Mening bokkers gevraagd :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shawney123

Mening bokkers gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 13:59

ik heb een bijrijdpaard, die ik 1x in de week rij, maar nou heeft de eigenaresse besloten het te stoppen, voor een paar maanden omdat hij af en toe gek doet en de eigenaresse het te gevaarlijk vindt als er iets met mij of Bailando gebeurt, gelijk heeft ze het is tenslotte haar paard niet de mijne, ze wou met haar instructrice een paar maanden trainen zodat het wat beter gaat, En daarna mag ik het weer proberen, haar bedoeling was eigelijk dat iemand bailando om de dag alleen kunnen rijden, ze heeft het een paar maanden bekeken en heeft toch besloten het alleen op te pakken met haar paard. Maar gelukkig mag ik hem nog rijden Alleen als iemand erbij is. maar mij vraag aan jullie wat vinden jullie bokkers ervan ?

liedjuh2

Re: Mening bokkers gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:02

Zij kent haar paard het beste, als ze denkt dat dit nodig is, dan is het toch alleen maar mooi dat je hem nog wel kan blijven rijden. Voor hetzelfde had ze geen zin gehad om iedere keer mee te komen en gezegd dat het helemaal niet meer mag.

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:02

Tja... ik weet niet echt.
De vrouw zal het wel goed besloten hebben denk ik..
Wel jammer dat je nu niet zo heel vaak kan rijden..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:03

Ik denk dat het een heel verstandig besluit is van de eigenaresse :j

Ze houdt jouw veiligheid goed in de gaten, prima toch ?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:06

Klinkt als een verstandig besluit.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:08

Ik vind het een slimme beslissing. Als blijkt dat het paard weer gewoon goed luistert na een paar weken dan kan ze altijd nog beslissen om je weer alleen te laten kijken. Maar eerst even kijken of het zo te vertrouwen is. Verstandig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:11

Ik vind het ook klinken als een heel verstandig besluit, heb je al eens gedacht om te vragen of je erbij mag zijn als ze gaat trainen met de instructeur? misschien ook heel leuk, leerzaam ook, en wie weet kan je af en toe helpen!

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 14:11

ja dat zeiden mijn ouders ook al dat ze niet willen dat er iets gebeurt met mij en eerlijk gezegdt zou ik het ook niet willen dat er iets met mij of het paard gebeurt, zou het mezelf niet meer kunnen vergeven.. en ik ben ook wel blij dat ze het helemaal niet af heeft gezegdt maar dat ik gwn mag rijden als iemand erbij is en als ze die maanden traint met hem, dan is dat gwn nodig voor Bailando zelf en ze heeft ook gezegdt dat het niet ligt aan hoe ik rij , ze vondt het zelfs goed hoe ik hem rij met 5 jaar manegeles

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 14:17

iertje93 schreef:
Tja... ik weet niet echt.
De vrouw zal het wel goed besloten hebben denk ik..
Wel jammer dat je nu niet zo heel vaak kan rijden..

ja jammer is het wel maar ik mag hem nog rijden alleen als iemand erbij is en ik rij 1x in de week op een manege :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:20

Dan valt het toch nog wel mee? zijn er geen vriendinnen op de manege die het leuk zouden vinden om ook af en toe eens een manegepaard te huren voor een uurtje, zodat jullie samen kunnen rijden? dan is er iemand bij, én het is gezellig :D

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 14:23

haha moet je wel vriendinnen hebben die kunnen paardrijden :P, helaas heb ik die niet

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:32

ik vind dat opzich prima, met de paarden die ik bijrijd/bijgereden heb was de afspraak dat er altijd iemand bij moet zijn, opzich vind ik dat ook wel prettig als er dan iets met me gebeurd lig ik geen uur in de bak te spartelen ;P

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 14:39

ik vindt het ook prima dat iemand erbij is als er iets mocht gebeuren :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:35

Waarom wil je van Bokt weten wat wij er van vinden? :) Kan je je niet zo in het besluit van de eigenaresse vinden? :)

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 18:30

ja ik vindt het besluit van de eigenaresse terecht :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:35

Als het niet je eigen paard is, heb je geen andere keus dan je neerleggen bij deze beslissing van de eigenaresse. Ben je het hier niet mee eens dan zijn er 2 opties:
1. De situatie zoals die nu is aanvaarden en er dan niet meer over zeuren
2. Ermee stoppen

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 19:02

ik zeur toch niet ik vraag gwn de mening van anderen mag dat niet meer tegenwoordig !

