkheid is of ik hem eerst hier ergens in de buurt kan laten nakijken. Mochten ze dus zeggen dat dit niet onder de garantie valt heb ik in iedergeval 400 km rijden bespaard. (en daarnaast is mijn duits rete slecht). Mocht Horseware zelf terugmailen dat ik toch bij de duitse winkel moet zijn ga ik daar eerst inderdaad mee mailen met behulp van een kennis die veel duitse brieven en mails schrijft. Ik ga namelijk niks door google translate gooien, die bevat zoveel fouten dat ik dat niet netjes vind overkomen richting zo'n bedrijf.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:56

Mijn ervaring met de service van horseware is alleen maar heel goed. Ik heb zelfs eens een deken via josie gekocht, dus ook geen bon, en heb qua garantie alles rechtstreeks via horseware kunnen regelen.
Als je de situatie uitlegt dan willen ze best wat voor je betekenen.
Ik vind ze helemaal niet streng t.a.v. garantie, ik vind ze juist heel service gericht. Ze sturen je bijvoorbeeld ook kostenloos een nieuwe sluiting o.i.d. Ik gebruik bijna uitsluitend Rambo dekens vanwege de kwaliteit en service, dus ben wel een goede klant.
(Het lijkt me alleen goedkoper om het bij een horseware dealer te laten stikken en dat Horseware de winkel het werk vergoedt i.p.v. een retourtje Ierland.)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 18:01

swatch schreef:
Mijn ervaring met de service van horseware is alleen maar heel goed. Ik heb zelfs eens een deken via josie gekocht, dus ook geen bon, en heb qua garantie alles rechtstreeks via horseware kunnen regelen.
Als je de situatie uitlegt dan willen ze best wat voor je betekenen.
Ik vind ze helemaal niet streng t.a.v. garantie, ik vind ze juist heel service gericht. Ze sturen je bijvoorbeeld ook kostenloos een nieuwe sluiting o.i.d.
(Het lijkt me alleen goedkoper om het bij een horseware dealer te laten stikken en dat horseware de winkel het werk vergoedt i.p.v. een retourtje Ierland.)

Dat lijkt mij inderdaad ook. Als ik bij een door hun aangewezen dealer in nederland terecht kan om de deken alleen te laten inspecteren al zou ik dat super tof vinden. Want dat zou al een 400 km rit besparen.

Edit: maar een les voor de volgende keer als ik een horseware deken koop, nu zal ik goed op een guarantee kaart kijken.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:23

Mijn ervaring is dat ze wel streng zijn, ik vraag altijd om foto's en de bijbehorende uitleg en dat gaat, vertaald uiteraard, naar HW.
Het hangt er ook vanaf waarmee je komt.
Idd hardware en bv een vervangende singel is vaak geen probleem.
Ook ik heb mensen kunnen helpen die niet via mij gekocht hadden en toch een HW probleem hadden.

Garantie van Rambo dekens kan je zelf eenvoudig regelen via de site van HW:
http://www.horseware.com/ramboguarantee/

TS, als ik jou was zou ik de foto's mailen naar dat bedrijf en de situatie uitleggen (dus ook je reisafstand e.d.).
Dan kunnen zijn vast wel aangegeven of en zo ja wat ze voor je kunnen doen.
Het kan bv zijn dat ze toch de deken willen zien, je kan het ook per post er heen sturen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 19:53

Ik ga inderdaad ook nog mailen naar het bedrijf waarbij ik de deken gekocht heb. Maar ik wacht even het mailtje af van horseware op mijn vraag of ik ook een dealer in nederland mag bezoeken.

Ik weet niet of het invullen van de garantie nu nog geld voor mij. Aangezien ik niet in het 90 dagen termijn meer zit. Of kan dat als nog?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 11:43

Is het niet veel sneller en makkelijker om dat stukje even opnieuw te laten stikken bij de schoenmaker?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:18

cissy schreef:
Is het niet veel sneller en makkelijker om dat stukje even opnieuw te laten stikken bij de schoenmaker?

Ik heb liever wel dat er iemand naar kijkt met meer verstand dan de schoenmaker van om de hoek. Bij de meeste producten vervalt de garantie namelijk zowiezo als je het heb laten maken bij een ander bedrijf dan waarvan het product is.
Als het gerepareerd word, liever wel dan door bijv. Horseware zelf, ookal zou ik dat dan zelf moeten betalen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 14:54

Ondertussen bericht terug.
Ik mag de deken laten bekijken bij een retailer in nederland zelf. Wel met de vraag of ik wil doormailen naar welke winkel ik dan ga. Dan kunnen ze contact opnemen. Nu even zoeken in de waar te koop van de website welke winkel er dichtbij in de buurt zit.
Ben erg blij en vind het super tof van horseware :D .

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:10

fijn dat ze je deken in behandeling willen nemen. Lijkt me ook niet meer dan normaal, rambo is hartstikke duur ! Ik heb er nog nooit problemen mee gehad dat er iets kapot is gegaan, waarschijnlijk een fabrieksfout..
Succes nog!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:13

miss_lizje schreef:
Ondertussen bericht terug.
Ik mag de deken laten bekijken bij een retailer in nederland zelf. Wel met de vraag of ik wil doormailen naar welke winkel ik dan ga. Dan kunnen ze contact opnemen. Nu even zoeken in de waar te koop van de website welke winkel er dichtbij in de buurt zit.
Ben erg blij en vind het super tof van horseware :D .

Super zeg!
Ik heb ook een deken van HW maar wist ook niet dat je je moest registeren.
Nu maar hopen dat er niks kapot gaat :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 09:54

Mailtje is gestuurt, wacht nu op een "ja dat is goed" mailtje en dan hoop ik zaterdag er al heen te gaan.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:21

Update:

Bij een winkel langs geweest, deze hebben contact op genomen met hun tussenpersoon. Deken gaat gerepareerd worden. :D