Gênante zweetvlek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Gênante zweetvlek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:07

Ola! Ik zal hier vast niet de enige zijn, maar ik heb dus na het rijden altijd last van zo'n grote gênante zweetvlak op m'n bibs.
Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd zoals inlegkruisjes, strings, ander stof van rijbroek, schapenwol op het zadel, maar niks helpt. Onlangs had ik ook gelezen dat je met rijbroeken die een lederen zit hebben naar 't schijnt geen last ervan zou hebben, maar bijna al mijn rijbroeken zijn met lederen zit, en geloof me, dat zie je echt wel.
Heeft iemand hier de gouden tip voor? Het blijft toch wel gênant.. -O-

Roxxiejj

Re: Gênante zweetvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:08

Speciaal rij ondergoed? Een langere, geen strings?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:09

Donkerdere rijbroek aandoen :)
Op zwart zul je het amper zien.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-09-13 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Kun je er niet een fietsbroekje of slidingbroek onder aan doen? Dat die het zweet op kunnen nemen?

BenaLaars

is helemaal niet genant, je zweet gewoon aangezien je aan het sporten bent. Zorg dat je het zitvlak van je zadel even afneemt na het rijden, maar verder moet je je hier geen zorgen om maken.

KimD

Lang T-shirt aandoen. ;)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:11

Ik heb niks met zwarte rijbroeken, donderblauw is het donkerste wat ik heb qua broeken haha (:

In de winter zou ik er wel een fietsbroek onder aan kunnen, maar in de zomer gaat dat toch echt wel warm zijn vrees ik..

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:11

zweten houd je nooit tegen.
gewoon een 2e broek meenemen?

en de bibs in de talkpoeder misschien om het meerste op te laten nemen ?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:12

Denk ook dat het met je kleur rijbroek te maken heeft. Niets gênantst aan, we zweten allemaal, maar snap je wel hoor. Ik zou donkere kleuren gebruiken, als ik jou was.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:14

Ik heb het ook soms, met de warme dagen. Ik trek me er niks van aan. Jij en je paard hebben hard gewerkt. Van sporten ga je nou eenmaal zweten :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:17

Nou ik heb toevallig vandaag voor het eerst met een paardrijbroek met lederen zit gereden , maar poeh wat een zweten in dat ding. Meer iets voor de winter :D
Verder zou ik me niet heel druk erom maken, je moet eens zien hoe bezweet ik ben na actief rijden.....
Donkere rijbroeken, en dan stoffen nemen waarvan je niet goed ziet als t nat is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:18

Heb je het met beide soorten broeken even erg? Dus met of zonder leren vlak?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:27

flapjes keukenrol tussen je bilnaad , en vervolgens die elke keer verwisselen :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:29

ach.. heb ik ook, nadeel van sporten, ga je van zweten.
Donkere kleuren zie je het niet/minder.

Sta ook paar keer heel elegant met lichte rijbroek al springend van achteren op de foto.
Maar ja het was 32 graden we hadden cross training en ik had een b.p. aan.....
Jammer dan, denk ik dan maar.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:37

Nadat ik heb gereden kun je me aan alle kanten uitwringen!
Ik ga het liefst direct douchen, maar ik maak me er niet druk om!
Als er iemand is die dat wel doet, moet hij of zei maar een andere kant op kijken (of ruiken) haha!
Ik heb wel deodorant op stal staan... En ik heb alleen maar donkere broeken, op mijn witte na maar dit is niet bewust maar ik vind het mooier.
Ik rij altijd met een boxershort van de Hema die zijn compleet elastisch en nemen net als de hempjes veel zweet op! Super fijn vind ik ze!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:08

dit probleem heb ik ook, maar niet altijd. ik rijd dan wel altijd met kunstleren zitvlak (zonder rijd verschrikkelijk vind ik, haha). ik heb het eigenlijk meer aan de binnenkant van mn benen, idd best wel irritant. ik weet niet zeker of je het ook kan zien, maar ik voel het wel :$
en dit is ook zo verschrikkelijk bij mijn voeten, iemand dat probleem ook?
ik draag ook schoentjes (jodpursh ofzo) en niet laarzen want die pas ik niet ivm mn kuiten, en ik heb altijd gewoon vlekken in mn sokken .. tsja
en dan neem ik ook nog gwne schoenen mee naar stal en hou die aan tot ik ga rijden en na afzadelen doe ik ze ook weer aan mr nogsteeds.. erg vervelend

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:10

een donkere stof, of een stof met print! ruitjes werken best wel camouflerend,
dan zie je het minder!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:11

Ik heb het ook xD dus heeeel herkenbaar. Ik zeg altijd : het is weer zo ver met de anus zweet xD

Maar ff zonder gekheid... het komt door het zweten op je rug.. wat tusse je bilnaad loopt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:13

Deoleen gebruiken, de creme of gel, niet de spray dat zou namelijk je edele delen in de 'fik' kunnen zetten en dat wil je echt niet. Deoleen vind je bij de drogist gewoon bij de deodoranten. Het heeft als groot voordeel dat je zweetproductie plaatselijk verminderd en dat er geen geurtje aan zit. Je hebt maar een klein beetje nodig... (oeps ik klink als een reclame... *D )

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:05

Dit is wel herkenbaar dit heb ik ook als het heel warm is en ik of les heb of een lange rit heb gemaakt. De rijbroek die het lekkerst zit met warm weer is lichtgrijs dus daar zie je het ook op. Mijn oplossing is om van die okselpads erin te plakken die zijn ronder dan inlegkruisjes en dat werkte prima :-) Die kan je gewoon bij een drogist kopen zitten in een doosje ze zijn eigenlijk om aan de binnenkant van je t-shirt te plekken tegen zweetplekken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:09

mrie schreef:
Deoleen gebruiken, de creme of gel, niet de spray dat zou namelijk je edele delen in de 'fik' kunnen zetten en dat wil je echt niet. Deoleen vind je bij de drogist gewoon bij de deodoranten. Het heeft als groot voordeel dat je zweetproductie plaatselijk verminderd en dat er geen geurtje aan zit. Je hebt maar een klein beetje nodig... (oeps ik klink als een reclame... *D )

Dan moet ik in dat spul gaan zwemmen, gaat hem ook niet worden....

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:50

Ik zou gewoon een zwarte broek aan trekken.
en verder veel verlichte zit zodat het lekker door kan luchten hahaha!. nee begrijp dat t heel irritant is.
verder zou ik er niet zoveel zorgen van maken. je hebt ook met kunstleren zitvlak en daar heb je het ook niet mee denk ik.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:56

Ik heb er zelf geloof ik geen last van maar ik had altijd het idee dat het 'vlekje' ontstaat door een straaltje zweet die van de rug afloopt. Want dan is wellicht een goed absorbeerend shirtje een idee.

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:37

een shirt die je na het rijden over je kont trekt of eeen vest voor om je middel als je van je paard gaat

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:45

JLDB_SL schreef:
dat probleem hen ik ook maar dat inreseert me niks

Dan is het dus geen probleem <3