Paard meteen meenemen na koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Paard meteen meenemen na koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:44

Oké, maandag ga ik -onder voorbehoud van de keuring- mijn eerste paard kopen, maar nu vroeg ik mij af, als de keuring positief is, en ik heb ponylief betaald, kan ik m dan meteen meenemen? :')

Ben een enorme leek op paardenkoop gebied dus heb geen idee of daar veel tijd/papierwerk overheen gaat zoals bij bijv. een auto?
Als ik hem namelijk meteen kan meenemen zorg ik dat er dan ook iemand met een trailer klaarstaat maandag, want ik ongeduldige pennymeid kan niet meer wachten tot hij er eindelijk is haha

verootjoo

Re: Paard meteen meenemen na koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:45

Ja. Dat kun je gewoon afspreken, dat je hem gelijk meeneemt als de keuring goed is. Dan kan de eigenaar het paspoort en stamboekpapier vast meenemen. Meer heb je niet nodig :D
Veel plezier hoor!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:46

Top dan ga ik die man vanavond maar weer bellen :')
Arme vent is blij als ie van me af is haha

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:47

Natuurlijk kan dat! Waarom zou dat niet kunnen? Als je paard goedgekeurd is en je hebt betaald dan kan toch gelijk de overdracht van de papieren en het paard plaatsvinden.

Uiteraard moet je dan wel zelf de trailer meenemen (tenzij anders afgesproken) en de stal op orde hebben.

Muronia

Veel succes maandag!

Pauline

Ja hoor kan prima, net wat handig is. Als je het maar goed bespreekt met de eigenaar maar als jij betaalt kan dat hoor.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:52

Als je dat afspreekt met de huidige eigenaar dan ja. Eigenaar heeft immers het paspoort, die hoeft alleen maar overgedragen te worden aan jou zodat jij hem vervolgens naar het stamboek op kunt sturen voor een nieuwe eigenaarsregistratie.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:55

Ja hoor. Dat kan prima. Mijn paard is vrijdag gekeurd. En als hij goed was kwamen ze hem gelijk brengen. Nu staat hij alweer een weekje bij mij op stal!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:54

het kan wel hoor als je zijn nieuwe stal klaar heb. Mijn werd dan gebracht naar mijn maar ik moest nog 6 weken wachten ofzo naar de koop. Maar dat kwam omdat we dan rustig haar nieuwe stal klaar konden hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:56

Dat kan, ligt eraan hoe je het afspreekt natuurlijk. Ik liet de oude eigenaar nog een wedstrijd rijden na de keuring, waar ik mee naartoe ging en vanuit daar werd hij bij mij afgezet :+

Hoop voor je dat het paard wordt goedgekeurd!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:56

Na de keuring neem je idd het paard mee naar huis.
Na betaling uiteraard :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:00

Vergeet geen geluksgeld te vragen aan de verkoper. :D
Succes met de keuring.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:35

Spannend. Maar heb je al een stal geregeld?
Succes

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:26

Ja stal is geregeld en ik betaal morgen ook al het stalgeld voor de eerste maand(moet voor de 4e binnen zijn dus ruim op tijd), en trailer is zo goed als geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:30

Ja hoor kan prima :)

Ik heb het nooit gedaan maar dat komt omdat ik eerst het paard kocht en dan pas de stal ging regelen xD maar als alles geregeld is.. Dan is dat geen punt :) Gewoon paard en paspoort mee, overzetten kan daarna altijd nog. Mijnes staat ook nog steeds niet op mijn naam geregistreerd.. Tis leuk voor de heb maar tis niet verplicht :p Staat nog van 3 eigenaren terug ofzo geregistreerd haha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:32

Paspoort heb ik al in handen gehad bij bezichtiging maar uiteraard netjes teruggegeven dus dat zal ook geen probleem zijn.
Zal die arme man zometeen nog even snel bellen of het mogelijk is hem meteen mee te nemen, anders word ik gek want heb de rest van de week zo'n beetje geen vervoer x'D

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:35

Wij hadden afgesproken dat hij op mijn locatie gekeurd werd, als die goed was werd hij betaald en mocht hij daar gelijk op stal. Niet goed? Dan hadden zij hem weer meegenomen en de keuring betaald.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:37

Wij hebben paardlief laten keuren en 2 dagen daarna opgehaald omdat het niet haalbaar was om meteen mee te nemen. Plus, we moesten naar Tilburg. Dat is ook niet om de hoek :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:43

Net gebeld, eigenaar vond t helemaal prima haha
Gister al naar de bank geweest om het aankoopbedrag op te nemen, dus alles is in orde.
Morgen word vervoer geregeld maar dat is eigenlijk al rond haha

Gelukkig staat hij wel bijna om de hoek, kleine 7km met de auto, dus dat scheelt enorm!
Ben wel benieuwd naar de keuring & het trailerladen haha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:45

Heb je wel zelf een da geregeld voor de keuring of gebeurt dat door de verkoper? In ieder geval op een bloedafname staan, dit bewaren ze zes maanden dus als blijkt dat er wat vreemds gebeurt dan kunnen ze dit nog checken.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:46

Ja hoor, dat kan prima. Hou je ons wel op de hoogte!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 20:48

bigone schreef:
Heb je wel zelf een da geregeld voor de keuring of gebeurt dat door de verkoper? In ieder geval op een bloedafname staan, dit bewaren ze zes maanden dus als blijkt dat er wat vreemds gebeurt dan kunnen ze dit nog checken.

Jup, eigen dierenarts komt :j
Hele fijne man, ben gisteren aanwezig geweest terwijl hij een paard keurde en hij doet het echt heel fijn dus heb er alle vertrouwen in.
Bloedafname, is dit normaal bij een keuring of niet? Heb dat gisteren namelijk niet zien gebeuren maar kan ook dat ik dat gemist heb.
En kost dat wat extra normaal gesproken? Moet namelijk meteen afrekenen, dan kan ik daar rekening mee houden :)

Ja en ik hou alles en iedereen op de hoogte haha, zal maandag waarschijnlijk nog wel een ITP plaatsen haha

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:51

dan maar even flink duimen dat ie goed gekeurd wordt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:57

Meteen betalen bij de dierenarts? waarom dat dan?

Bloedafname kost uiteraard extra, maar dan moet je ook wel weten wat je wilt laten testen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:00

Normaal gesproken stuurt de keuringsarts je een factuur, ik heb nog nooit meteen af hoeven rekenen voor een keuring.