Dekenwasserij vraagt geld voor deken die niet gewassen is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Dekenwasserij vraagt geld voor deken die niet gewassen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 22:48

Ik weet even niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Heb vorige maand 2 dekens ingeleverd bij mij op stal om te laten wassen. Kort erna ging ik op vakantie, en dacht de bijrijdster dat er nog 1 deken mee moest (die deken die ik nog in de kast had is oud, en wilde ik niet meer laten wassen omdat die de container in gaat). Ik was op vakantie, en stuurde de bijrijdster een bericht dat die deken niet mee hoefde. Ze heeft die deken uit de stapel dekens gehaald die naar de wasserij gingen, en weer terug in mijn kast gelegd. De deken stond nog wel genoteerd op de lijst, en is ze vergeten door te strepen.

Nu heb ik een rekening binnen van stal dat ik voor 3 dekens moet betalen terwijl er maar 2 mee gegaan zijn om te laten wassen. Nu snap ik wel dat de staleigenaresse het bedrag voor geschoten heeft,en zegt dat ze niet voor die kosten op wil draaien want ze had er zoveel afgerekend.. dus was mijn probleem. Ik vroeg om een telefoonnummer zodat ik zelf erachteraan kon voor een oplossing toen zei ze dat het geen zin had want die mensen wassen al zoveel dekens, en ze zich niet in allerlei bochten wou wringen.

Omdat ik er zo van baalde heb ik het telefoonnummer zelf opgezocht en gebeld. De vrouw van de wasserij zag dat er 3 dekens op de lijst stonden, waarvan 1 inderdaad met een ander handschrift is geschreven. Ze blijf zeggen dat ze die dekens gewassen hebben want als ze er niet waren had ze een vraagteken op de lijst gezet. :( Maar ik heb toch echt een vieze deken in de kast liggen met het label waar het nummer op staat eraan.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Wil natuurlijk niet betalen voor iets dat niet eens gewassen is. Snap dat het verwarrend is dat die deken wel op de lijst staat. Helaas kon ik er zelf weinig aan doen omdat ik op vakantie was, en het zelf dus niet heb kunnen zien.

Bo_Cassey

Re: Dekenwasserij vraagt geld voor deken die niet gewassen is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:52

Hij is officieel gewassen en betaald, dus je kunt niets aantonen. Op zijn best heb je de getuigenis van je bijrijdster, maar dat weegt minder zwaar dan het papierwerk.

Ik zou teruggaan met die deken en hem laten zien, de situatie nog eens goed uitleggen. Van een klantvriendelijk bedrijf verwacht ik dan wel een retour van het geld, hoor. Beetje coulance mag wel, zeker bij een betalende klant (je hebt immers 2 dekens laten wassen).

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 23:07

Ik maak morgen gelijk een paar foto's van de deken als bewijs, woon er helaas niet in de buurt & heb geen auto. Het is namelijk een dikkere deken die je nu deze periode niet op doet (paard loopt nog niet eens met een ongevoerde deken) dan kunnen ze ook niet aan komen met dat ik hem al op m'n paard heb gehad.

Heb die andere 2 dekens laten wassen, en 1 daarvan zat ook een reparatie bij.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:16

Succes! Ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:20

Gewoon betalen. Wijze lessen komen meestal niet gratis.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:23

Rambogirl schreef:

Helemaal mee eens! Er is immers niet te achterhalen of een ander (stalgenootje) een extra deken aan de stapel heeft toegevoegd, die ipv de jouwe is gewassen?
Het gaat waarschijnlijk ook niet om een kapitaal bedrag? Verlies incasseren en een volgende keer beter communiceren, denk ik.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:26

Rambogirl schreef:

Ik zou in ieder geval gewoon de staleigenaar betalen. Die kan er al helemaal niks aan doen. En anders kan je waarschijnlijk volgende keer die service op je buik schrijven :+

En dan hopen dat de dekenwasserij er nog eens naar wil kijken.

Of als dat allemaal niet lukt, kan je nog je bijrijder geld vragen, het is immers haar 'fout'
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 30-08-13 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:28

Ik zou dus niet betalen.
De dekenwasserij is echt onzorgvuldig geweest.
Als er 50 dekens ingeleverd worden moet de wasserij toch echt opmerken dat ze er maar 49 gewassen heeft.
Ik vertik het te betalen voor een dienst die ik niet krijg.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:31

wat ik mij afvraag: is er niemand die de dekens geteld heeft?

Bij de wasserij bij aankomst en vertrek, en op stal bij het terugbrengen??

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:34

little_king schreef:
Ik zou dus niet betalen.
De dekenwasserij is echt onzorgvuldig geweest.
Als er 50 dekens ingeleverd worden moet de wasserij toch echt opmerken dat ze er maar 49 gewassen heeft.
Ik vertik het te betalen voor een dienst die ik niet krijg.

Maar wat kan de staleigenaar hier aan doen?
De wasserij is al betaald, dus door de staleigenaar niet te betalen maak je hem de dupe van je eigen 'fout'/'fout' van wasserette

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:35

Ik zou de staleigenaar wel betalen, maar inderdaad zoals je zegt wel foto's van de deken maken en
proberen je geld terug te krijgen via de dekenwasserij. En anders zou ik de bijrijder laten betalen, want die haar fout is het eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Uppojono op 30-08-13 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 08:36

Jullie hebben zelf een fout gemaakt dus gewoon betalen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:03

Als ik naar de AH ga met de zelfscan en ipv 1 komkommer 5 komkommers invoer, en die ook afreken, maar ze niet in mijn wagen heb liggen, dan is het toch ook mijn eigen schuld? Als ik daar thuis achter kom, denk ik ook niet dat de AH zegt "hier heb je het geld van 4 komkommers terug".

