Denk ik realistisch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Denk ik realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 19:47

Voor mijn KWPNer ben ik op zoek naar een 1,5 paards trailer. Mijn budget is toch echt wel 600 euro voor een nette trailer. Niet te luxe, maar wel dat er niet meer te veel aan moet gebeuren. Is dit een beetje realistisch?

Rex_Rolfo

Re: Denk ik realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:06

Voor dat budget wordt het toch een trailer van een jaar of 25-30 oud ben ik bang. Let dan heel erg goed op alle details, zeker een trailer die buiten staat heeft veel meer te lijden dan een binnenslaper. En dan kan je er één gevonden hebben die 'altijd' binnen gestaan heeft, blijkt dat alleen bij de laatste eigenaar te zijn en stond ie daarvoor 15 jaar buiten. Let ook op de banden, profiel zit er meestal nog genoeg op maar soms zijn ze zo oud dat vervangen geen slecht idee is. De productiedatum staat op de band, b.v. 2307 is week 23 van 2007. Drie cijfers met een driehoekje erbij is jaren '90 (237 = week 23 van 1997) en zonder driehoekje (maar zie zijn gelukkig zeldzaam geworden) jaren '80.

We hebben zelf vorig jaar onze oude trailer verkocht voor die orde van grootte. Goede trailer nog, maar ook niet meer dan dat. De jongere die we nu hebben hangt zoveel fijner achter de auto, bijna niet te geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:08

Nee. When it seems to good to be true, it probably is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:13

600 euro is heel weinig voor een trailer zonder werk aan.
-1 ste eis: onderkant moet gegalvaniseerd zijn. Als dat zo is, is al de rest te overkomen
- kwa bekleding, mits het dak nog in orde is, ben je voor een 300 euro klaar aan betonplex voor een nieuwe vloer en wanden.
- nieuwe banden zijn wss ook wel nodig, prijskaartje daarvan durf ik niet zeggen.
ik veronderstel dat jullie ook een soort jaarlijkse keuring hebben voor aanhangers, dus als hij daar door geraakt zijn de remmen, verlichting, dissel etc in orde, en is hij veilig om op de weg te komen.
Dat wil nog niet zeggen dat hij veilig is voor je paard, als de trailer de laatste jaren niet onderhouden is geweest, is een nieuwe vloer zowiezo een must, zijwanden ook als ze rot zijn, anders is dat niet echt een probleem.

ik heb mijn trailer gekocht aan 1100 €, en heb er in totaal een 1000 euro aan gespendeerd aan materiaal (nieuwe vloer,nieuwe wanden, nieuwe losse rubbermat, verf, nieuw metaal voor een dak te maken, want die was verrot, dakplaten, stangen + bevestiging, verlichting )

Deze bv:
http://www.2dehands.be/paardensport/tra ... sort=prijs
mits die gekeurd wordt (en hij dus rijveilig is) heb je wel een redelijke trailer voor een mooie prijs. Reken een 500 euro voor nieuwe wanden en vloer, inclusief je kit, moeren, en dergelijke, en een dagje of twee werk, en voor een kleine 1000 euro heb je een redelijke trailer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:28

nee. niet realistisch. Trailers zijn redelijk waardevast, schrijven niet snel af en hebben een vrij hoge restwaarde. Voor 600 euro krijg je alleen een krot.
Een redelijk nette,veilige, trailer met goede bodem en wanden en niet te oude of versleten banden, zal al snel 2000 euro of meer kosten.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-09-13 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:30

Duhelo schreef:
-1 ste eis: onderkant moet gegalvaniseerd zijn. Als dat zo is, is al de rest te overkomen
- kwa bekleding, mits het dak nog in orde is, ben je voor een 300 euro klaar aan betonplex voor een nieuwe vloer en wanden.
- nieuwe banden zijn wss ook wel nodig, prijskaartje daarvan durf ik niet zeggen.
ik veronderstel dat jullie ook een soort jaarlijkse keuring hebben voor aanhangers, dus als hij daar door geraakt zijn de remmen, verlichting, dissel etc in orde, en is hij veilig om op de weg te komen.
Dat wil nog niet zeggen dat hij veilig is voor je paard, als de trailer de laatste jaren niet onderhouden is geweest, is een nieuwe vloer zowiezo een must, zijwanden ook als ze rot zijn, anders is dat niet echt een probleem.

ik heb mijn trailer gekocht aan 1100 €, en heb er in totaal een 1000 euro aan gespendeerd aan materiaal (nieuwe vloer,nieuwe wanden, nieuwe losse rubbermat, verf, nieuw metaal voor een dak te maken, want die was verrot, dakplaten, stangen + bevestiging, verlichting )

Deze bv:
mits die gekeurd wordt (en hij dus rijveilig is) heb je wel een redelijke trailer voor een mooie prijs. Reken een 500 euro voor nieuwe wanden en vloer, inclusief je kit, moeren, en dergelijke, en een dagje of twee werk, en voor een kleine 1000 euro heb je een redelijke trailer.

