Klachten Anky Classic Smooth

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaar89

Klachten Anky Classic Smooth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 17:53

Eind april 2013 heb ik een nieuw dressuurzadel gekocht bij Divoza in Staphorst, een anky classic smooth.

Een maand geleden ben ik met het zadel terug gegaan naar Divoza Staphorst omdat het zweetblad aan 1 kant naar achteren gaat, dit was gelijk de eerste week na aanschaf ook al iets. (ook als ik er niet op zit)
Daar kreeg ik het antwoord dat het zadel zich aan het vormen is en dat het kwam door de dikke kniewrong. Dus ging ermee akkoord dat er niks aan te doen was.
Maar het zweetblad ging steeds verder naar achteren en de kniewrong zelf kwam in zicht.
Dit is echter aan 1 kant. Het andere zweetblad ligt zoals het hoort te liggen.

Het zadel is teruggestuurd naar de leverancier.
Er werd gezegd dat ikzelf het zadel te goed had onderhouden, tevaak ingevet, hier is echter niks van waar, ik heb het zadel maar 2 keer ingevet na aankoop. In het gehele zadel zat teveel rek. ook de singelstoten waren uitgerekt.
Ik kreeg bericht dat het probleem verholpen kon worden d.m.v. het zweetblad er recht aan te zetten. Ik ben akkoord gegaan omdat ik het antwoord kreeg dat ik de leverancier de kans moest geven om het probleem te verhelpen. (ze gaan alleen wat aan het zweetblad doen)
Echter vind ik het allemaal maar niks, een nieuw zadel van eind april 2013 hoort toch gewoon goed te zijn?!
Ik heb de volgende optie al voorgelegd: geld terug of nieuw zadel. (zijn ze (nog) niet op in gegaan)

Heeft iemand tips wat ik nu kan doen?
Nu vroeg ik mij af of er nog meer mensen klachten hebben over de anky classic smooth.

Alvast bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:57

ED --> TAO

Biskwie

Re: Klachten Anky Classic Smooth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:06

Divoza en staphorst in het speciaal heeft echt een bizar slechte service als het om dit soort dingen gaat.

Probeer zoveel mogelijk op schrift te doen, bewaar je bonnen en informeer zsm bij je rechtsbijstandverzeking over wat je rechten zijn.

Dit wordt zo'n gedoe anders. Heel veel sterkte!

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:08

Pfff daar was ik niet mee akkoord gegaan!
Een zadel van april 2013 en er al zo slecht aan toe?! Het is ook een duurder zadel.
Nee waren ze bij mij niet mee weggekomen.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. Succes TS.

tamaar89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:10

Bedankt voor de tip Biskwie!
Ik heb het zadel ingeleverd bij divoza in Leek, zij hebben het opgestuurd naar de leverancier.
Ook heb ik dingen via de mail besproken met een werknemer in leek.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:11

Een zadel hoort inderdaad niet zo snel "kapot" te gaan.

Echter ben je akkoord gegaan met reperatie.

Volgens mij kan je dan niet eisen dat je geld terug wil of een nieuw zadel.
Je hebt ze immers de kans gegeven om het zadel te herstellen.

Er gaan echter wel vaker dingen stuk, daar is de garantie voor

tamaar89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:17

Wat zou jij nu doen JNY024?
Ik heb ook vol gehouden dat ik het er niet mee eens ben hoe het nu gaat, dat de leverancier het gaat verhelpen. Maar de medewerker gaf aan dat ik de levernacier wel de kans moest geven.
Vandaar dat ik akkoord ben gegaan, voelde niet echt alsof ik een keuze had.
Ook heb ik aangegeven bij divoza dat als het zadel terug komt en ik nog steeds niet tevreden ben, ik er werk van ga maken. Weet alleen nog niet hoe..

