Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
44Myrthe44 schreef:Heb je voldaan aan je onderzoeksplicht als koper? En daarmee bedoel ik, heb je laten keuren?
Voor de volgende keer, hou in je hoofd: goedkoop hoeft niet áltijd duurkoop te zijn, maar vaak is dat wel een geval. 1700 voor een gezond rijpaard, dan moet je toch argwanend zijn en héél goed kijken of er geen verborgen gebreken zijn.
gini1521 schreef:Ik zit in een enorme tweestrijd. Iemand die me wat kan helpen ? Ben ten einde raad.
later bleek dat ze niet alleen hierover had gelogen, helaas... ik snap het niet dat je over de rug van een paard die niet gezond is, geld wil verdienen..
friesiszwart schreef:Je hebt het paard nog zo kort, om een heleboel verdriet te besparen zou ik het paard terug doen naar de verkoper. Maar als jij niet aan je onderzoek plicht voldaan hebt ....
Het staat een verkoper vrij zelf de waarde van een paard te bepalen, als koper ben je daarmee akkoord gegaan.
... 44Myrthe44 schreef:Heb je voldaan aan je onderzoeksplicht als koper? En daarmee bedoel ik, heb je laten keuren?
Voor de volgende keer, hou in je hoofd: goedkoop hoeft niet áltijd duurkoop te zijn, maar vaak is dat wel een geval. 1700 voor een gezond rijpaard, dan moet je toch argwanend zijn en héél goed kijken of er geen verborgen gebreken zijn.
heel veel succes! als jij maar blij bent met je keuze en er geen spijt van krijgt
Sjolvir schreef:Wandelpaard de afgelopen 3 jaar... volgens het vorige topic.
Dat is vaak niet voor niets, tja als je hem dan koopt moet je wel duvels uitkijken en dan nog...
gini1521 schreef:Hoi!
Ik heb nu een week mijn nieuwe paard, was er ongelofelijk blij mee maar.. Long story short: ik ben vreselijk bedrogen geweest en weet absoluut niet wat te doen.
Hij heeft iets aan zijn rug waardoor hij niet meer bereden mag worden, de eigenaar ervoor had hem verkocht aan de mensen waarvan wij hem gekocht hadden voor €250 als weidemaatje en die hebben hem aan ons verkocht voor €1700 als rijpaard.
Dus nu zit ik hier met mijn grote paard (wou al heel lang een groot paard) met stamboekpapieren waar ik zo fier op was, dat dus niet of bijna niet bereden mag worden door zijn rug.
Het grootste probleem is dat hij met een grote voorsprong het liefste en aanhankelijkste paard is dat ik ooit heb gezien en ik heb hem zoals ik zei nog maar een week maar hij heeft mijn hart veroverd x10. Ik stond zonet al te huilen terwijl ik hem knuffelde als ik er gewoon maar aan dàcht om hem eventueel terug te doen.
Die vrouw heeft een blad getekend waar op staat dat als we hem weg doen zij het recht heeft om hem terug te kopen aan dezelfde prijs, maar we zullen eerst zien en dan geloven zeker. Ben er nog niet al te zeker van dat ze hem terugneemt, en ik weet zelfs niet of ik dat wel wil want hij is echt niet normaal lief, maar hij eet natuurlijk veel en dat kost geld, we hebben maar 3 stallen en mijn merrie is drachtig en zij gaat zeker niet weg, maar ik heb hem wel gekocht als paard om mee te rijden en dat gaat dan niet.
Ik zit in een enorme tweestrijd. Iemand die me wat kan helpen ? Ben ten einde raad.
djinnie schreef:En niet laten keuren, oei... ik vraag me af of je dan wel een poot hebt om op te staan... De mensen waar je het paard van gekocht hebt zijn particulieren, neem ik aan? Lastige situatie, hoor. Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk contact opnemen met de vorige eigenaars, eens zien wat zij te zeggen hebben.
Vereentjex schreef:44Myrthe44 schreef:Heb je voldaan aan je onderzoeksplicht als koper? En daarmee bedoel ik, heb je laten keuren?
sorry maar dat lijkt me een redelijk bedrag voor een normaal rijpaard? het ligt ook aan de leeftijd. Ik zit soms echt met open mond te kijken naar de prijzen die sommige mensen nog durven te vragen in deze tijd! maar dat neemt niet weg dat Ts voor een lastige keuze staat, het ligt eraan wat je er voor overhebt ts! rijden is niet alles heheel veel succes! als jij maar blij bent met je keuze en er geen spijt van krijgt