Je had de deken van de lijst af moeten laten halen, nu is niet na te gaan of er echt een deken te weinig is gewassen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:05

De fout is gemaakt door de wasserij, die moet opmerken dat er een deken niet is waar ze wel een label van hebben.

De stalhouder zou ik wel een keer betalen, maar niet direct.
Dat zou ik zo ook communiceren. Omdat je eerst probeert het te verhalen.
En het kan dan maar 12 euro ofzo zijn, maar niet geleverde dienst is een niet geleverde dienst.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:13

Ik zie nu reacties in de trant van: het is je eigen schuld, gewoon betalen. Ik heb ook wel eens klanten die na de herroepingstermijn terugkomen (omdat het een kadootje voor op vakantie was ofzo). Dan sta ik wettelijk in mijn recht als ik weiger, maar dan zijn wij ook heel coulant hoor.

Het gaat er niet om of TS in haar recht staat (staat ze niet), het gaat mij om een stukje klantvriendelijkheid. Zéker als ze 2 dekens laat wassen en ook nog 1 repareren.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:17

Het zou heel netjes inderdaad zijn, en ik zou vanuit de dekenwasserij ook niet minder verwachten. Als ze echter met een "nee" terugkomen, dan zou ik het daarbij ook laten, het is immers eigen schuld (en volgend jaar wel kiezen voor een andere wasserij).

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:18

Ja, vooral dat laatste. Ze raken wel een klant kwijt, hoop dat ze dat beseffen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:35

Ik zou er niet teveel heisa om maken. Wel vind ik dat de wasserij wat zorgvuldiger had moeten zijn, als ze 25 dekens moesten wassen zouden ze ook 25 labels moeten maken ik snap dan niet waarom er 24 dekens gewassen zijn en er 1 overblijft ? ze zouden bijna moeten denken dat de deken is kwijtgeraakt! Maarja, zo is het niet gegaan en eerlijk is eerlijk op de lijst had er iets doorgekrast moeten worden.

Wat ik zou doen?
Vragen of je bijrijder ook 50/50 wil doen met het betalen van de deken (wat zou het kosten? 10 euro), tis ook een beetje haar schuld zij had de deken door moeten krassen van de lijst.
Volgende keer een wijze les ben ook zovaak op me muil gegaan met zulke dingen, je leert ervan en maakt betere afspraken zodat het niet weer gebeurd. Wat dat betreft ben ik ook wel een makkelijke tiet en ik snap dat andere mensen misschien niet zo zijn maarja. De wasserij dacht gewoon > stal huppelde pup 25 dekens > wassen > terugbrengen > betalen en klaar is kees wat niet weet wat niet deert.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:43

Er is aan twee kanten een fout gemaakt, bijrijder heeft de deken niet van de lijst gehaald en wasserij heeft niet geteld.

De wasserij maakt zich er makkelijk vanaf. Ik zou foto van de deken maken of desnoods even langsrijden met de betreffende deken zodat de wasserij kan zien dat deze deken echt niet gewassen is.

Ik vind overigens dat de stalhouder er zich ook makkelijk vanaf maakt en niet service gericht bezig is door te weigeren om contractgegevens te verstrekken.

Ik zou anders gaan voor 50/50 en je bijrijder erbij betrekken, zij heeft immers de fout gemaakt.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 22:53

friesiszwart schreef:
wat ik mij afvraag: is er niemand die de dekens geteld heeft?

Bij de wasserij bij aankomst en vertrek, en op stal bij het terugbrengen??

Toen ik belde zei ze dat ze er echt 3 had gewassen van mij dat ze een vraagteken op de lijst zetten als ze een deken missen. :( :( terwijl er dus echt een vieze deken bij mij in de kast ligt, en het nummer zelfs er nog aan die ze bij de gewassen dekens eraf gehaald hebben.

M'n moeder zei al dat als ik er volgend jaar wel 3 in zou leveren, en er maar 2 op de lijst zet ze het ook niet zullen merken.

De staleigenaresse betaal ik natuurlijk wel want ik heb geen andere keuze, en zij is niet degene die de fout gemaakt heeft. Bijrijdster heeft al bevestigd dat ze de deken gelijk terug in de kast gelegd heeft. Heb s'middags al foto's gemaakt als bewijs van de vieze deken met het nummer er nog aan, en mijn 2 gewassen dekens in plastic verpakking. Hoop echt dat ze het op een nette manier oplossen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:56

Als ze voet bij stuk houden dat je deken wel gewassen is, dan kun je ook nog klagen dat het niet goed gewassen is..... Het is immers duideijk dat de deken niet schoon is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 23:01

Ja heb al foto's gemaakt s'middags terwijl het echt goed warm was buiten. Niemand die z'n paard dan al zo'n dikke deken op doet. Hoop maar dat ze mee werken, en anders inderdaad volgend jaar een andere wasserij.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:03

De dekenwasserij de situatie uitleggen, en bij een nee het gewoon accepteren. Maar ik zou het niet kunnen laten te vermelden dat ik voortaan een andere wasserij ging zoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:06

Tja, dit kan wel eens een welles/nietes spelletje worden, mijn advies, probeer de deken te verkopen voor het bedrag dat je moet betalen ipv in de container te gooien.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:11

Deken brengen bij de wasserette met het nr er nog aan en dan zeggen jij wil zeggen dat deze gewassen is ? Zij moeten gewoon zien dat die er niet bij hoorde en dus nit gewassen is