Zitten jullie paarden gedekt in je Gezinspolis of heb je een aparte paardenverzekering?
(en bij welke bank ben je verzekerd)
Ik heb me nl. voorheen door de bank zelf(!) laten vertellen dat ik t/m drie paarden gewoon gedekt was via mijn KBC Gezinspolis (plus evt. shetlandjes en dergelijk klein grut) als zijnde 'huisdier'.
Nou is mijn vriend vorige week bij de bank geweest voor een andere verzekeringsvraag en kwam er ineens een verplichte aparte paardenpolis naar voren (a 93 Euro.......). Maar: ik heb voorheen iemand gehad die echt thuis was in de paardenmaterie en nu was het een 'standaardbankmuts' zeg maar
Verdere info indien noodzakelijk:
- wij hebben ze aan huis dus niet in pension (las ergens dat dat nog verschil maakte bij sommige verzekeringen)
- ik heb geen verzorgers of bijrijders
- het gaat om rijpaarden die ook op concours komen.
) viel onder 'pony's' alleen de echte kleintjes en die hoefde ik niet op te geven. Maar een D-pony werd wel meegenomen bij de paarden, maar tot en met drie vielen dan onder huisdier. Ik zit nu bij een topic op paardnatuurlijk te lezen wat erover gaat, wel 2010, en bij de ene is het idd tot 1.47 en bij de andere tot 1.20; allebei bij KBC
vermoedelijk een paard rij en geen pony
en moet ik zelfs een compleet andere verzekering hebben dan de Paardenpolis 
En we hebben ook nog eens een bijrijdster die van Nederland komt. Ik weet niet hoe dat zit met de verzekering die mensen zelf hebben en die wij hebben. Kan je nog getrouwtrek krijgen door de twee verzekeringen omdat ze elkaar aansprakelijk vinden.