Het hele verhaal als intro. Wij hadden een leuk paard via internet gespot particulier bij mensen. We zijn er een paar keer geweest om te rijden en op zich verliep alles goed.
We hadden ons eigen zadel mee om te passen. Op haar schoft was al te zien dat ze meerdere zadels op haar rug had gedragen. Nou ons eigen zadel was niet goed. Over het paard viel niet te handelen in prijs het was haar parel. Lag haar aan het hart. En ze wilden het beste voor het paard. Ze hadden een nieuw anky zadel dressuur nog niet eens 3 maand gebruikt. De vrouw is geopereerd haar dochter ver weg gaan wonen. Vandaar dat de paarden weg gingen. Opeens kwam ik op het idee dan te gaan handelen op het zadel. Ze wilden immers het beste voor het paard en dat was het geschikste zadel. Dus inderdaad bedrag geboden. Manlief wou toch meer en zei als ik zadel naar de winkel breng krijg ik er meer voor. Maja was toch het beste voor het paard dat zadel !!! dus actie geslaagd. Waarop vrouwlief zei maakt mij niet uit al betaal je alles in 2 a 3 keer . Immers ging ik uit alleen van de aanschaf paard. Ze mocht zelfs wel mee zei ze. Nou wij zouden s avonds bellen even overleggen hoe we dat dure zadel ook zo snel mogelijk konden betalen.
Dus plan opgesteld meneer aan de telefoon maar ging niet akkoord meer. Pas als alles betaald was , maakte niet precies uit hoe en wat, was alles van ons. Wij hadden geen vervoer maar hun hadden trailer en wilden het paard best brengen. Konden ze ook de nieuwe plek zien.
Het paard is volledig betaald op 19 september. 3 oktober meld ik dat het geld voor het zadel er is en dat ze kunnen komen.
dat blijkt 4 oktober te worden s avonds.
En dan komt het. De auto met trailer komt aan . Ik kijk via het voordeurtje naar het paard. en zie wel een schrammetje bij het oog. Maja kan van op het land zijn gebeurd ofzo. Toch ? En dan stapt ze achteruit heel voorzichtig de trailer af. met lage transportbeschermers.Ze staat op 3 benen loopt stokkreupel. Hinkt . nog even gedacht komt het door de transportbbeschermers waarop hij zegt ja is ook ff geleden. Nou dat was het niet. Paard stond op 3 benen met enorme trekhak. heel hoog omhoog. Nou even stappen dan maar het mocht niet baten. Dus hink stap sprong de stal in. Het zadelgeld had ik nog steeds in mijn zak. Niet wetend wat te doen. Paard was immers al betaald. Nou op stal bleek de schade nog groter.Haar oog lag open aan beide kanten waar toen dus ook echt bloed uit ging lopen. schrammen en op haar kont boven der staart een open vleeswond van 15 a 20 cm. haar en huid eraf. het enige wat de vrouw meedeelde. he erg vervelend. Vind het echt heel naar. Nou zie het ff week aan.ze zei nog dat ze het paard zo mooi had gepoetst oke ze glom wel. Van de wond op haar kont schrok ze wel en zei oh wist niet dat het zo erg was.
erger was dat ze op 3 benen stond en de rechtsachter echt helemaal omhoog had. paard was geschrokken van het luikje dicht doen !!!!
dat het zo erg was hadden ze niet gedacht. nou toen ik zei het lijkt wel of het paard op de kop in de trailer is gegaan. werd er niet gereageerd ik kreeg alleen een blik. Maar goed mensen weg en wij met handen in het haar natuurlijk. eten deed ze wel en heimwee leek ze geen last van te hebben. De boer hebben we erbij geroepen en met acederm gespoten op de kont. Bij het oog durfden we niets te doen. Dat oog begon op stal te bloeden en werd heel dik.het was vers bloed dus het is allemaal net gebeurd. het is ongeveer een half uurtje rijden.
Maar goed de volgende dag s ochtends op stal. oog ging wat dicht dikte trok weg. maar dat been bleef hoog hangen. op het beton dramatisch even op weidegrond. DA gebeld en die kwam. Hij zag al dat ze trekhak had sneed in der hoef waar onder een rode plek te zien was zo groot als een duimtopafdruk. hij spoot haar met naald en ik kreeg voor de komende 2 dagen equioxx firocoxib 8,2 mg.hij wist het verhaal van net gekocht etc. hij kent het paard zelfs kon beamen dat het een goed paard was en niet om de mensen een veer te geven. smiddags moest ze wel beetje d er weer op staan .Maar hij zei woensdag is alles klaar en kan je rijden weer. Huh ??? zondag op stal gezet en kwam er wat bloed uit haar neus. Dat was nog niet verontrustend.Nou alles wat er gebeurde maar blijft op 3 benen staan. lopen op beton drama al waren het 3 passen.Gister weer DA gebeld en de vorige eigenaar. Want daar nog steeds niets van gehoord. Na mijn belletje om mee te delen hoe het er voor staat en dat we als ze niet beter word haar met 2 weken terug komen brengen. Maar nu alles doen om haar beter te krijgen. DA er bij. Werd mevrouw eigenlijk beetje geiriteerd zeggend dat wij een gezond paard hebben gekocht daar zelfs hebben kunnen mogen rijden.En dat we maar niet zo paard terug konden brengen. Ja gezond paard gekocht maar niet afgeleverd !!! nou wij hadden gevraagd of ze het paard wilden brengen.En zo gaat het verhaal natuurlijk door. Maar verschillende mensen hebben het nu over de wet levende have. En dat paard terug moet worden genomen binnen 3 weken. Maar hoe zit dat nou precies. Wat nu te doen. morgen komt dierenarts weer en als we uit moeten gaan van betaaldatum 19 september hebben we haar 3 weken maar pas in bezit vanaf 4 oktober.wanneer zijn de 3 weken nu in gegaan? Stokkreupel en beschadigd afgeleverd. Maar wat nu. Iedereen zegt je, je had ze links om keert moeten laten maken. Maar ons hart zat er al in. Overvallen door alles tegelijk het paard was al betaald. Maar wat nu