Bezichtiging aan de andere kant van het land

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Bezichtiging aan de andere kant van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 19:34

Ik hoop dat 'ie hier goed staat..

Nou hier mijn verhaal, heb zojuist een ontzettend leuk paardje gevonden op Marktplaats, heb gemaild over de prijs ed, en dit valt allemaal prima binnen budget.
Alleen er is een heel groot struikelblok: de afstand.
Het is 250 +- km hiervandaan, en dus een dikke drie uur rijden.. Ik heb geen eigen auto, en mijn ouders willen liever niet met mij het hele land door crossen om 'even' een paard te gaan bekijken.. Ik heb al gekeken om een auto te huren, maar daar moet je minimaal 21 voor zijn of minimaal een jaar in het bezit zijn van je rijbewijs. Laat ik die pas 8 maanden hebben en pas 18 zijn..
Ik baal vreselijk, want het is een onwijs leuk dier zo van de foto's en valt binnen mijn budget, en is wat ik zoek.

Met het OV heb ik al bekeken, dan kom ik op een treinreis van 5,5 uur uit, en dan dus nog eens 5,5 uur terug...

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Waarom woon ik in een uithoek? -O-

mika11

Re: Bezichtiging aan de andere kant van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:37

Met een vriendin of met je moeder of zo gaan, en dan een weekendje er van maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:39

Geen vrienden/vriendinnen/familie of een instructrice ofzo die (tegen vergoeding van de benzinekosten) wil rijden?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:48

Mag je niet de auto van je ouders lenen?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 19:52

Sizzle schreef:
Mag je niet de auto van je ouders lenen?

Ze hebben liever niet dat ik zo ver alleen rijd..
Ik ga vanavond als mijn vader thuis komt toch maar nog een poging wagen, en anders word het toch een treinreis met ergens een overnachting..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:54

Ik zou het toch doen (openbaar vervoer). Mijn paard heb ik ook aan de andere kant van het land gevonden, en hij is het echt waard geweest om daarheen te rijden. Wat zijn die paar uurtjes op al die jaren dat je nog van het paard hoopt te genieten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:54

En een vriendin meenemen? Dan ben je niet alleen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 19:57

Angela schreef:
Ik zou het toch doen (openbaar vervoer). Mijn paard heb ik ook aan de andere kant van het land gevonden, en hij is het echt waard geweest om daarheen te rijden. Wat zijn die paar uurtjes op al die jaren dat je nog van het paard hoopt te genieten?

Ja daarom..
Het klikt gewoon zo goed(bijna te mooi om waard te zijn), dus ik ga vanavond toch proberen mijn vader over te halen, en anders ga ik inderdaad maar met het openbaar vervoer, ik ken een meisje dat er een dik half uur vanaf woont, dus dan kan ik event. bij haar overnachten. Want 11 uur trein op een dag is een beetje veel haha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:58

Als je gaat, neem dan een filmcamera mee.
Film het paard in vrije beweging, met ruiter en met jezelf.
Op zo'n moment is goed oordelen heel moeilijk. Het is dan fijn als je in zo'n geval als je dus niet makkelijk 2 of 3 x kan gaan kijken het zelf even objectief vanaf video kan terug zien.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 03-09-13 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:59

Ik heb mijn paard ook ruim anderhalf uur rijden gekocht.....Als je er voor valt tja dan heb je het er voor over...Dus je vader maar proberen over te halen en anders een leuk weekendje er van maken .....Succes

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 20:04

Sizzle schreef:
Als je gaat, neem dan een filmcamera mee.
Film het paard in vrije beweging, met ruiter en met jezelf.
Op zo'n moment is goed oordelen heel moeilijk. Het is dan fijn als je in zo'n geval als je dus niet makkelijk 2 of 3 x kan gaan kijken het zelf even objectief vanaf video kan terug zien.

