Mijn ervaring met de trailer dealer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Mijn ervaring met de trailer dealer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 14:11

Hallo allemaal

In sept 2011 moest mijn paard naar de kliniek maar ik kon moeilijk een trailer krijgen. In nov moesten we weer en ik had een trailer geleend, echter was deze in zo slecht staat dat ik dezelfde dag op zoek ging naar trailer

Op marktplaats zag ik een mooie trailer Atec polyester 2004 met zadelkamer, super fotos. We moesten aardig eind rijden richting Nijkerk.
Omdat de trailer bij een dealer stond vertrouwde we het meer. Trailer was in perfecte staat had net beurt gehad en was in 2010 Bovag gekeurd...door de dealer zelf.

Okay nov 2011 ik had een trailer, Zomer 2012 mijn merrie was moeilijk te laden.
Tijdens het rijden leek ik wat te voelen alsof de trailer soms niet lekker mee kwam.

In sept vertrouwde ik de vloer niet want rubber lekte bij mijn deurtje bracht hem naar ander trailer-dealer voor onderhoud en Bovagkeuring
Toen ging de beerput open.
De trailer kwam uit 2004 maar er zaten banden onder van jaar 2000! hoe kan dat?
Ze zaten vol met scheuren (volgens de Kraay had de ander dealer de banden kapot laten gaan door er teveel lucht in te blazen)
Alle remmen waren stuk, het rubber was los gelaten, en 2 waren zo ernstig stuk dat die bij de eerst misschien 2e keer zouden gaan vast zitten waardoor mijn trailer gaat blokkeren, met als gevolg zwaar ongeluk, trailer schaart en auto kantelt.
Dit soort gevoel had ik dus al paar keer eerder gevoeld, mijn trailer zat soort van vast, maar ik had geen ervaring met trailer rijden en dacht dat ik me dat verbeelde.

Contact met Dhr kraay was drama, hij beloofde van alles maar na 4 maanden bellen, mailen hebben we het erbij gelaten.
Vaak was hij dagen niet bereikbaar, opgegven moment wilde hij de banden betalen maar later trok hij het in want hij bekende schuld daarmee was zijn verweer.
Al met al was ik ruim 800 euro kwijt aan onderhoud en dat voor een trailer van bijna 4000 euro die ik ong 5x gebruikt heb is een duur grapje.

Ondertussen ging hij dreigen dat hij de ander dealer die onderhoud heeft gepleegd ging aanklagen wegens smaad.
Deze mensen hadden mij voorzien van fotos en mijn vader is daar regelmatig wezen kijken.
Het werd een onhoudbare situatie.
De Kray is echter ook niet aangesloten bij de Bovag in mijn tijd dus hij heeft tegen ons gelogen.
inmiddels doet Atec geen zaken meer met hem

Jammer nu zit ik met een te dure trailer

Wat is jouw ervaring met de dealer?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 10-08-13 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: OP aangepast conform regels

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:38

Wat die banden betreft is het heel goed mogelijk dat ze er een stel gebruikte banden onder hebben gezet die ze nog hadden liggen. Hoeft op zich geen probleem te zijn zolang ze maar niet uitgedroogd zijn. Verder ken ik deze dealer niet, en jouw verhaal lezende moet dat ook maar zo blijven.
Ik heb in het verleden heel veel onderhoud aan trailers gedaan en heb mij er over verbaast hoe sommige trailers er technisch bij stonden terwijl ze toch regelmatig dealer-onderhoud hebben gehad Veel dealers zijn goede verkopers en minder goede sleutelaars. Het gaat hun tenslotte ook om de winst!
En begrijp me niet verkeert, er zijn ook genoeg solide dealers maar veel veranderen van karakter als je terug komt met klachten en het geld gaat kosten:-(. Kijk, een nieuwe stekker of een lamp vervangen achteraf is vaak geen probleem maar als het om 4 nieuwe banden of een nieuwe vloer gaat word het verhaal anders want dan is de winst weg.
En je leest meer van dit soort verhalen op dit forum,ook van off Bovag-dealers. Dus, wie moet je dan nog vertrouwen???

SuzanH

Re: Mijn ervaring met de trailer dealer (shocking0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:39

Oh, wat is dat prut zeg!
mijn trailer komt van kraay in nijkerk, super aardige man en een super dealer!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:56

Zoals ik het verhaal lees heb je in nov 2011 een trailer gekocht en deze pas weer in de zomer van 2012 gebruikt, het lijkt me dat je dan geen verhaal meer kan halen over de onderhouds toestand van deze trailer. Aangezien je deze trailer dan al zeker een half jaar in je bezit hebt.
Dat er andere banden onder liggen vind ik niet zo shokking dat word wel vaker gedaan. Kan bijv al door de vorige eigenaar gedaan zijn..
Verder heb ik geen ervaring met deze dealer, al vind ik wel, dat wat betreft de banden dat je dit zelf ook had kunnen zien. Remmen stuk, kan door het lange stilstaan er komt vocht tussen dat gaat roesten en daardoor kunnen remmen blokkeren c.q. kapot gaan..

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:59

Ik ben al een tijdje uit de paarden. Maar voor enkele jaren terug hoorde ik altijd heel goede berichten over kraay aanhangwagens nijkerk.

Super balen voor je dat je in deze situatie zit. Alleen maar ellende door een rotte appel. Sterkte en succes

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:25

Geen verstand van trailers, maar kunnen deze gebreken niet zijn ontstaan door het vele stilstaan?
En 2004 is toch ook niet heel erg jong?
Onze trailer laten we jaarlijks keuren.
Mijn blik valt vaak op de half over elkaar heen geplakte driehoekige stickers met opeenvolgende jaartallen :)
Ieder half jaar tot een jaar wordt er onderhoud aan gedaan.

Van mij mag het keuren wel verplicht worden.
Om mij heen zie ik het maar weinig gebeuren.
Uit eigen ervaring weet ik dat het aan de buitenkant heel wat kan lijken.
Wij hebben ook eens een miskoop gedaan, van iedereen complimentjes over onze mooie trailer.
Bleek bij de dealer dat de beide assen verrot waren (wij blij dat we er nog geen paarden mee hadden vervoerd %))

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:30

Wat vervelend dat jij dit zo heb meegemaakt.
Ik vind het een fijne dealer

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:40

Ik,kocht de trailer in nov, met een grote beurt en Bovag keuring.
De keuring bleek verlopen te zijn hoorde ik later, dat was de eerste leugen.....zat wel sticker op maar hij was niet gekeurd.

De trailer ging precies 8 maanden later weer naar een andere trailer dealer dichterbij voor een Bovag keuring.
Daar werd hij afgekeurd, met deze ernstige mankementen.
Het ergste van het hele verhaal is dat ik dus heel dicht bij een ongeluk zat, en ook al iets gevoeld heb.

De banden waren oplichterij en dat konden we niet zien, echter zat bij mij papieren nog een factuur van de vorige eigenaren die er dus in 2010 nieuwe banden onder hadden gezet.
De remmen kan ik niet zien maar als ik een trailer koop bij een dealer, die mij verteld dat ie grote beurt heeft gehad, ga ik er niet van uit dat de remmen met paar maanden stuk zijn.
Maar zijn foto's gemaakt van de remmen en banden, mijn trailer lag uit elkaar en gelijk contact opgenomen met de Kraay.
Hij beweerde gelijk dat de remmen niet onder mijn trailer zat, dat dat ander set remmen waren.
De remmen waren zo kapot ze konden er niet meer onder.

Heb mijn boekwerk open gemaakt de trailer was 9x gebruikt in 8 maanden tijd. Alle maanden behalve dec en jan. Dus niet stil gestaan.
Als je een auto koopt met beurt verwacht je ook niet dat je hoge kosten hebt door nalatigheid van de verkoper.

