goede winterjas (water/winddicht)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

goede winterjas (water/winddicht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:35

Hallo allemaal,

Hier een vraag voor de doorgewinterde bokkers onder ons :D Ik ben jaren lang verwend geweest met een binnenbak, echter ga ik over een maand verhuizen naar een stal met alleen een buitenbak voor mij geen probleem maar, nou ben ik dus opzoek naar een goede warme winterjas die echt wind en 100% waterdicht is. Het hoeft van mij niet persee een paardenmerk te zijn :) Ik heb nu namelijk al meerdere keren een jas gekocht waarvan ze mij verteld hadden dat hij waterdicht was, echter 1 flinke plensbui en ik was toch nat :7

Wie kan mij helpen?

GaitMonster

Re: goede winterjas (water/winddicht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:36

Kingsland, een heerlijke jas. Ik heb er 2 en draag ze al jaren. Waterdicht en hele fijne jassen. Zeker een aanrader!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:37

GaitMonster schreef:
Kingsland, een heerlijke jas. Ik heb er 2 en draag ze al jaren. Waterdicht en hele fijne jassen. Zeker een aanrader!

Ik heb inderdaad ook een KWPN jas (beetje vergelijkbaar) Is ook zeker een heerlijke jas, maar toch minder warm en hij kruip omhoog bij mij

Ik heb bij van Cranenbroek een werkja gekocht. Was helemaal niet duur en hij is zooo lekker warm en waterdicht. Voor mij geen andere jassen meer en het maakt mij ook niet uit dat ik voor gek loop met een knal gele jas. En 1 ding scheelt ik hoef geen hesje meer aan als ik buiten ga rijden :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:40

Nou ik heb vorig jaar een jas gekocht bij C&A wind en waterdicht, valt net onder den bips en met cappuchon, heerlijke jas! Ik rijd dan wel geen paard meer maar zit dagelijks op mijn snorbrommer dus dan is een goede jas wel fijn. Heb alleen bij de Action een spuitbus gekocht voor de naden als die eventueel zouden gaan lekken maar heb nog geen last gehad.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:41

Ik zit in het zelfde 'schuitje,' na jaren van een binnenbak, nu komende winter alleen een buitenbak!
Ik heb vorige week een jas bij de welkoop gehaald. Hoefde voor mij ook geen paardenmerk te zijn, maar wel warm en droog, en niet zo kort, beetje over mn achterwerk, maar ook weer niet te lang, zodat ik er ook nog mee OP mijn paard kan zitten ;)
Of hij waterdicht is, daar ga ik wel vanuit, maar heb het nog niet uit kunnen testen.
Jas kostte 70 euro (of was het 80..)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:45

Bij de ANWB hebben ze ook hele fijne jassen. De meeste zijn wind- en waterdicht, heerlijk warm en niet te kort of te lang.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:54

Kijk anders eens naar Gaastra, heerlijk warm en ook echt waterdicht als dat op het etiket staat.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:00

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:09

Ik heb een musto (de snug).
Maar van Anky zijn ze ook goed.

Ik geef in ieder geval een tip: de equitheme is misschien wel waterdicht maar absoluut niet ademend genoeg.
En dat heb ik van meer mensen gehoord.

Succes!!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:13

Ik heb een bruin Bomber Jack van BR, vorig jaar gekocht, super goed bestemt tegen water en harde wind!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:15

Je zou ook eens bij een winkel voor vissers kunnen kijken, die zitten ook in weer en wind langs het water.
Werkkleding is ook vaak fijn spul, lekkere stallaarzen e.d.
Of de legerdump, als die nog bestaan...

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:17

Ik zit ook met diezelfde vraag, zijn de jassen van de decathlon ook goed ?Iemand daar ervaring mee? Heb een beperkter budget :)

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:19

Ik heb er gewoon eentje van de Wehkamp. Met een busje Harmisol de naden behandelen, en je bent helemaal het vrouwtje voor 50-60 euro. Die jasjes gaan een jaar of 3-4 mee, daarna koop ik weer de volgende. Waar ik wel altijd op let is dat 'ie niet te lang is, er genoeg zakken inzitten, en dat de rits naar 2 kanten open kan (maar bij een korter jasje is dat niet eens nodig).
Decathlon vind ik nooit zoveel bijzitten. Nu is die in Brugge ook niet zo uitgebreid wat paardensport betreft. Maar wie weet bij de outdoor-afdeling?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:21

Loe_Loe schreef:
Ik heb er gewoon eentje van de Wehkamp. Met een busje Harmisol de naden behandelen, en je bent helemaal het vrouwtje voor 50-60 euro. Die jasjes gaan een jaar of 3-4 mee, daarna koop ik weer de volgende. Waar ik wel altijd op let is dat 'ie niet te lang is, er genoeg zakken inzitten, en dat de rits naar 2 kanten open kan (maar bij een korter jasje is dat niet eens nodig).
Decathlon vind ik nooit zoveel bijzitten. Nu is die in Brugge ook niet zo uitgebreid wat paardensport betreft. Maar wie weet bij de outdoor-afdeling?

Idd, qua ruiterkledij is het niet zo uitgebreid. Maar had vandaag een catalogusje ontvangen en daar stond er wel een interessante jas onder de outdoor-afdeling.

Dianebekkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:23

L0veMyHorse schreef:
Ik heb een bruin Bomber Jack van BR, vorig jaar gekocht, super goed bestemt tegen water en harde wind!

Klopt!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:24

Ik heb een Eurostar bomberjack. Heerlijk warm en waterdicht ook.

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:32

SmartBH schreef:
Idd, qua ruiterkledij is het niet zo uitgebreid. Maar had vandaag een catalogusje ontvangen en daar stond er wel een interessante jas onder de outdoor-afdeling.

oh leuk, kan je een linkje sturen?

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:39

Na meerdere miskopen van 'paardenjassen' te hebben gehad heb ik vorig jaar een ski jas gekocht.
Bij Bever das een outdoor winkel.
Hij was 125 euro maar is echt een goede jas. Super warm, ademend, waterdicht en je kan er gewoon in bewegen omdat het gemaakt is om mee te skiën!

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:19

Loe_Loe schreef:
SmartBH schreef:

oh leuk, kan je een linkje sturen?

Volgens dat ik de foto's zie zou het deze moeten zijn: http://www.decathlon.be/3-in-1-damesjas-arpenaz-id_8284915.html

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 21:20

Dankjullie wel voor alle reacties!

TamaraFloor: wat jij beschrijft heb ik nu dus ook al een paar keer gehad en zat dus zelf ook aan een ski jas te denken, hoewel ik al een aantal goede andere mogelijkheden voorbij heb zien komen :)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:29

La valencio en dan de bomber, heerlijke jassen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:28

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:31

Ik heb deze: http://www.horze.nl/ruitershop/jassen/w ... NL,pd.html

Gaat nu mee de 2e winter in!
Ik moet altijd buiten rijden en deze jas is echt heeerlijk warm :D Zelfs met de ergste kou vorig jaar heb ik het niet koud gehad. Houd ook heel lang water tegen, natuurlijk word het na een uur in de stromende regen wel wat plakkerig, maar dat is niet zo gek :')

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:58

Ik zweer ook bij ski-jassen en dan met name in de uitverkoop voor een echt goed merk. Vorig jaar heb ik een hele fijne van Falcon gekocht. Daar kan wat mij betreft geen paarden-merk tegenop.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 12:04

Ik haal ze altijd in de uitverkoop bij de Tuinland. Bjornson jassen tussen 20 a 40 euro. Water en winddicht. Bij mij nog nooit doorgelekt, goede lengte, goed warm.