Buitenrit voor beginners

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Buitenrit voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 12:40

Hoi bokkers.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ik ben namelijk een beetje uitgegoogled en zie door de bomen het bos niet meer. Zelf rij ik al jaren paard en is het dus ook niet moeilijk om als ik wil buiten rijden een stal te vinden, paard te huren en lekker te rijden. Echter nu willen 2 meiden met mij mee. Met een van die 2 ben ik al een aantal keer wezen rijden, 1x op ameland en 1x in Duitsland. En de ander wist ik echt niet van hoe ze kon rijden.
Nu zijn we afgelopen zondag naar Renesse gereden en hebben daar met zijn drietjes een duinrit gemaakt. Het blijkt, ze kan echt niet rijden. Na 10x uitleggen hoe je de teugels vasthoudt het nog niet voor elkaar krijgen etc. Maar goed, we hadden begeleiding mee, dus niet mijn probleem ;) lekker stapritje gehad en het was wel gezellig.
En hier komt het grote probleem. Ze hebben besloten dat we vaker gaan rijden ;) Vind ik verder prima, maar ik zoek dan liever een stal die wat dichter bij ons in de buurt is. Nu was het 170 kilometer heen en ook weer 170 kilometer terug. Wij wonen in Den Bosch en Eindhoven. Dus ik dacht al aan de Loonse en Drunense duinen. Maar bij manege van loon moet je kunnen galopperen. Als je dat niet kan kunnen ze je een ritje aanbieden waarbij je paard vastgebonden zit aan een soort balk op wieltjes dat getrokken wordt door een ander paard. Afgezien van dat ik dat echt niet veilig vind, lijkt het me ook totaal niet leuk.
Dus vandaar mijn vraag. Weet iemand een stal een beetje omgeving Den Bosch / Eindhoven waar je gewoon lekker een ritje naar buiten kan maken met beginners?
Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:43

Kan ze echt niet rijden in de zin van: het ziet er niet uit maar ze blijft wel netjes boven? Of kan ze écht niet rijden?
Ik vermoed dat laatste omdat je het over een stapritje hebt?

Kijk eens op http://www.ervemeenderinkboer.nl bij de weekeindarrangementen. Is dat niet wat voor jullie? Wel in Twente, maar dan blijf je gewoon leuk hier logeren!

suuzepuus

Re: Buitenrit voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:46

Vorige week heb ik samen met mijn vriend (die niet kan rijden) een rit gemaakt bij Snowville in Barger compascuum. Hij vond het super leuk en wil nog een keer!! (maar dan wat verder hihi)

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:49

Een heerlijk strandritje op ameland?? Is voor beginners en gevordenen bij Rijstal de Blinkert erg leuk! voor de beginners is er een 1 uur rit en een 1,5 uurs rit. Je rijd de hele tijd bijelkaar tot bij het strand dan krijg je de keuze of je wil galoperen of niet. de groep splitst dan en later komen ze weer bijelkaar en gaat de rit verder. erg gezellig er echt een aanrader :) http://www.rijstaldeblinkert.nl/

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:58

Manege Kikkert op Texel. daar doen ze bos ritten voor gevorderden en beginners hele leuke ritten ik kom daar al jaren

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:51

Met beginners over het strand galopperen... |(
Dat lijkt me niet echt aan te raden.
Bovendien is een van de eilanden niet bepaald in de buurt van Eindhoven, waar TS om vraagt... Evenals Barger Compascuum.
TS vraagt toch duidelijk om omgeving Den Bosch / Eindhoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:25

En dus hartstikke aardig dat we alternatieven noemen omdat we daar in de buurt niemand weten die zo gek is om met beginners te gaan rijden ;)
Soms is het maar net of je glas half vol of half leeg is :)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:34

Heel aardig. Of het is een kwestie van lezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:42

Ik ga voor half vol ;)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 18:10

We vinden het niet zo erg om een stukje te rijden om te kunnen gaan rijden. Maar een van de waddeneilanden wordt wel erg gek ;) verder iedereen wel al bedankt voor het meedenken. Maar er zit nog niet echt iets tussen. 70 kilometer is eigenlijk wat mij betreft wel de maximale afstand. Zondag hebben we 170 kilometer gedaan en dat voor een uurtje op een paard vind ik erg veel.
Verder ze kan echt niet rijden. We hebben een heel klein stukje gedraafd zondag en het ging wel, maar die 20 meter waren ook meer dan genoeg. De andere kan ook niet zo best rijden maar die blijft in stap en draf in elk geval goed zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:38

Dan is investeren in een gezellig ruiterweekeinde met lessen handig voor de toekomst :j
De betere maneges nemen zo iemand gewoon NIET mee naar buiten anders. Je kunt je afvragen of je bij maneges die het wél doen op je plaats bent als dierenvriend zijnde.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:41

Ik weet dat je bij Klein Oever in balkbrug ook kan buitenrijden met beginners (in het bos).

