Strandrit manege Jonker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Strandrit manege Jonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:20

Hai medebokkers,

Volgende week ga ik met een aantal vriendinnen een strandrit maken bij Manege Jonker, ik heb al een beetje gekeken voor ervaringen van andere mensen online, ik lees wisselende verhalen dus vertel me: wat kunnen we verwachten?

Ik ben benieuwd, we hebben geen van allen ooit een strandrit gemaakt, wel gaan we regelmatig naar de Loonse en Drunense duinen voor een buitenrit.

Groetjes Ellen

Sandyislief

Re: Strandrit manege Jonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 10:49

Niemand?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:10

Mmm heeft niemand daar recent een strandrit gemaakt?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:12

Nee ik ben in schoorl en in noordwijkerhout geweest helaas.

Waar zit manege Jonker?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:13

Katwijk!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:14

We gaan woensdagavond een rit van 1,5 uur maken, ben benieuwd wat we kunnen verwachten!

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:30

Aantal jaar geleden heb ik daar een strandrit gemaakt. Maar het waaide heel hard en we deden niet zo veel. Vond het niet zo leuk... Maar misschien is het wel veranderd!!

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:06

Heb daar vroeger gereden. Ze kijken naar de ervaring van mensen wat ze kunnen doen op het strand een normaal gesproken alles stap, draf en galop. Ik heb daar altijd genoten.

Het is Katwijk aan Zee in Zuid-Holland

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 15:10

Okee we zijn allemaal ervaren ruiters dus dat komt wel goed! Heb er zin in, heb nog nooit op het strand gereden.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:26

En? Hoe was je strandrit?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 17:50

Niet echt geweldig, ik ging met 5 vriendinnen en we kregen een begeleider mee die slecht Nederlands sprak, was ook de helft van de tijd bijna niet te verstaan. Ik en 4 anderen hadden gewoon een leuk paardje en mijn andere vriendin zat dus op een oncontroleerbaar paard. (Ze had nadrukkelijk gevraagd om een braaf paard want heeft snel last van haar rug)

We hebben in stap, draf en galop over het strand gereden en door de zee en haar paard ging er dus continue bokkend vandoor, racede elke keer stuurloos over het strand. Na een uur was ze er klaar mee en ze zei, ik vind het niet leuk meer, ik wil er af. De begeleider was super geirriteerd en zei nee nee we rijden gewoon terug, nou prima zei ze maar ik ga niet meer in draf en galop, heb geen zin om er naast te liggen.

Toen zijn we dus in stap naar de manege teruggereden, die vent voorop, hij heeft niks meer gezegd de rest van de rit en liet haar gewoon aan haar lot over. Welke debiel laat er nou iemand die bang is achteraan rijden? Ik ben met mijn paardje zo naast haar gaan rijden dat haar paard tussen mijn paard en de zee inliep en er dus niet meer tussenuit kon. Echt belachelijk van die vent.

Eenmaal terug op stal heeft hij ook niks meer gezegd tegen ons of tegen haar en ging hij bierzuipen achter de bar. Mijn vriendin had nogal de bibbers toen we terug waren en zei al nou dit was de eerste en laatste keer dat ik hier heb gereden. En dat vind ik ook. Slecht georganiseerd zeg.

Wij zijn dus allemaal ervaren ruiters met genoeg jaren ervaring, zowel binnen als buiten, we gaan ook regelmatig naar Loon op Zand voor een buitenrit maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Dus ik zou het niemand aanraden daar. Beetje een afknapper dus, en hoewel ik op zich een leuke rit heb gehad en op een onwijs leuk paard zat had toch iedereen een rotgevoel toen we terugkwamen en dat lijkt me niet de bedoeling als je met zn 6en een strandrit gaat maken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:57

Wat jammer zeg! Ik ken de manege daar verder niet en weet dus ook niet hoe het doorgaans daar gaat! Mocht je nog een keer een strandrit willen maken, kan je ook eens kijken bij manege Smit in Noordwijkerhout.

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:36

Echt onverantwoordelijk man! En ook gewoon iemand mee laten gaan die slecht Nederlands spreekt! Denk je een leuk buitenritje met vriendinnen te maken, niet dus ;p. En ja, je kan dus ook bij manege Smit of manege Bakker (zit in dezelfde straat) een buitenrit maken. Of manege 't Langeveld, maar ik weet niet of ze daar ook buitenritten doen voor mensen van buitenaf..

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:01

Vanaf Manege 't Langeveld doen we inderdaad geen buitenritten voor mensen van buitenaf. Dit door slechte ervaringen in het verleden. Verder zit er in de buurt nog wel Stal de Recreatie, die heeft kleinschallige buitenritten. De buitenritten van Smit en Bakker zijn vaak met grote groepen of je moet om een prive buitenrit vragen (daar is de prijs iets duurder van, weet niet hoeveel). De paarden van alle drie de stallen zien er altijd wel braaf uit.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:48

Wat rottig zeg, dat het zo ging. Misschien kunnen jullie het nog eens overdoen bij één van de maneges die in het topic genoemd worden? Dan heb je toch nog een leuke strandrit om op terug te kijken.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 10:52

Ja we gaan waarschijnlijk nog wel ergens anders een rit maken want op zich het rijden op het strand was erg leuk!

