Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:Gewoon erachter aan blijven wandelen. Als ze stil staat moet je haar rustig benaderen. Niet aankijken en niet in een rechte lijn op haar af stormen. Maar een beetje scheef lopen en af en toe even stil staan. Dan heb ik die van mij zo te pakken op deze manier. En verder zorgen dat je niet alleen haar pakt om te gaan werken. Ga ook eens langs om gewoon een knuffel te geven of een appel.
) totdat je hem gevangen heb
En dan een brokje als beloning geven

Mendy1984 schreef:ohh wat erg...
alles wat hier boven staat heb ik geprobeerd
mijn puber is zo erg dat we die gewoon met draad helemaal in moesten sluiten om hem te kunnen pakken
en dat terwijl alle paarden al binnen staan
ik blijf dus even meelezen, misschien komen er nog andere ideeën voorbij
Edit: dit was al zo in de tijd dat ie nog NIET gereden werd
oowja het rare was dat ik hem wel uit de groep kon halen zonder problemen
het probleem deed zich alleen voor als alle paarden naar binnen werden gehaald
Mendy1984 schreef:tjaa ik sta op een pensionstal all incl ivm 2 kindjes
mn zoon is om half 3 uit school en de paarden komen om 4 uur binnen
om 5 uur eten wij altijd en tussen half 3 en half 5 ligt mn 15 mndn oude dochter nog te slapen
dus hoe ga ik dat doen??
het probleem is (hopelijk tijdelijk) opgelost want hij staat nu gewoon op stal
Mindim schreef:En sommigen krijgen weinig afwisseling en komen dan niet meer. Het is niet altijd een dominantieprobleem hoor. Het hoeft vaak helemaal niet aan het paard te liggen, maar juist aan wat er met het paard wordt gedaan en op wat voor manier.
Mindim schreef:Mendy1984 schreef:tjaa ik sta op een pensionstal all incl ivm 2 kindjes
mn zoon is om half 3 uit school en de paarden komen om 4 uur binnen
om 5 uur eten wij altijd en tussen half 3 en half 5 ligt mn 15 mndn oude dochter nog te slapen
dus hoe ga ik dat doen??
het probleem is (hopelijk tijdelijk) opgelost want hij staat nu gewoon op stal
Als jij all inclusive staat, dan neem ik aan ook het binnen en buiten zetten, waarom gaat die van jou dan als laatste naar binnen en wat heeft dat met je kinderen te maken. Je staat immers all in, dus ik neem aan dat je niet je eigen paard dan naar binnen zet?
), en eenmaal daar, kijk ik achter me stond mijn paard achter me, kreeg ze wat lekkers.

Ik heb de pony ooit eens een nachtje buiten laten slapen omdat ik dat witte sekreet niet te pakken kreeg. Ze heeft de hele nacht lopen schreeuwen naar de rest want ze wilde niet alleen achterblijven. Sindsdien laat ze zich heel snel pakken als ze naar binnen moet. Soms glipt ze tussen ander paard en hek door en staat juist als eerste op stal.