Nadat ik van 7 verschillende mensen, onafhankelijk van elkaar, op verschillende tijdstippen, op 2 verschillende stallen te horen heb gekregen "dat is de 1e keer dat ik die pony dat zie doen", heb ik wel iets van ..
Ik zie namelijk niks anders ...Blijkbaar vindt [***] het nodig, als ik in de buurt ben, om [***] van zijn plaats weg te jagen. Maakt niet uit waar [***] staat, kan net zo goed aan de andere kant van de paddock zijn. [***] kan gewoon staan te slapen, of proberen ergens te gaan eten, of ... Maakt allemaal niet uit, alles is goed voor [***] om op [***] af te vliegen.
En ja, blijkbaar doet die dat dus alleen als ik er ben
Ik had in het begin schrik of ze wel samen in de schuilstal zouden gaan op de nieuwe stal (vanwege [***]'s territoriumgedoe), maar dat bleek geen probleem. Alleen af en toe, als ik in beeld verschijn
Zelfde met de nieuwe hooinetten die ophangen, [***] leek daar niet bij te mogen en liep wat verloren rond. Toen ik de staleigenaresse zag ben ik eens gaan vragen, bleek dat ze de hele dag gezellig samen aan die netten hadden staan eten.
Maarja, als ik in de buurt ben zijn die dingen allemaal niet mogelijk ... en ik weet niet wat ik daaraan kan doen ... het is toch niet echt fair tegenover [***] (die ook nog eens blind is) en zeker helemaal niet nodig ... Kan ik iets doen? Of is het ogen dichtdoen en maar laten gebeuren?
).
Gebeurt ook automatisch .. alleen heeft het vanaf afstand niet meteen enorm veel effect (in die zin dat hij nog net een tikje doorgaat ipv meteen te stoppen). Dus misschien dat net iets extra's wel kan helpen 
(het jaloerse mormel) Zolang hij lief blijft en zich gewoon een beetje opdringt negeer ik het gewoon.