Alle tips zijn welkom!!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:22

http://www.deombudsman.nl/koop-en-garan ... n/garantie

Citaat:
Sinds de invoering van de Wet garantiekoop is het voor consumenten makkelijker om hun recht te halen. Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen. De termijn van zes maanden geldt niet voor alle producten. Denkt u aan bederfelijke vleeswaar, een krant en een ballon. Het spreekt voor zich dat u hiervan niet kunt verwachten dat die zes maanden meegaan.

Maar zoals ik al schreef, je bent akkoord gegaan met reperatie
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 24-08-13 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:24

Kitty1985 schreef:

Sinds de invoering van de Wet garantiekoop is het voor consumenten makkelijker om hun recht te halen. Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen. De termijn van zes maanden geldt niet voor alle producten. Denkt u aan bederfelijke vleeswaar, een krant en een ballon. Het spreekt voor zich dat u hiervan niet kunt verwachten dat die zes maanden meegaan.

Daarom ook... Je staat in je recht... Vraag juridische bijstand.
Dat maakt het jou een stuk makkelijker.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:25

Biskwie schreef:
Kitty1985 schreef:

Daarom ook... Je staat in je recht... Vraag juridische bijstand.
Dat maakt het jou een stuk makkelijker.

Maar ze is al akkoord gegaan met reperatie.....denk dus niet dat ze alsnog een nieuw product of geld terug kan eisen.

Maar juridisch loket kan uitsluitsel geven

tamaar89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:54

Maar stel: het zadel is volgende week klaar, ik ga naar divoza om m op te halen, ga erop zitten op de bok en ben dan nog niet tevreden.. Kan ik dan ook niks eisen?

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:32

Je kunt wel wat eisen, die reparatie staat daar los van.
Die reparatie was omdat het product toen al in een ondeugdelijke staat was.
Je staat in je recht en momenteel wordt de positie van consumenten versterkt.
Juridisch loket is hiervoor ook niet de best aangewezen persoon, bemiddeling via rechtbijstand is veel accurater en beter voor elkaar mbt dienstverlening.

tamaar89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 20:52

Ik heb zojuist een mail gedaan met het hele verhaal naar het juridisch loket.
Even wachten op antwoord.
Zal ook informeren bij de rechtsbijstand.

Wat een gedoe..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:06

Men moet ook even verder lezen. Kostenloos herstellen is een optie om het ondeugdelijke product weer deugdelijk te krijgen. Of dit in dit geval op gaat hangt er vanaf hoe ze het zadel terug gaat krijgen.
Het is niet zo dat je meteen je geld of een nieuw product kan eisen.
Zie ook:
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/o ... gdelijk-is

Wel idd zoveel mogelijk op papier laten zetten en zoveel mogelijk bewaren.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:00

Je zou contact kunnen opnemen met de leverancier, dus Anky zelf. Eigenlijk is dat iets wat Divoza zou moeten doen, zoiets hoort gewoon onder de garantie te vallen!
Evt. kan ik je aan een telefoonnummer helpen van een zadelmaker die alles over dit zadel weet, stuur even een PB voor de gegevens.
Ik hoop dat het probleem zich oplost met de reparatie, vervelend zoiets!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:05

Er loopt ook al een ander toppic over een Rosnner dressuurzadel wat via Divoza is aangeschaft. Zelfde problemen met de klantvriendelijkheid....

tamaar89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 16:16

Even een update:

Ik ben mijn zadel inmiddels al ruim een maand kwijt. De hele week al bezig geweest met bellen. Vandaag eindelijk wat meer te weten gekomen.
Ze gaan het zweetblad er opnieuw aanzetten of een geheel nieuw zweetblad eraan zetten. Verder gaan ze het hele zadel nakijken of er nog meer gerepareerd moet worden. Mij is gezegd dat ik het zadel terug krijg als nieuw. Als het goed is kan ik eind volgende week mijn zadel weer ophalen in Leek.

