Wat is er met de rijbroek gebeurd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SRuiter

Wat is er met de rijbroek gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:08

Wát een hel om een nieuwe rijbroek te kopen. Alles zit zo strak, heeft van die kont zakken, meestal nog met diamantjes of een ander plakplaatje er op. Serieus, wie doet er iets in die kont zak als je aan het rijden bent? En waarom zitten ze er op als het toch nep is?

Waar zijn de degelijke, "ouderwetse" rijbroeken? Die van lekkere dikke stof gemaakt zijn zonder elastiek er in, waardoor je benen op ingepakte worstjes lijken, steekzakken hebben waar je een telefoon in kwijt kan, zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij er uit valt of continu in je heup steekt. Rijbroeken die niet stuk gaan; ook al rij je bijna dagelijks en heb je er niet 84 broeken in de kast liggen van matige kwaliteit, maar gewoon een aantal goede die jaren mee gaan.

:(

MarliesV

Re: Wat is er met de rijbroek gebeurd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:11

Die zijn er hoor, ik draag ook niet van dat 'hippe' spul omdat ik daar niet van houdt.

Ik haal meestal gewoon de broeken van de Eurostar. Die zitten het fijnst, zijn stevig en dik, blijven jaren goed en zijn acceptabel qua prijs voor wat je er voor krijgt.

Ja ze zijn saai, geen hippe kleurtjes/blokjes enz maar dat hoeft ik toch niet.

Epplejeck heeft trouwens qua eigen merk ook wel 'ouderwetse' broeken. Op zich prima broek (heb er 1 gekocht om te proberen) maar merk toch dat ik uiteindelijk weer terug grijp naar mijn vertrouwde Eurostar broeken.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:11

Heb voor mijn verjaardag geld gekregen voor een nieuwe. Heb jarenlang geen rijbroek gedragen, ik zal je laten weten hoe het mijn vergaat! :-)

SRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:14

@Marlies, welke heb je dan van Eurostar? Ik hoef ook echt geen hippe broek ofzo.

@Bo_Cassey, succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:17

Ik heb rijbroeken van Anky, met steekzakken, goeie kwaliteit en fijne stof om te dragen
Geen kontzakken, geen kunstleren zit (al hebben ze ze ook mét), geen borduursels en andere frutsels

http://www.ooteman.nl/dames/rijbroeken/ ... anthracite

Wel vrij duur, ik heb tot nu toe één uitverkoopmodel en twee via marktplaats gekocht. Omdat de kwaliteit goed is kan dat prima.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:21

Decatlon heeft ook nog simpele broeken te koop, alleen is maat XS al te groot voor mij..

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:22

Ik heb laatst een nieuwe gekocht, ja, modern, maar niet strak en maar 1 zak met rits op je bovenbeen. Hij zit heerlijk!!! :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:23

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:24

Pikeur heeft ook degelijke broeken, die van mij gaan echt al jarenlang mee!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:25

Nou inderdaad, echt een ramp om een nieuwe te vinden hoor.
Ik heb het liefste de stretch broeken van Harry's Horse voor 20 euro, lekker simpel, zitten heerlijk, en gaat al 5 jaar mee!

Ik heb er laatst eentje bij de Gamma gekocht :') Maar ook dit was gewoon een lekker simpel degelijk model, met zakken aan de voorkant, waar ze horen. Geen frutsels en onzin aan.

love_juliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:27

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb bij Divoza bijna alle merken in verschillende maten geprobeerd, maar niks pastte, of het was net een barbiebroek. We zijn toen naar de Welkoop gereden waar ik voor 30,- een simpele zwarte rijbroek heb, die echt super zit! Ook met een grote broekzak waar mijn samsung goed in past :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:28

Cavallo heeft ook nog steeds normale rijbroeken, gaan lang mee en zitten heerlijk.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:30

chocobroodje schreef:
Ik heb een Harrie's Horses Beijing (als ik het zo goed schrijf :o) Niet te duur en erg prettig materiaal (95% katoen) :j
http://www.harryshorse.com/nl/catalogus ... .26000280/

Alleen is de kwaliteit 6x niks. Heb m toen gekocht, rij 1 keer in de week toen ik hem kreeg en naden laten nu al los..