Dan moet je wel zelf die wanden en vloer kunnen vervangen. Als je het door een bedrijf laat doen ben je minstens het dubbele kwijt...

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:32

Wij hadden een niet zo ouden en prachtige trailer voor 800€.

MP is your best friend :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:57

joyce B schreef:
Duhelo schreef:

Deze bv:

Dan moet je wel zelf die wanden en vloer kunnen vervangen. Als je het door een bedrijf laat doen ben je minstens het dubbele kwijt...

wij hebben het inderdaad zelf gedaan. Echter, een grove fout gemaakt, en de platen in twee delen gemaakt maar horizontaal. Wel afgekit, maar hout is beginnen werken, water ingekomen, jongste paard enkele keren voetje tegen gezet, en nu zitten er gaten in mijn trailer :+
ik heb nu een bedrijf gevonden die platen van 1.50*2.5 m kan leveren aan 85 euro per stuk, en zij vragen 40 euro per uur werk.
ik breng binnen een tijdje de trailer naar daar, zorg dat de platen die vervangen moeten worden gestript zijn, zodat zij ze er enkel hoeven tegen te hangen, en dan ben ik voor een 200-250 euro klaar. (enkel twee zijwanden)
indien je het zelf kan ben je enkel je materiaal kwijt. (volledige trailer heeft me 260 euro gekost dacht ik, maar mijn trailer is wel vrij smal (1 m binnenruimte)

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:01

Doe het eens andersom en plaats eens een zoekertje met wat je zoekt en hoeveel je ervoor wil geven.
Soms kan dat alsnog verrassingen opleveren.
Zo kocht een vriendin een mooie trailer voor amper 750 euro, volledig in orde en gekeurd.
Reden : scheiding en dringend geld nodig.

Maar aan de andere kant, ze gaan je ook een hoop troep voorschotelen...
Dus kijk uit wat je aankoopt, zodat je goedkope trailer geen duurkoop wordt...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:02

Hmm ben bang van niet.
Ik heb voor een oude houten lage trailer waar de wanden niet meer goed van waren, de banden opgereden en de bodem nog zo zo was toch nog 720 euro gekregen.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:04

Ik heb er toevallig 1 tekoop. een 19 jaar oude Polyester trailer. Deze is dan wel ouder maar gaat ook echt niet voor 600 euro weg. Eerder 1000.
600 euro zijn meestal echte opknappers en dat moet je niet willen. Goedkoop = duurkoop
Maar heel soms zit er een gelukje tussen zoals hierboven beschreven word. Scheidingen, baan verloren etc

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:43

De bruine houten trailers van rond bj 2000 zijn worden verkocht voor 1000 - 1200 euro!! Dit zijn dan de realistische prijzen en niet de fantasie/ vragen staat vrij prijzen die je veelal op internet tegenkomt.
Denk er wel om dat polyester en aluminium trailers qua eigen massa altijd een stuk zwaarder zijn dan de houten uitvoering!!
En of je nu om een trailer van 5 jaar of eentje van 25 jaar gaat kijken, neem altijd iemand mee met verstand van zaken.

Duhelo, er bestaat in NL nog geen keuringsplicht voor aanhangers.

Jessie. niet alle mensen die scheiden hebben een trailer (helaas) ;-)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:07

Dat zeg ik ook niet, ik noemde voorbeelden waardoor het zou kunnen dat een trailer goedkoop weg gaat. Als dat zo was dan was er een hoop overschot aan trailer ;)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 09:34

Er mag wel wat opknapwerk aan zitten, maar niet dat de bodem en zijwanden allemaal vervangen zouden moeten worden. Ben al een leuke tegengekomen voor 650, maar is helaas net iets te ver weg. Hoor graag nog meer meningen!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:41

Ik heb heel veel mazzel gehad met mijn trailer voor 950 euro. Hij is roestvrij en houtwerk is keihard. Het enige wat ik tot nu toe heb laten doen zijn 4 nieuwe banden a 225 euro (zwart bij een bandenboer). Binnenkort ga ik hem schuren en lakken, dan is ie weer helemaal knap, maar das puur voor het oog.

Ik was gaan kijken bij een trailer voor 500 euro, maar alle roest was overgeschilderd, maar bladderde helemaal.

Je moet goed zoeken, met een auto heen rijden die de trailer eventueel direct kan meenemen, zo heb je een goede onderhandelingspositie om nog iets van de prijs af te kletsen. Maar spaar nog even door tot 1000 of 1200 euro, dan kun je best een goede trailer kopen (wel wat ouder). Niet bezuinigen op de kwaliteit, je zet toch je "alles" erin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:31

De wanden zijn niet eens het duurste. Belangrijker zijn de remnen, de koppeling en de demper, dat kost een hele bak geld.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 12:11

Mijn vader is schilder en weet ook erg veel af van het kwaliteit van hout, dus ik neem wel iemand mee die er verstand van heeft. We rijden er met een auto heen waarmee we hem inderdaad meteen mee kunnen nemen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:19

wij hebben er onlangs 1 gekocht voor 775 euro.bodem nagenoeg nieuw en nieuwe banden.is wel wat werk aan maar voor een kleine 1000 euri is ie weer als herboren

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:23

Belangrijkste advies dat ik je kan geven: durf weg te lopen!

Al ziet een trailer er op de foto's nog zo mooi met jouw budget niet het belangrijkste criterium goed uit, als hij technisch niet in orde is laat maar staan. Want voor je het weet heb je al je spaargeld uitgegeven en staat de trailer werkeloos in een hoekje omdat je hem niet betrouwbaar kunt gebruiken. Zoals Anna_Dani al schreef "je zet toch je "alles" erin".

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:26

Nou meestal zij voor die prijs trailers waar altijd wat aan moet doen. Groten kans dat het trailer is waar de bodem van moet vervangen en nieuwe wanden moet doen. En dan moeten der nieuwe banden onder. EN dan ben onder hand net zo veel kwijt als wat voor goede trailer betaalt. Als hem echt weer veilig wilt hebben. Als jou was zou daar niet aan beginner beter meer sparen en duren goede trailer kopen waar niets meer aan hoeft tedoen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:26

Nou meestal zij voor die prijs trailers waar altijd wat aan moet doen. Groten kans dat het trailer is waar de bodem van moet vervangen en nieuwe wanden moet doen. En dan moeten der nieuwe banden onder. EN dan ben onder hand net zo veel kwijt als wat voor goede trailer betaalt. Als hem echt weer veilig wilt hebben. Als jou was zou daar niet aan beginner beter meer sparen en duren goede trailer kopen waar niets meer aan hoeft tedoen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:28

Wij hebben er ook 1 voor €750 gekocht. Prima ding, moest alleen even een nieuw verfje/lakje over.
Ze zijn er dus zeker wel, gewoon marktplaats goed in de gaten houden.
Wij zijn er overigens wel helemaal voor naar de andere kant van NL gereden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:30

Geen realistische prijs. De trailer "van de scheiding" is een gelukstreffer. Misschien dat je nog zo'n gelukje op mp vindt, zoals pally. Maar het blijven uitzonderingen. De gemiddelde prijzen voor trailers die in orde zijn liggen allemaal hoger.
Maar je hebt geluk, je woont in Nederland, daar zijn de trailers goedkoper dan hier :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:44

en heel belangrijk:neem iemand mee die een beetje zicht erop heeft in welke staat de trailer zich bevind.die erdesnoods onder gaat liggen om te kijken naar de bodem,kabels,ijzerwerk.
wij hadden iemand mee,die zelfs een schroevendraaier meenam.zo kon hij testen op rotte plekken in het hout,die niet echt zichtbaar was

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 12:49

Zoals ik zei heeft mijn vader er goed verstand van.

Wij hebben totaal geen haast met een trailer, maar wilde toch wel graag weten of het wel mogelijk is voor die prijs. Helaas kan ik niet nog even doorsparen, omdat mijn ouders de trailer betalen. Heb momenteel geen bijbaan meer dus ben echt afhankelijk van hun geld.