Leren rijlaarzen Ariat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe je ervaring met Ariat leren laarzen?

Goed
48 (94%)
Slecht
3 (5%)

Totaal aantal stemmen: 51

veronique100

Leren rijlaarzen Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:31

Hallo

Ik ben opzoek naar nieuwe (leren) rijlaarzen.
Nou kwam ik leren rijlaarzen tegen van Ariat, dit leek mij wel wat.

Heeft iemand hier ervaringen mee??

mrie

Re: Leren rijlaarzen Ariat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:34

Ik heb Ariats, van die buitenlaarzen met veters aan de zijkant. Wil nooit meer wat anders. O.K. zou wel een andere kleur willen. Dit zijn bruine net als Durberry laarzen. Ik heb ze nu een jaar of.... drie a vier. Helemaal goed. Eindelijk laarzen waarvan het leer nog prachtig goed is maar de rits steeds stuk gaat, ze hebben namelijk geen rits. Warm, waterdicht, mooi blijvend leer.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:39

Oke, maar ik ben ook benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met rijlaarzen van ariat :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:05

Ariat heeft hele fijne producten. Super kwaliteit en ook goed te onderhouden.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:13

Ik heb jodphurs van ariat, echt topdingen!! Dus denk de laarzen ook wel

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:15

Huh? Ze vertelt over Ariats en dan zeg jij;
veronique100 schreef:
Oke, maar ik ben ook benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met rijlaarzen van ariat :)
.
Vaag.

Ariat is top!

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:17

Ik heb de rijlaarzen gehad en heb nu de jodphurs. Was super tevreden met mijn rijlaarzen, zaten super lekker! Moest ze wel goed onderhouden omdat ze van kalfsleer waren en dat slijt sneller. Na zo'n 3jaar ging de rits stuk en heeft mijn moeder ze weggegooid, jammer want die had ik gewoon kunnen laten maken. Toen heb ik de jodphurs gehaald en daar ben ik tot nu toe ook heel tevreden mee, die heb ik nu zo'n 2jaar! Super dingen!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:19

TamaradB schreef:
Huh? Ze vertelt over Ariats en dan zeg jij;
veronique100 schreef:
.
Vaag.

Ariat is top!

Degene waar de TS op reageert heeft het over buitenlaarzen. De TS vroeg naar ervaringen met rijlaarzen :)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:26

Aaaaaah! Mijn fout!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:33

Super! Ik heb lacers (westernlaarzen) volgens mij het kobaltsysteem en ik ben heel tevreden. De pasvorm is goed. De kwaliteit is top, ik ben er niet zuinig op☺️ en ze blijven in goede conditie. Ik kan ze aanbevelen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:39

Ik heb van mijn instructrice Ariat aangeraden gekregen. Zij zei ook dat het hele fijne laarzen waren en dat ze best lang mee gaan.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:42

Ik heb de rijlaarzen van Ariat met de veters en een rits aan de achterkant. Zitten super en ik gebruik ze dagelijks, heb ze nu zo'n jaar of 5. Als ik ze schoonmaak zien ze er nog uit als nieuw! (Ik maak ze bijna nooit schoon, spuit de paarden er in af na het rijden, etc. maar blijven gewoon goed!)

Piepdruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:47

Ik heb ook van die "buitenlaarzen" met veter aan de zijkant. Ik rij er ook gewoon mee en dat gaat prima. Voor mij is het een uitkomst, aansnoer-laarzen, omdat ik erg smalle kuiten heb.
Ik heb inmiddels mijn 2e paar, nadat ik het 1e paar totaal versleten heb in ruim 4 jaar. Dagelijks aan naar stal en in de wintermaanden ook nog misbruikt om met de hond te wandelen. Ik zou ze bijna aanhouden bij het naar bed gaan :)
Ariat is super! (jammer dat ik geen geld krijg voor deze reclame)

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:10

Allemaal goede reacties zeg.
Ik had laarzen gezien met een suède (?) binnen kant, dus wel de aan de buitenkant van de laars, maar aan de binnenkant van de buitenkant zit suède. Snappen jullie wat ik bedoel?