Mijn vraag aan jullie:

Met in het achterhoofd houdend dat het zadel nieuw gekocht is in april 2013.
Zouden jullie akkoord gaan met reparatie aan een nieuw zadel?
Of zouden jullie uiteindelijk toch een nieuw zadel of je geld terug eisen?

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:11

gewoon niet opgeven en zeker niet mee akkoord gaan dit hoort niet

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:23

Ik vind het op dit moment schappelijk. Ze maken je zadel zo goed als nieuw. Kijken zelfs de rest van je zadel nog na, terwijl ze dit niet verplicht zijn. Vervelend dat je je zadel zolang kwijt bent, maar je krijgt het als het goed is, in prima staat terug. Ik zou niet weten waarom je daar niet mee accoord zou gaan.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:35

Vraagje, heb je met de beugelriemen onderlangs of bovenlangs gereden?

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:38

Ik zou even afwachten in wat voor staat je het zadel terugkrijgt na reparatie.
Als het echt als nieuw is gemaakt, zou ik tevreden zijn.
Als dit niet naar wens is, kun je altijd nog stappen ondernemen en zou ik zeker mn geld terugeisen.

Uit je verhaal begrijp ik dat veel mondeling/telefonisch is gegaan.
Stuur desnoods een paar mails zodat je in ieder geval wat op papier hebt van de afspraken, mochten de klachten nog steeds bestaan na reparatie.

Ben het volledig met je eens dat het zwaar waardeloos is dat er van alles aan mankeert terwijl het een nieuw zadel betreft. Fabricagefouten gebeuren eenmaal maar enorm balen als je dat zelf overkomt.
Vooral bij een artikel wat duur is en je zeker kwaliteit van mag verwachten zonder fouten.

tamaar89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:39

Annemeik.
Ik heb met de beugelriemen bovenlangs gereden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:06

tamaar89 schreef:
Even een update:

Ik ben mijn zadel inmiddels al ruim een maand kwijt. De hele week al bezig geweest met bellen. Vandaag eindelijk wat meer te weten gekomen.
Ze gaan het zweetblad er opnieuw aanzetten of een geheel nieuw zweetblad eraan zetten. Verder gaan ze het hele zadel nakijken of er nog meer gerepareerd moet worden. Mij is gezegd dat ik het zadel terug krijg als nieuw. Als het goed is kan ik eind volgende week mijn zadel weer ophalen in Leek.

Mijn vraag aan jullie:

Met in het achterhoofd houdend dat het zadel nieuw gekocht is in april 2013.
Zouden jullie akkoord gaan met reparatie aan een nieuw zadel?
Of zouden jullie uiteindelijk toch een nieuw zadel of je geld terug eisen?

ik dacht dat de leverancier idd de kans moet krijgen het probleem op te lossen/defecten repareren...
maar zelf zou ik er idd ook een vervelend gevoel bij hebben als een zadel al zo snel zulke rare mankementen vertoont, mijn vertrouwen in het zadel zou toch een flinke deuk hebben opgelopen denk ik , zou daarom ook heel erg kritisch kijken naar jet zadel als het terug is bij Divoza en ieder klein dingetje waar je bij het ophalen tegen aan loopt direct doorgeven, ook de dingen die zich voordoen tijdens gebruik, direct doorgeven als ze zich voor doen .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:38

Citaat:
Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

Helaas kan je er niets aan veranderen als de leverancier/verkoper het product wilt laten maken, dit recht heeft hij.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:52

Je moet inderdaad altijd de leverancier/verkoper de kans geven om het product te herstellen/maken.

Ben benieuwd wat er uit komt :-)

Wij hebben zelf ooit iets vergelijkbaars meegemaakt met een op maat gemaakt zadel dat bij aflevering gewoon geheel verkeerd was opgemeten. Dat viel echt niet meer te herstellen en te veranderen. Uiteindelijk is er toen via de fabrikant een andere opmeter gekomen die het paard opnieuw opgemeten heeft, er is toen een volledig nieuw zadel gemaakt.