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 01:06

;)

blondie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:51

het slaat helemaal nergens op wat je nu zegt , ik ben ook in katwijk geweest met mijn dochter van 9 jaar!! en ook met die vent wat jij zegt, maar we hebben heerlijk gereden hele leuke paarden en al je geen angst hebt is het geweldig, j zal wel bang geweest zijn ja en dan verpest je het zelf, blijf dan lekker in je bak rijden

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:55

blondie88 schreef:
het slaat helemaal nergens op wat je nu zegt , ik ben ook in katwijk geweest met mijn dochter van 9 jaar!! en ook met die vent wat jij zegt, maar we hebben heerlijk gereden hele leuke paarden en al je geen angst hebt is het geweldig, j zal wel bang geweest zijn ja en dan verpest je het zelf, blijf dan lekker in je bak rijden

Wat een rare reactie.. Dochter van 9 terwijl je 24 bent? Oke, er zal wat gebeurd kunnen zijn op je 15de.. Maar een beetje ongeloofwaardig. Als iemand vraagt om een braaf paard vanwege rugklachten, mag je dat ook wel verwachten. Ik heb zelf ook rugklachten en no way dat ik nog op een echt bokkend paard ga zitten die er vandoor schiet. Je hoeft maar 1x te vallen en het word nog erger. Vind je het gek dat ze dan bang werd? Ik niet.

blondie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:38

wie zegt dat ik 24 ben?? het gaater aleen om dat ik de paarden ken daar en er bokt geen paard. en als je rugklachten heb ga dan ook niet rijden, ik heb er heerlijk gereden, mag je alleen negatieve ervaringen hier op zetten dan??

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:43

Nounou Blondie, voel je je aangevallen ofzo :\ Net nieuw op Bokt en meteen in de aanval, gaat lekker :=
TS schrijft hier een ervaring neer en zo heeft TS het ervaren, punt! Dat jij wel prima rijdt bij Jonker is fijn voor jou dan toch?
Ik heb zelf in het verleden een aantal jaar bij Jonker gereden en het verhaal verbaast mij iig niets. In die tijd was er ook bijna standaard 1 paard wat zonder ruiter terug kwam en die ging toch elke keer weer mee. Ben zelf iig geen Jonker fan..

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:45

blondie88 schreef:
wie zegt dat ik 24 ben?? het gaater aleen om dat ik de paarden ken daar en er bokt geen paard. en als je rugklachten heb ga dan ook niet rijden, ik heb er heerlijk gereden, mag je alleen negatieve ervaringen hier op zetten dan??

Uhm ... jij, in je profiel?
En om de ervaring van TS af te doen als "het slaat helemaal nergens op wat je nu zegt", dat is nou niet bepaald netjes.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:46

blondie88 schreef:

Nou blondie omdat het in je profiel staat :+

Jullie hadden het beste denk ik van paard kunnen wisselen maar dan moet een begeleider dat wel aangeven.
Snap ook niet dat ze zulke paarden meegeven op buitenrit. En ook al was ze bang geweest de ruiter en ze vraagt om een braaf paard...
Dan ga je er vanuit dat je een braaf paard krijgt die gewoon achter de rest aan hobbelt en waar je relax op kan zitten.

Ik ben geweest bij Manege smit in Noordwijkerhout dit jaar was echt leuk!
Vorig jaar bne ik in schoorl geweest bij manege Poelenburgh. Daar doen ze rengalop echt alleen voor ervaren ruiters.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:46

Djilna schreef:
Nounou Blondie, voel je je aangevallen ofzo :\ Net nieuw op Bokt en meteen in de aanval, gaat lekker :=
TS schrijft hier een ervaring neer en zo heeft TS het ervaren, punt! Dat jij wel prima rijdt bij Jonker is fijn voor jou dan toch?
Ik heb zelf in het verleden een aantal jaar bij Jonker gereden en het verhaal verbaast mij iig niets. In die tijd was er ook bijna standaard 1 paard wat zonder ruiter terug kwam en die ging toch elke keer weer mee. Ben zelf iig geen Jonker fan..

Het kwam wel is voor ja, maar de mensen die erop zaten hadden een duidelijke gebruiksaanwijzing gekregen als je niet luistert kan er wat gebeuren. Op elke manege kan wel is wat gebeuren. Altijd super gereden ook de buitenritten, maar regelmatig kwamen er mensen die zeiden dat ze goed konden rijden en af en toe ging het gelijk mis.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 13:05

Nou Blondie superfijn voor je dat jij er altijd wel fijn rijd maar om nu te zeggen dat wij niet kunnen rijden, vind ik echt een giller. Ik deel gewoon mijn ervaring hier en jij mag het er niet mee eens zijn, prima maar kom mij niet vertellen dat het aan ons ligt. Als je vraagt om een braaf paard dien je dat gewoon mee te krijgen en als er iets niet loopt zoals het moet dan moet de begeleider hier professioneel mee omgaan en dat gebeurde hier absoluut niet.