Ik heb zelf wel eens jodphurs gepast in de winkel, maar ik vind ze veel te strak (ik weet dat dit zo hoort, maar ik vind dit onprettig) Is het zo dat dit gevoel met de tijd verdwijnt, dat ze vanzelf lekkerder gaan zitten (of het gewenning is of wijder worden van doet er niet toe) of is het gewoon : Vind je jodphurs niet fijn, blijven ze niet fijn?
Ze moeten gewoon lekker zitten, anders heb je gewoon de verkeerde maat of pasvorm.
KimW
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-13 16:18
Sjolvir schreef:
Ze moeten gewoon lekker zitten, anders heb je gewoon de verkeerde maat of pasvorm.
Oké haha.
AnnieLover44
Geplaatst: 07-08-13 16:18
je moet vaak schoenen inlopen dat is vaak het zelfde met jophers ik draag ze en zou niet meer met laarzen kunnen gaan rijden ik vind ze veel lekkerder zitten dan rijlaarzen het went van zelf
Gientje12
Geplaatst: 07-08-13 16:20
AenALover schreef:
je moet vaak schoenen inlopen dat is vaak het zelfde met jophers ik draag ze en zou niet meer met laarzen kunnen gaan rijden ik vind ze veel lekkerder zitten dan rijlaarzen het went van zelf
zo heb ik het ook. En anders moet je een anders maat hebben
KimW
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-13 16:20
Arc_En_Ciel schreef:
Als je jodhpurs strak vindt zitten zijn het niet de juiste jodhpurs voor jou.
Misschien toch nog maar eens opnieuw kijken naar jodhpurs dan. Vind ze zeer praktisch voor in de zomer. Stuk minder warm dan lange rijilaarzen. Bovendien zijn mijn laarzen ook nog extra warm.
KimW
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-13 16:21
AenALover schreef:
Oké, nogmaals een gokje wagen dan.
liedje89
Geplaatst: 07-08-13 16:21
Ik denk inderdaad dat je gewoon de verkeerde maat of pasvorm hebt aangehad. Ze horen wel stevig te zitten en veel steun te bieden maar hoeven niet echt heel strak te zitten. Ze gaan natuurlijk wel (zoals iedere leren schoen) lekkerder zitten als je ze hebt ingelopen maar als ze onconfortabel zitten blijft dat waarschijnlijk gewoon zo.
Ik heb ze met rits.. ik heb altijd de rits open, loopt heerlijk.. al verklaart iedereen me voor gek haha. Met rijden doe ik m'n laarzen aan, of m'n rits dicht en als ik zonder zadel rij, soms ook zonder schoenen haha
KimW
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-13 16:29
Bedankt voor jullie reactie, voor de volgende zomer ga ik op zoek naar een paar jodhpurs.
LhinnOlijf
Geplaatst: 07-08-13 17:30
kimfeline schreef:
Bedankt voor jullie reactie, voor de volgende zomer ga ik op zoek naar een paar jodhpurs.
Waarom niet nu al? straks krijg je weer kortingscodes
Wat ben ik blij dat ik vorige maand eidelijk jophurs heb gekocht! Ze zitten namelijk super veel beter dam gewone rubberen laarzen die ik eerst had!
Zeppelina
Geplaatst: 07-08-13 23:08
Ik heb het idee dat ik met jodhpurs (zonder chaps) minder stevig zit en sneller mijn beugels verlies dan met mijn (leren) rijlaarzen. Hebben jullie daar ook last van? En moet het misschien gewoon wennen?
__Maartje
Geplaatst: 07-08-13 23:14
Nee, ik heb in de winkel ook ongelooflijk veel moeten passen totdat ik de juiste vond, ben er nu super blij mee
AnnieLover44
Geplaatst: 10-08-13 09:26
Zeppelina schreef:
Ik heb het idee dat ik met jodhpurs (zonder chaps) minder stevig zit en sneller mijn beugels verlies dan met mijn (leren) rijlaarzen. Hebben jullie daar ook last van? En moet het misschien gewoon wennen?