De winter komt eraan!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De winter komt eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:17

De winter komt eraan!
Dus ik ben opzoek naar een fijne jas!

Voor bij de paarden, maar ook voor op het paard.
Dus niet te lang, maar ook niet zo kort dat je 'm steeds omlaag moet trekken of een lang vest aan moet doen. :Y)
Lekker warm en hij mag geen regen doorlaten. :D

Weet iemand waar ik er eentje kan kopen?
Prijs maakt niet zoveel uit, als hij maar stevig en warm is. :D
Bij Agradi ect al gekeken, maar zie niet echt iets wat ik zou willen hebben.

Thanks! *\o/*

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:19

Ik gebruik altijd mijn oude gewone winterjas , die ik in vrijetijd aan had . Bespaard veel geld en je bent milieubewust :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:20

Sjors schreef:
Ik gebruik altijd mijn oude gewone winterjas , die ik in vrijetijd aan had . Bespaard veel geld en je bent milieubewust :)

Dat is niet wat TS bedoelt.

Zijn Kingsland jassen niet iets voor je?

Moonlight17

Re: De winter komt eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:22

Ik heb een 4 in 1 jas gekocht van hv polo en die vond ik vorige winter heerlijk warm en water dicht en ben een enorme koukleum.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:23

_sharonnn schreef:
Sjors schreef:

Dat is niet wat TS bedoelt.

Zijn Kingsland jassen niet iets voor je?

T is ook maar een tip :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:24

Kingsland schijnt niet altijd waterdicht te zijn.

Je zou moeten een winddichte jas hebben of van gore- tex (jammer genoeg duurder). Eventueel ook jassen van winkels voor zeilmateriaal deze zijn voorzien om tegen het water te kunnen.

Owja ik heb beetje zelfde ding als reactie hier onder, elke winkel is jas goed genoeg :')
Laatst bijgewerkt door Lori op 22-08-13 16:33, in het totaal 2 keer bewerkt

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:29

Elke jas die niet te lang of te kort is wordt bij mij automatisch omgedoopt tot "paardenjas", heb eigenlijk nog nooit een jas in een ruiterzaak gekocht, is me (vaak) veel te duur.
De jassen van C&A, H&M, e.d. winkels voldoen ook vaak aan mijn normen ;)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:32

Heb er laatst eentje besteld bij bonprix,
3 in 1 jas, rits ook van onderaf te openen.
Hoeft van mij niet persee een paardrij merk te zijn

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:32

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:35

catzkillz schreef:
Elke jas die niet te lang of te kort is wordt bij mij automatisch omgedoopt tot "paardenjas", heb eigenlijk nog nooit een jas in een ruiterzaak gekocht, is me (vaak) veel te duur.
De jassen van C&A, H&M, e.d. winkels voldoen ook vaak aan mijn normen ;)

Hier ook zo een. Ik kijk wel altijd in de ruiterzaken maar vind het zonde van mijn geld als ik nog een oude heb liggen.
Echte paardenmerken jassen heb ik geen tips voor..sorry ;)

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:15

Ik heb er vorig jaar eentje gekocht van HV Polo, echt een warme jas (en ik heb ook super snel koud). Ik rij ook altijd buiten en als het regende werd ik gelukkig niet nat :D Dus zou waterdicht moeten zijn...
Hier heb ik ongeveer 90euro voor betaald maar er is nog niets aan de jas en deze winter mag hij terug van dienst zijn en hopelijk nog enkele winters nadien.

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:38

Ik heb een winterjas van Joules.
Heerlijke jas, lekker warm en 100% water- en winddicht.
Hij is niet heel dik maar er zit een speciaal materiaal in waardoor hij wel erg warm is, wat ik zelf juist heel fijn vind. Aangezien ik er in winterjassen net als een Michelin poppetje uitzie :+ .
Helaas zijn er niet super veel ruitersportzaken die ze verkopen dus misschien zou je die via internet kunnen opzoeken.

Het is een broertje/zusje van deze:
http://podagros.bokt.nl/markt/ad/139485 ... jas-maat-m

Citroen6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:01

Sjors schreef:

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:08

Ik heb 6jaar geleden een waxjas gekregen. Ding is niet stuk te krijgen haha 1x per jaar in de wasmachine en nadien opnieuw inwaxen en dan kan ik er weer een jaar tegen. Niet bijzonder hip trouwens.

estherdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:24

bij ej hebben ze diverse winterjassen, ik zou wel zorgen dat je de rits ook aan de onderkant los kan maken zodat je iets meer bewegingsvrijheid hebt.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:07

Ik heb een winterjas van de Decathlon. Fijne, warme en waterdichte jas. Niet te lang, niet te kort. Ook nog niet eens duur.
Heb ook nog een winterjas van Boerenbond liggen, ook een hele fijne, warme en waterdichte jas. Alleen is deze mij soms net iets te warm :P

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:21

Ik heb laatst (bij een kleine ruitersport in de buurt) in de uitverkoop een jas van maddox gekocht.
Het is een bomber en heerlijk warm + winddicht! Waterdicht heb ik nog niet getest hihi.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:01

Ik heb altijd een oude jas uit de tijd dat we een boot hadden aan. Is een walgelijk afschuwelijk lelijk ding, maar warm, waterdicht en niet zweterig, ideaal dus. Voor de minder koude dagen heb ik altijd een jas van cranenbroek aan, zo'n leuke ( :') ) met ruitjes van een 10tje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:03

Skijas van de scapino! Gaat jaren mee en is goedkoop!

