[PG] Jessica Tinker merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[PG] Jessica Tinker merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:09

Heb het even stilgehouden maar bij deze: Iedereen weet ondertussen wel dat Jessica is vertrokken naar een nieuwe thuis. 2 hectare wei, de belofte van een eeuwig huisje, en misschien ooit een veulentje. Ook stond in het contract een terugkoopmodule, dat moesten ze haar ooit weg doen, ze ons eerste keus moeten geven.

Nu hebben wij Jessica zelf gebracht begin augustus. We hebben de weide gezien, de personen zelf etc. Jessica is weggegaan voor slachtprijs. Nu ben ik een kleine week geleden te weten gekomen dat Jessica al heel snel bij een handelaar is geruild voor een ander paard.

Indien er mensen zijn die meer info hebben over haar, mogen jullie dit altijd laten weten. Zeker is, dat indien het mogelijk is Jessica terug in ons bezit te krijgen, ze direct wordt ingeslapen. Ze verdient al dat verhuis etc niet. Ze is al genoeg getraumatiseerd.
Ik denk dat dit in haar geval de meest humane beslissing in. Commentaar op deze keuze heb ik liever niet. Voor Jessica is er bij mij helaas geen plaats meer. Ze is weg gegaan en heb een week later nog een jaarling verkocht ivm financiële redenen. Na 7 maand dacht ik een goede thuis te hebben en daarom is ze ook weggegaan voor slachtprijs. Het heeft geen nut om in dit topic te vragen naar een naam, hier reageer ik niet op.

Hoofddoel is om Jessica terug te vinden en er voor te zorgen dat ze niet meer verder getraumatiseerd raakt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-09-13 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

timokyana

Re: Gezocht: Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:12

Arm dier, sterkte!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:13

Ongelofelijk sommige mensen ;(.
Ik kan je niet helpen, helaas.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:13

Vreselijk om dit te lezen......
Erg sneu voor Jessica, ze heeft zo haar best gedaan bij jou, en dan denk je een mooi nieuw huisje te hebben gevonden.....

Ik begrijp nu waarom ze geen updates wouden geven :n

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:18

Ik begrijp dat je geen namen wilt noemen, maar een regio aangeven is misschien een optie, zodat bokkers daar in de buurt kunnen rondkijken ?

En kun je niets met dat kontrakt verder ?
Een klacht indienen en afdwingen dat ze haar terugdoen naar jou ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:21

Gemmeke: Op het moment dat ze bokt contacteerden hadden ze haar al niet meer.

Shirley: Brabant Nederland heb ik te horen gekregen. Ik heb een nummer van een handelaar die ze misschien heeft, heb hem helaas nog niet kunnen contacteren. Prijs zal ook niet mis zijn en financieel kan ik nu helaas geen kant op.

Een klacht indienen gaan we doen, aangetekend schrijven wordt morgen verstuurd. Haar terug krijgen kan ik niet want de nieuwe eigenaar heeft haar wettig verkregen van de nu al oude eigenaar. Ik dien vooral een klacht in om deze persoon te kunnen stoppen met dergelijke praktijken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:25

Waar ga je zo'n klacht indienen?
Hoe erg het ook is, zo'n persoon was de wettige nieuwe eigenaar, en heeft alle recht te doen wat hij/zij wil.. dus ook inruilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:26

En de formule op het contract waarop staat dat wij eerste keus krijgen? Er is nooit contact opgenomen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:27

Je zegt "heb ik te horen gekregen " , maar je hebt haar zelf weggebracht, toch ?
Was dat ook in Brabant ?

Misschien kun je toch afdwingen dat de oude eigenaar zorgt dat Jessica bij jou terugkomt, dat was ook immers het doel van het ondertekende kontrakt ?
Dan ruilen ze maar terug ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:30

Ja we hebben ze haar zelf gebracht om de locatie te zien waar ze ging staan etc. Dat was ook in Brabant als ik me niet vergis. Via Brussel naar een deel Wallonie en dan net 5 kilometer de grens over. De Nederlandse provincie zijn me niet echt gekend, daar ik zelf Belg ben. We hebben 200 kilometer enkel gereden om haar te brengen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:32

DeMolenhoek schreef:
En de formule op het contract waarop staat dat wij eerste keus krijgen? Er is nooit contact opgenomen.

Je kunt zelf een contract opstellen, maar dat wil helaas niet zeggen dat het rechtsgeldig is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:39

DeMolenhoek schreef:
Ja we hebben ze haar zelf gebracht om de locatie te zien waar ze ging staan etc. Dat was ook in Brabant als ik me niet vergis. Via Brussel naar een deel Wallonie en dan net 5 kilometer de grens over. De Nederlandse provincie zijn me niet echt gekend, daar ik zelf Belg ben. We hebben 200 kilometer enkel gereden om haar te brengen...