Was ik inderdaad van plan. Heb gisteren een paard dat ik onwijs leuk vond moeten laten staan omdat ie afgekeurd was. Dierenarts heeft me punten laten zien waarop ik kan kijken of de benen in orde zijn(buigproef ed laat ik uiteraard aan een echte DA over, maar als hij kleine rondjes stapt zie je ook al een hoop), zodat ik niet weer verliefd word op een paard dat niks is. Via kennissen kan ik daar ook aan een dierenarts komen, dus laat ik hem ook keuren vooraf.
Alleen dan nog zien -als hij goedgekeurd is en hij bevalt me(qua karakter en onder het zadel)- hoe ik hem thuis krijg haha.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:20

Misschien nog wat meer paarden selecteren in die buurt en er een dagje van maken? Sla je twee vliegen in 1 klap.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:27

Lekker dagje toerist spelen in eigen land. Die reis hoef je toch maar 1x te maken.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 21:29

tamary schreef:
Lekker dagje toerist spelen in eigen land. Die reis hoef je toch maar 1x te maken.

Hoop je dan :+
Wil 'm namelijk ook laten keuren en dat moet dan maar net op diezelfde dag kunnen..
Aangezien mijn dierenarts die reis NIET gaat maken moet ik dus een compleet onbekende dierenarts nemen..
En we moeten ook nog eens terug om hem op te halen als alles dus in orde is he xd

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:33

Waar moet je ergens zijn? Wij wonen niet zo heel erg ver bij jou vandaan (noord/midden limburg) en moeten zondag toevallig naar Groningen, misschien is het te combineren?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:34

Nou, dit gaat heel vreemd klinken. Maar ik woon ook in ZuidLimburg en wil best met jou naar t paard gaan kijken.. Wel moet je dan kijken met de benzine, maar ik heb een eigen auto, houd veel van autorijden en best in voor een uitstapje :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:53

wat lief dat hier al zoveel aangeboden wordt! bokt is soms best lief :j

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:00

Ik ben samen met een vriendinnetje op pad gestaan. Appie stond hier ook 1,5 uur a 2 uur vandaan.
Samen gezellig wat gegeten bij de mac en op de terugweg ook even langs de tank. Was het waard want hij staat inmiddels alweer bijna een jaar op stal.

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:05

vraag anders eerst aan die mensen of ze een filmpje maken, daarop kun je ookal zien of je hem van beweging goed vind. Mijn pony komt ook van de andere kant van het land en toen we er heen gingen dacht ik ook pff waarom zo ver, maar toen ik hem zag was het de reis helemaal waard <3.
ga op je gevoel af, en neem sowieso iemand mee die er verstand van heeft, als jij het paard daar proef zou mogen rijden kan die ander mee kijken.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:15

En over naar jou halen zijn genoeg goede paarden taxi bedrijven.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:17

Waar heb je het paard gezien? (staat ie in het noorden? Drenthe/Groningen? )
Ik zou gewoon een vriendin meenemen. en dan kun je er een weekend van maken oid..
Ben je in ieder geval ook niet alleen.. & heb je een leuk weekend :)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:24

Ik kan het je iig aanraden je niet door de afstand te laten weerhouden ;)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:23

wij moeten iets van 2 uur rijden ofzo. Toen ik ging kijken voor mijn paardje en me ouders reden gewoon. Ik heb dan zelf geen rijbewijs. En toen had ook nog eens hockey wedstrijd die dag dat ging kijken bij me paardje. Maar we deden het gewoon. Maar sowieso moest me ma mee want die heeft beter zich op dan mijn. En ik was toen 17/18 jaar maar ik zal geen oplossing voor je weten. Want zelf heb daar nog nooit voor gestaan want me ouders gaan altijd met zulke dingen mee en maak hun dan niets uit waar is. Net als met trailer kopen of ander dingen maakt hun niets uit waar dat is.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:14

Je kunt de verkoper ook vragen om een paar filmpjes te maken van het paard.
Van achteren, van voren, van opzij en dat in alle gangen. Dan heb je alvast een beetje een beeld.
Loopt het paard dan erg raar, dan scheelt je dat weer een ritje.
Ziet alles er goed uit, dan lekker in het eggie gaan kijken :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:47

en mocht de eigenaar geen filmpjes kunnen maken, dan kan een bokker in de buurt van het paard dat misschien doen voor je?