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:06

Ik heb al 2 jaar een heerlijke warme kingsland jas. Hele fijne jas voor de winter vind ik :j
Blijft er ook heel netjes uit zien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:15

Hier een jas van een kraemer huismerk, inderdaad wat langer dan de meesten en door een maatje groter te kiezen kan er een bodywarmer al dan niet met mouwen onder. Bij die 3 in 1 jassen houd ik altijd de binnenjassen over, de rest overleeft het niet lang. Dan liever laagjes die goedkoper en makkelijker te vervangen zijn.

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:36

Vaak zijn de echte waterdichte jassen duurder door de Gore Tex of vergelijkbaar materiaal. Wel moet je deze en andere jassen die als waterdicht worden verkocht behandelen met nikwash om de buitenstof weer waterdicht te maken. Gore Tex etc zit tussen de buitenstof en binnenstof en is de buitenstof dus niet waterdicht. Zodra je geen waterdruppels meer hebt op de buitenstof maar dat het in de stof trekt moet je het behandelen anders lekken ze toch enigszins door als de naden niet getaped zijn. Daarom zijn de goedkopere jassen dus niet echt waterdicht. Ook het merk speelt vaak een rol voor de prijs. Dus een dure jas is niet per definitie waterdicht. Ook moet je kijken naar de watersterkte van de jas kijken staat meestal 3000 per zoveel vierkante cm of mm. Hoe minder dit is hoe minder waterdicht hij is en dus misschien een kleine bui kan tegenhouden ipv van de hele dag regen.

De opmerking van skijassen als waterdicht klopt vaak niet want deze zijn sneeuwdicht en kunnen alleen een mini bui houden. Het klinkt misschien als verkoop praatje maar ik heb zelf twee jaar in een buitensport zaak gewerkt voor wandelen kamperen trektochten etc bij Carl denig vergelijkbaar met bever waar we ook waterdichte jassen verkochten dus daar kun je ook nog kijken ivm pasvorm. Wij kregen namelijk vaak klachten dat het niet waterdicht was maar dan was de buitenstof niet behandelt waardoor water via het uiteinde van mouw binnenkroop of door zweet bleef het nat van binnen omdat de jas niet genoeg ademt. Als je jas behandelt spuit hem in en gebruik niet het wasmiddel om waterdicht te maken. Hierdoor komt het ook aan de binnenkant te zitten en neemt de ademende werking af. Eerst je jas wassen met nikwash schoonmaakproduct en dan inspuiten als deze nat is en aan de lucht laten drogen.

Dit geldt trouwens ook vaak voor outdoor- en regendekens. Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat je hiermee iig een beetje bent geholpen naar je zoektocht in het vinden van een geschikte jas.

Ten slotte raad ik je aan sowieso 1x per jaar te wassen te behandelen tenzij de buitenstof nat wordt wat ik eerder heb verteld.

Succes met het vinden van een jas.

Edit je kan ook een regenjas van de Hema kopen die zijn ook waterdicht omdat het zo goed als plastic is en super goedkoop

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:44

Ik gebruik nu al 2 jaar mijn winterjas van Pikeur. Kost wat maar is het 100% waard!! Heerlijk warm en waterdicht en zit fijn als je op je paard zit. Als ik er weer een nodig zou hebben zou ik er zeker weer voor een Pikeur gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:20

vuurneon schreef:
Skijas van de scapino! Gaat jaren mee en is goedkoop!

Idd een skijas :j gebruik ik zelf ook al jaten met veel plezier. Bij Bristol/Piet Kerkhof (bestaat die nog?) of andere discount zaken kun je soms ook voor weinig geld een skijas kopen. Getailleerd dus fijn met rijden, wind en waterdicht, en lekker warm :j

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:31

de piet kerkhof bij mij in de buurt is weg, geen flauw idee hoe dat in de rest van Nederland zit.

ik heb zelf een skijas. waterdicht, warm, niet te dik en niet te lang/kort. die doe ik alleen aan als het echt koud is, voordat het gaat vriezen loop ik rond ik een warm vest en een regenjas...

mijn moeder heeft een of ander zacht dun windjack, peperduur, maar oh wat is dat ding heerlijk warm... en net zo dus als een vest, en zit dus niet in de weg. is volgens mij waterdicht, tenzij het echt giet. (dus niet te lang... maar houd wel wat regen tegen)