Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Gerbrielle schreef:Hallo,
Ik heb nu sinds 2 jaar een d pony die inmiddels 3 jaar is. hij is sinds afgelopen maandag gecastreerd. Hij is erg vel. we stond eerst op een weiland. hij kwam om hoog en trapte gericht naar mij en me moeder. toen ik zwanger was had tie na mij getrapt hij schramde net me buik ( wat een geluk heb ik gehad..) maar dan komt t ik ben dus nu angstig geworden voor m maar moet toch echt aan de slag met hem.
Hij heeft echt totaal schijt aan mij .. *zucht* als ik m uit zn stal haal is alles goed... loop hij netjes naast mij. maar zodra hij in de bak sta en ik sta erin komt hij letterlijk op je af gerend. en als ik m terug in stal wil zetten krijg ik m er totaal niet in en dan word hij zo druk en wild waardoor ik zenuwachtig word en m dus niet kan houden... en dan dus gewoon door/over je heen loopt... tijdens poetsen staat tie geen moment stil en hij draait zich om waardoor ik klem komt te staan. voetjes geven? no way. de hoefsmid krijg t ook amper gedaan. vorige keer zelfs kalmeeringsmiddel moeten halen anders wou de hoefsmid het niet meer doen(letterlijk omhoog komen en gericht achteruit trappen) en als tie vast staat en omhoog wil komen trekt tie letterlijk de haak van de halster touw kapot... Ik wil en moet mijn angsten overwinnen... hoe kan ik dat nou het beste doen? en wat kan ik aan zijn gedrag doen?
Wie kan en wil mijn tips geven. Wel graag tips waar ik wat aan heb en geen gezeik leveren...
alvast bedankt
Sonja schreef:Wat ga je doen met de tips TS? Vorige keer heb je nl prima tips gehad, in [OPG] Jaarling hengst stijgert en bokt naar zn eigenaar... maar blijkbaar is het toch nog misgegaan.
Hoe heb je 'm nou uiteindelijk op laten groeien, en met welke begeleiding?
ik dacht ik ken dit verhaal ergens van