Dan kom je denk ik uit in Limburg :j

En waarom zou je geen plaatsnaam noemen ?
Het is in elk geval wat gerichter zoeken voor de mensen die je willen helpen, toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:48

Ze is ook al verkocht bij de handelaar. Nu ben ik elk spoor kwijt en bijster :( Ik kan mijn eigen wel vervloeken. Hoop dat ze niet verkocht is al gezinspaard want dat is ze niet :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:51

Je kent de naam van de handelaar, kun je hem niet bellen en het verhaal doen ?
Misschien kent deze man ook geen achtergronden en hij zal toch ook geen ongeluk op zijn geweten willen hebben :?

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:52

Ach Jessica, die ken ik nog wel.. Wat erg zeg, na al het werk wat je erin hebt gestoken! Ik woon in Brabant en houd zeker een oogje in het zeil! Heb je al een oproep op social media zoals bv. Facebook/Twitter gezet? Dat kan ook altijd heel veel mensen bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:53

Heb hem proberen bellen en kan hem niet bereiken. Ga morgen nog eens proberen maar het is geen kleine handelaar dus ik vrees dat die niet veel zal lossen.

Narita: Op fb staat het ook. Hou marktplaats en kapaza in de gaten.

Jessica stond bij de handelaar Theo Tielemans. Hier is ze ondertussen dus ook al weer verkocht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-13 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:53

ooohh nee!! :n
Wat sneu!! en ik was nog helemaal gek van Jessica en hopen dat ze het toch naar de zin had!
Bah wat zijn mensen toch.. pff heb je gewoon bijna geen 'nette woorden' voor -:(-
Ik hoop dat Je gauw iets kan opvangen.. van waar Jessica zich bevind! ik zou echt duimen +:)+

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:57

Awh wat triest :(
Ik woon helaas in Zuid-Holland dus kan weinig doen..
Succes verder en ik hoop dat je haar vind!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:59

Cayenne schreef:
DeMolenhoek schreef:

Je kunt zelf een contract opstellen, maar dat wil helaas niet zeggen dat het rechtsgeldig is.

Precies.. het is meer goodwill dat soort afspraken..

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:02

wat erg!! dat verdient ze niet!!

hopelijk kun je haar snel achterhalen en de nieuwe eigenaren laten weten welke historie ze heeft.
alleen denk ik niet dat als je financieel geen kant uit kunt je haar terug kunt verkopen.
hoe onredelijk ook ze is nu van anderen en dan kun je haast alleen maar hopen op de "goedheid" dat ze naar je willen luisteren om haar evt OF op het land te laten, OF haar idd te laten inslapen. wat daarnaast niet wegneemt dat je niet weet hoeveel deze mensen voor haar betaald hebben en dat zal vast en zeker niet de slachtprijs zijn.

ik hou MP mee in de gaten maar als ze al verkocht is zal je ze niet gauw meer vinden denk ik .PFF wat een ellendige situatie!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:06

jeetje zeg, ik heb het verhaal ook helemaal gevolgd en dit was echt niet wat je in gedachten had voor haar!

ik houd mijn oren en ogen ook open, hopelijk komt ze nog weer terecht

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:16

DeMolenhoek schreef:

Daar kan je ze niet op pakken. Hoe banketstaaf ook, want ze hebben het wel gekocht en daarmee kunnen en mogen ze er alles mee doen wat ze willen.

Daarom ben ik er zo erg tegen om oude paarden en of paarden die wat mankeren weg te geven en of te verkopen voor een klein prijsje aan wildvreemden. Ook al doen ze heel aardig en laten ze je alles zien, ze zijn helaas niet altijd te vertrouwen.

Neem liever zelf de verantwoording, zeg ik dan ook altijd.

Succes.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 04-09-13 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:17

Joysieee schreef:
Awh wat triest :(
Ik woon helaas in Zuid-Holland dus kan weinig doen..
Succes verder en ik hoop dat je haar vind!

Dat geldt voor iedereen helaas, we kunnen niet veel doen.
Theo is op zich een normale handelaar, geen noemenswaardigheden. Hij verkoopt niet alleen in zijn eigen regio, dus we kunnen allemaal enkel in de gaten houden of Jessica ergens verschijnt of haar omschrijving genoemd word!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:24

Wat verschrikkelijk!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:25

Jeetje .. Ik heb je topic toen gevolgd en echt geduimpt dat ze een goeie plek zou krijgen. Vreselijk om dit topic tegen te komen :(