Bijdeze een nieuwe topic over tips hoe het verkeer het beste om kan gaan met ruiter en paard.
Kom maar op met jullie ideeen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wendyenbram schreef:Tja nu kunnen we allemaal wel gaan lopen roepen wat andere weggebruikers vooral NIET mogen/moeten doen. Echter kunnen we ook de hand in eigen boezem steken!
1- We zijn gewoon weggebruikers, en je moet je "voertuig" ten alle tijde onder controle hebben.
2- We hebben geen RECHT op voorrang het is een GUNST als je het krijgt.
3- Hoe vaak horen we wel niet "ik ga gewoon op het midden rijden (oke soms is dat veiliger) of nou ja de auto moet maar zacht rijden, vrachtwagens mogen geen lucht laten ontsnappen enz....
4- Kun je niet met je paard (veilig) in het verkeer? pak dan een trailer en zoek een plaats uit waar dat niet hoeft.
5- En ten slotte wanneer WIJ latenmerken dat we rekening houden met het verkeer, houden ze dat ook met ons.
wendyenbram schreef:Tja nu kunnen we allemaal wel gaan lopen roepen wat andere weggebruikers vooral NIET mogen/moeten doen. Echter kunnen we ook de hand in eigen boezem steken!
1- We zijn gewoon weggebruikers, en je moet je "voertuig" ten alle tijde onder controle hebben.
3- Hoe vaak horen we wel niet "ik ga gewoon op het midden rijden (oke soms is dat veiliger) of nou ja de auto moet maar zacht rijden, vrachtwagens mogen geen lucht laten ontsnappen enz....
4- Kun je niet met je paard (veilig) in het verkeer? pak dan een trailer en zoek een plaats uit waar dat niet hoeft.
5- En ten slotte wanneer WIJ latenmerken dat we rekening houden met het verkeer, houden ze dat ook met ons.
Citaat:Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.
blue_sky schreef:Iets heel anders: Voor de vrachtwagens niet bovenop een paardentrailer gaan rijden. Paard in de trailer schrikt zich rot. Zonder trailer ben ik altijd gelijk naar de linkerbaan als er zo'n gek bovenop mijn trekhaak rijdt maar met een trailer rijd je langzamer en dus op de rechterbaan. Maar 90 op de teller is de meeste vrachtwagenchauffeurs te langzaam en dus denken ze te moeten helpen duwen. Het is toch niet zo heel moeilijk om een beetje afstand te houden of er gewoon voorbij te gaan als ze dan zo nodig hard moeten.
Heb uiteindelijk een enorme omweg gereden omdat er veel vrachtverkeer was en driekwart hetzelfde geintje uithaalde, was op een 70-weg dus van ''te langzaam'' was geen sprake. Had echt mn hart in mn keel, was blij dat ie ongedeerd de trailer uit kwam eenmaal op bestemming. Zodra we geen auto-trailer-vrachtwagen combinatie waren was paardlief overigens ook weer kalm.
), dus ik ben me er zeer zeker van bewust dat je ook niet met een ongeleid projectiel naar buiten moet gaan.
mamavrend schreef:Hoop dat ie goed staat![]()
Bijdeze een nieuwe topic over tips hoe het verkeer het beste om kan gaan met ruiter en paard.
Kom maar op met jullie ideeen
blue_sky schreef:Iets heel anders: Voor de vrachtwagens niet bovenop een paardentrailer gaan rijden. Paard in de trailer schrikt zich rot. Zonder trailer ben ik altijd gelijk naar de linkerbaan als er zo'n gek bovenop mijn trekhaak rijdt maar met een trailer rijd je langzamer en dus op de rechterbaan. Maar 90 op de teller is de meeste vrachtwagenchauffeurs te langzaam en dus denken ze te moeten helpen duwen. Het is toch niet zo heel moeilijk om een beetje afstand te houden of er gewoon voorbij te gaan als ze dan zo nodig hard moeten.
mamavrend schreef:Oei oei Waratje hennige dingen!. De reden dat ik deze topic heb geopend omdat er zoveel ongelukken gebeuren hier mee.
Ben er druk mee bezig om het onder verkeer rukbaarheid te geven in de zin van een magazine voor rij-instructeurs.
En je kunt een volledig mak paard hebben maar door "asociaal" rijgedrag van andere bestuurders het volledig uit de hand lopen.
)