Maar is ook verrijden voor jou..

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:08

Shelby2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:26

Ik weet niet hoe je tegenover IJslanders staat, maar in Herpen bij Oss (dus half uurtje bij jullie vandaan denk ik) kun je een hele mooie buitenrit maken op IJslanders door de bossen en duinen. Zijn hele lieve en betrouwbare paardjes en als je niet wilt of kunt galloperen dan geef je dat van tevoren aan en dat doet ze het meeste in stap en als je wilt ook af en toe draven. Het is onder begeleiding en in een hele mooie omgeving. Je moet wel wat rijervaring hebben maar hoeveel ervaring zou je eens na moeten vragen, dat weet ik niet precies. Ik denk dat ze in elk geval wel een beetje een vaste zit moeten hebben want je gaat ook veel heuvels op en af, maar alles gaat heel rustig. Kijk maar eens op www.stalzonneduin.nl. Ik ga a.s. zaterdag weer, was de vorige keer echt super :)

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:30

Laarbrug in Ommen doet dat ook. is miss ook wel wat ver voor je maar wel de moeite waard

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 19:41

Ik weet van mijn buurtmeisje, dat ze met een groep naar drenthe gaat. Zij kan niet rijden (als in: lichtrijden net/niet onder de knie..) Maar ze heeft dit aangegeven, en er gaat nog iemand mee die niet kan rijden. Als het voor de begeleiding maar duidelijk is denk ik dan. Dat is dus ook niet over het strand, maar door het bos.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:07

't fjordenpaard in drenthe heb ik net gehoord, heb niet gekeken hoever dat reizen is, mijn topo is niet zo best.. :+

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:59

4EverHobbes schreef:
Met beginners over het strand galopperen... |(
Dat lijkt me niet echt aan te raden.
Bovendien is een van de eilanden niet bepaald in de buurt van Eindhoven, waar TS om vraagt... Evenals Barger Compascuum.
TS vraagt toch duidelijk om omgeving Den Bosch / Eindhoven.

Je gaat bij rijstal de blinkert niet over het strand galoperen alleen als je het wil ;)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 10:28

De blinkert ken ik omdat ik daar al regelmatig gereden heb. Maar voor dit doel te ver weg. En ik weet dat lang niet alle stallen beginners mee naar buiten nemen. Dat is ook niet erg, maar ik ben dus op zoek naar stallen die dat wel doen ;) oss en helpen is vanaf hier goed te doen ja. Zal eens kijken, dank je wel! Drenthe is beetje ver.
Sonja, ik heb ook al aangegeven dat het voor haar handig is al ze ergens wat lessen gaat nemen.
Iedereen bedankt weer voor de suggesties
Die in Drunen zal ik ook eens kijken

Lonnekelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:07

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:09

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 13:09

Breda is wel te doen ja!
Noordwijkerhout is nog ruim 160 kilometer, toch een beetje ver
Bedankt voor de tips weer!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:15

Ze moet gewoon evn investeren om de basis onder controle te krijgen dmv lessen. Voor haar veiliger en voor de paarden veiliger.
Even niet alleen maar denken aan je eigen plezier maar met gezond verstand op pad gaan.
Ook met een staprit kan een paard opzij springen oid ,zou fijn zijn als ze er dan niet meteen naast ligt

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:08

Manege soerendonk net boven weert, dacht dat die zo heet.
Doet uitritten en kampen ook voor beginners.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:31

Marocje schreef:
't fjordenpaard in drenthe heb ik net gehoord, heb niet gekeken hoever dat reizen is, mijn topo is niet zo best.. :+

Bij het Fjordenpaard moet je kunne rijden voor buitenritten er gaat geen begeleiding mee.