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:34

shawney123 schreef:
ik zeur toch niet ik vraag gwn de mening van anderen mag dat niet meer tegenwoordig !

Natuurlijk mag dat! Ik snap alleen niet zo goed waarom :) Als jij het eens bent met het besluit van de eigenaresse, waarom dan nog andere meningen vragen? Jij en de eigenaresse zijn de enige betrokkenen en jullie zijn het eens, beter kan niet toch? :)

Of twijfel je diep van binnen toch over wat je ervan vindt en open je daarom dit topic, daar lijkt het in mijn ogen op

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:41

Lijkt me een goede oplossing, je kunt toch nog blijven rijden en lessen en het wordt dus (waarschijnlijk) minder gevaarlijk omdat het paard beter doorgereden wordt!
Als er iets met jou gebeurd zal de eigenaar zich erg schuldig voelen, zij is wel verantwoordelijk voor jou.

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 20:16

0nynke schreef:
Lijkt me een goede oplossing, je kunt toch nog blijven rijden en lessen en het wordt dus (waarschijnlijk) minder gevaarlijk omdat het paard beter doorgereden wordt!
Als er iets met jou gebeurd zal de eigenaar zich erg schuldig voelen, zij is wel verantwoordelijk voor jou.

Zo is het inderdaad en.bailando leert alleen maar ervan :)

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:23

Shawney dit vind ik niet netjes dat je op bokt de meningen van de bokkers gevraagd hebt.

Je had toen ik je vertelde je mening kunnen geven.

Ik heb het verzorgen laten stoppen omdat er met jou en Bailando geen klik is, en Bailando daarom met jou een loopje neemt.
Omdat Bailando nog jong is en ook nog net te onervaren is, en daardoor wat kuren heeft voor de veiligheid van jullie beide te stoppen met jou te laten rijden.
Ik heb zelf ook nog te handen vol aan hem.

Graag wil ik je vragen je mening of via pb te vertellen of via de telefoon.
Niet via bokt.nl

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:46

libra schreef:
Shawney dit vind ik niet netjes dat je op bokt de meningen van de bokkers gevraagd hebt.

Je had toen ik je vertelde je mening kunnen geven.

Ik heb het verzorgen laten stoppen omdat er met jou en Bailando geen klik is, en Bailando daarom met jou een loopje neemt.
Omdat Bailando nog jong is en ook nog net te onervaren is, en daardoor wat kuren heeft voor de veiligheid van jullie beide te stoppen met jou te laten rijden.
Ik heb zelf ook nog te handen vol aan hem.

Graag wil ik je vragen je mening of via pb te vertellen of via de telefoon.
Niet via bokt.nl

Libra, TS is 15 en hoewel ik het ook wel een privézaak vind, reageert ze netjes. Jij zou ook de wijste moeten zijn en haar niet openbaar hierop aanspreken. Je kunt haar via pb of telefoon verzoeken en topic te laten sluiten of verwijderen. Jij doet nu hetzelfde als zij.

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:44

Ik geef hier ook alleen aan dat ik dit niet netjes van haar vind.
En omdat haar verhaal niet helemaal klopt heb ik hier ook aangegeven waarom.

De rest heb ik ook via prive gedaan.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:57

Ik wou op die leeftijd ook alles kwijt, misschien had ze gewoon haar verhaal moeten schrijven zonder meningen te vragen.

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:05

heel simpel- zij is verantwoordelijk en die verantwoording neemt ze. Heel verstandig van haar.
Daarnaast is zij in principe ook aansprakelijk als er iets met jou gebeurd.
Dus ik zou zeggen- ga zo veel mogelijk naar haar trainingen kijken - zodat je daar wat van leert...