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:30

Ik heb Ruitergilde. Heerlijke rijbroeken met gewoon broekzakken voor. Ik snap de logica van kontzakken ook niet helemaal...

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:35

Eurostar Klara of Klarissa (leer) ^^
Gewoon van die lekker hoge broeken, dik stofje, en klittenband aan de onderkant.
Ik zweer erbij ^^

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:36

Ik gebruik van een van mijn rijbroeken wel de kontzak, maar dat komt omdat mijn telefoon niet in mijn voorzak past. :')

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:37

gewoon het ANKY rek vooral voorbij lopen, das nog erger dan Zeeman kwaliteit.

Ik doe met mijn Eurostar broeken jaren en jaren, ook pikeur heb ik nooit wegens slijtage moeten wegdoen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:38

bij de hyporama(rotterdam) hebben ze meerder merken en van hip tot de ouderwetse ripbroek zelf rij ik in hv polo en die gaan prima al een tijdje mee.

Kontzakken lijkt me makkelijk, ik kom altijd zakken tekort als ik naast mijn paard sta. Handschoenen telefoon en dan pa die roept voor een klusje dan kan ik wat kwijt :Y) of het ook zit op een zadel vraag het me niet heb ze niet in de kast liggen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:38

Ik heb Eurostar rijbroeken, die gaan jarenlang mee.
Zijn goede rijbroeken die ook fijn zitten.
Zonder al die frutsels waar jij het over hebt.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:39

Marktplaats puilt uit van de praktische rijbroeken zonder overbodige zakken, bling-bling, ritjes, kleur...
Waarom er kontzakken op een rijbroek zitten? Zo komt je kont beter uit denk ik :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:40

Ik blijf toch fan van Eurostar of Mountain Horse rijbroeken. Zitten echt super fijn en gaan jaren mee.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:41

Ik heb echt een heerlijke Eurostar rijbroek, zit wel een rits in als zak, maar verder is hij echt perfect. Zit heerlijk en er zitten geen toeters en bellen aan. Verder heb ik nog wel meer rijbroeken, maar die zitten allemaal niet zo goed als dié Eurostar.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:41

hannahaapje schreef:
Marktplaats puilt uit van de praktische rijbroeken zonder overbodige zakken, bling-bling, ritjes, kleur...
Waarom er kontzakken op een rijbroek zitten? Zo komt je kont beter uit denk ik :')

Kan het zadel er mooi naar staren :D

SRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:42

Hahah Rienn, ja precies dat dus. Kun je toch niet meer paardrijden met je telefoon in je kontzak? :p

Misschien ben ik wel kieskeurig hoor, ik wil per se steekzakken, geen zitvlak. en zo kan ik wel even door gaan.

Daarbij vind ik het onnodig om veel rijbroeken te hebben, en koop ik inderdaad liever een keer een pikeur die dan écht lekker zit, dan 3 x een harry's horse rijbroek omdat die na een jaar stuk gaan.

Nu heb ik 2 Cavallo Florestans, zitten heerlijk, alleen één gaat het binnenkort begeven, vandaar dus deze wanhoopskreet.. Ik heb die broeken echt al minstens 3 jaar, en ik rijd bijna dagelijks. Kwaliteit is dus zeker belangrijk, en ik ben bang dat je dat bij rijbroeken echt moet kopen. :(

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:45

Ik heb een Kentucky rijbroek, simpel zwart, ruime rekbare stof (dus geen rollade effect), goeie steekzakken waar een fikse smartphone in past en geen poespas. Wel erg aan de prijs, met zitvlak betaal je 200 euro, maar ze zitten dan ook als een joggingbroek, heerlijk!
Laatst bijgewerkt door Princesj op 23-08-13 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt