Vandaag toch eindelijk een nieuwe cap gekocht want ik had al even het idee dat de mijne toch echt niet meer goed was.
Helaas tegendeel is bewezen, hij bleek gewoon nog goed
Ik hoorde altijd een geluid alsof er een balletje aan het rollen was. Ik was dan ook wel erg benieuwd naar waar dat vandaag komt, dus heb besloten om te gaan kijken wat te was.
Dit was de cap, een simpele harry's horse, inmiddels bijna 6 jaar oud en dit model is ook nog steeds te koop.

Eerst heb ik de bovenste naden losgemaakt.
Toen kwam dit er onderuit:

Toen ik het dopje wat bovenop zat losgedraaid had (bleek gewoon een soort schroefdop te zijn) kon ik zo de binnenkant er uit halen.
Piepschuim, met heeeeel heeel heel veel tape

De cap zou in princiepe ook vast moeten zitten aan de harde schaal, maar die plakkertjes plakte niet meer

De rollende balletjes die ik dacht te horen bleek het ventilatorroostertje te zijn want ook niet meer vast zat. Deze schoof dus langs de harde schaal en dwaalde ergens rond.

Toen een stuk tape losgemaakt en welgeteld 2 stiksels doorgesneden.
En daar kwam het kinbandje los!

Ook de zachte stof aan de binnenkant zat enkel met tape vast

Het piepschuimen overblijfsel, waar overigens nauwelijks deukjes in zaten:

En het overblijfsel aan de binnenkant. Goed te zien dat de rand niet overal meer even dik is.

En de gemaakte troep

Hij bleek dus achteraf gewoon nog goed te zijn. Alleen de ventilatorroostertjes zaten dus los, niks ernstigs.
Maar een rammelende en krakende cap vertrouw ik niet.
Vond het wel erg leuk om eens te zien hoe het in elkaar zat.
Ik verbaasde me ook heel erg dat er gewoon tape wordt gebruikt.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

haha is wel heel grappig!!!