Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waratje schreef:Klinkt als een combinatie van 2 dingen: hij zoekt jouw grenzen op (en kan er dus zonder moeite overheen) en zijn conditie wordt beter van de buitenritjes.
Je zult hem duidelijker grenzen moeten stellen met buitenrit, niet afwachten tot hij naar galop doorgaat, maar direct zelf het tempo in draf blijven bepalen. Maak overgangen terug naar stap als hij gaat drammen in de draf, hou hem bezig en zorg dat jij het initiatief hebt. Best mogelijk dat je over een jaar (of zo) wat gemakkelijker daarmee om kunt gaan, maar nu even duidelijk jouw grenzen stellen om het veilig te houden.
ulyse schreef:Is er ook iets in jouw gedrag verandert, sinds jouw paard dit gedrag laat zien?

Brendaaaa schreef:Ik heb een thiedemann geprobeerd, maar ook dat maakte geen verschil. Rij nu met pelham met dubbele teugel en ook daar dendert hij doorheen. Dat lijkt allemaal niks uit te maken dus...
Brendaaaa schreef:Ja, wat is consequent zijn... ik BEN consequent, maar moet ik hem dan aftuigen of zo? Wat bedoelt men er precies mee......Als ik het er niet mee eens ben maak ik ophoudingen, net zolang tot hij terug is.
Brendaaaa schreef:Ja, wat is consequent zijn... ik BEN consequent, maar moet ik hem dan aftuigen of zo? Wat bedoelt men er precies mee......Als ik het er niet mee eens ben maak ik ophoudingen, net zolang tot hij terug is.