Heeft er hier nog iemand laarzen met suède binnenkant? En is dit fijn? Wat is het verschil met een gladleren binnenkant?

Alvast bedankt voor de reacties allemaal.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:15

Ik heb ook die met een aansnoerveter aan de buitenkant. Ze zijn ook voor het rijden, maar zakken dan als een sok af. Verder wel heerlijke laars, krijg je nooit koude voeten mee.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:21

Je bedoelt de Bromont's? Heb ze en vind ze super!
Bij mij is de binnenkant intussen glad geworden, maar ik heb zo het vermoeden dat de suède binnenkant er is voor een stillere beenligging of een betere grip.
Heb de winteruitvoering, de gevoerde versie. Wil eigenlijk nog de ongevoerde in het bruin..

Oja, heb ook jodphurs van Ariat, heerlijke wandelschoenen. Alleen die jodphurs met de gelzool vind ik niks, broeierige dingen.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:24

kamsel schreef:
Je bedoelt de Bromont's? Heb ze en vind ze super!
Bij mij is de binnenkant intussen glad geworden, maar ik heb zo het vermoeden dat de suède binnenkant er is voor een stillere beenligging of een betere grip.
Heb de winteruitvoering, de gevoerde versie. Wil eigenlijk nog de ongevoerde in het bruin..

Oja, heb ook jodphurs van Ariat, heerlijke wandelschoenen. Alleen die jodphurs met de gelzool vind ik niks, broeierige dingen.

Ja, dat zou best eens kunnen.
Is de winteruitvoering nog steeds gewoon te doen in de zomer?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:26

Ik bedoelde de grasmere.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:49

Ik heb de Bromonts en zou nooit meer anders willen. Afgelopen winter geen enkel moment koude voeten gehad en deze zomer ook gewoon gedragen. Wel warm maar ik denk niet heel veel warmer dan anders als je een rijbroek en rijlaarzen aanhebt. Ik heb de laarzen nu 3 jaar en de rits gaat tijdens het rijden wel eens open (als ik mijn hakken erg heb uitgedrukt) verder heerlijke laarzen. Fijn voetbed, veel steun, sterke kwaliteit leer. Heb overigens ook Ariat jodhpurs maar mijn laarzen zitten veel lekkerder.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:36

Ja hoor, alleen met het weer dat je sowieso liever niet rijdt, zijn ze warm, maar ja, alles is dan warm...

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:40

Ik heb al 2 jaar de bromont rijlaarzen en ze zijn geweldig! Als ze ooit kapot gaan dan haal ik precies dezelfde weer.

Heel fijn voetbed en dat suede aan de binnekant vind ik erg fijn voor een beter contact!
Ze zaten ook meteen als gegoten en heb ze niet in hoeven lopen :D

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:51

Ik hoor echt alleen maar positieve reacties :D
Terwijl ik bij bv Petrie ook nog wel eens minder goede reacties hoor.

Maar hoe onderhouden jullie je laarzen eigenlijk? Poetsen jullie ze vaak? En waarmee poetsen jullie ze? Moet je het suède deel ook onderhouden?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:41

veronique100 schreef:

Hallo ik ben niet dom of zo hoor. Dit zijn rijlaarzen. Maar ik begrijp dat jij een heel ander type laars voor ogen hebt...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:42

xPabloBokt schreef:
Degene waar de TS op reageert heeft het over buitenlaarzen. De TS vroeg naar ervaringen met rijlaarzen :)

Neeheeeee! jeemig zeg

Marjo84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:48

Ik heb ook de Ariat Bromonts (ongevoerd) en ze bevallen super! Heerlijk voetbed, het suede aan de binnenkant is bij mij intussen glad maar het zorgt volgens mij voor wat meer grip/beter contact met je paard. Heb trouwens ook jodhpurs en chaps van Ariat, die bevallen ook zeer goed!