Trailer was net 8 toen ik hem kocht....vind ik niet oud hoor voor een trailer.
Laatst bijgewerkt door tita op 02-08-13 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:42

wph1 schreef:
Wat vervelend dat jij dit zo heb meegemaakt.
Ik vind het een fijne dealer

Ik niet hij loog, bedroog en komt beloftes niet na.
Verdraaid woorden komt niet tegemoet.
Bovendien werd hij agressief, ging dreigen.

Uiteraard mocht ik de trailer weer inleveren.... Dat snap ik hij is nu in orde.

En zegt dat ie Bovag keurmerk heeft in 2012 had hij dat niet.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:47

Vind het een raar verhaal. De man die ik ken van Kraay is toch echt een hele andere man die jij vertelt in dit topic. Hij doet er alles aan om de klant tevreden te houden, is eerlijk over de trailers die, die heeft staan. Heb daar mijn trailer gehaalt, nieuw gekocht, dus geen problemen veder gehad. Ik zie hem regelmatig, hij is sponsor van de wedstrijden van mijn vereniging.
Maar ik weet dat dealers zo kunnen zijn. Ben er eerlijk gezegd best van geschrokken van dit topic :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:49

Dat is reden waarom ik geen 2de handjes heb gekocht.
Weet niet of gaat om een 2 paards of ander halve. Maar voor 4000,- had je ook een nieuwe ander halfs kunnen kopen.
Heb zelf goede ervaring met konag.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:55

Mijn verhaal is later verteld op een of ander bijeen komst van Bovag ..daar kwam uit dat de Kraay geen Bovag had en er waren aardig wat dealers die niks met de man te maken wil hebben.
Uitdraad hebben we contact gehad met Atec zodoende wisten we nog meer.

Ik heb inmiddels stuk of 6 pb's met slechte ervaringen vind jammer dat die hier niet geplaatst worden.

Nu lijkt net of ik sensatie zoekt of iemand zwart wil maken.
Heb een jaar gewacht met mijn verhaal te vertellen, ik verwacht niet dat ie me nog tegoed komt.
Na al zijn loze beloftes.

Maar mij. Eerste indruk was ook goed hoor, beste man tot de ellende begon vond heel kinderachtig dat ie begon te dreigen het ander bedraag aan te klagen wegens smaad.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 21:59

@joram het is een 1 3/4 trailer polyester met zadelkamer en wat extra's nieuw zijn die rond de 7-8 euro.

Trailer die ik wil is niet nieuw voor 4000
Het was de bedoeling de trailer 2 jaar te hebben en dan in ruilen voor een Alu trailer maar nu moet ik er langer in rijden, en is nu wel goed voor de komende jaren
:) Iig remmen en banden.

Het ergste vind ik nu, dat het ongeluk wat geheid was gekomen met 1 hooguit 2 rijden een dodelijk afloop zou hebben.
Ik heb er last van en ben er angstig door geworden.
Ik dacht dat ik het goed op orde had..... Maar niet en ik zou het niet kunnen voorkomen door gemakzucht van ander.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:00

onze dealer was geweldig :))

wij kwamen a heel wat jaartjes bij de heer Voskamp.
Eerst omdat we voor de shows de trailers moesten ophalen voor de manege en daarna omdat wij nog geen trailer hadden en de trailer huurde bij de heer Voskamp.
Na een paar jaar besloten wij een trailer aan te schaffen, eerst bij Voskamp geweest, daarna bij wat andere dealers.
vervolgens weer naar Voskamp.
Mijn vader vertelde Voskamp wat voor een deal wij bij de andere dealers kregen en Voskamp besloot daarop zijn deal te verbeteren zodat hij ons als klant behield, want zo concludeerde hij, hij kon ons nu naar een andere dealer laten gaan en ons kwijt zijn als klant of ons behouden als klant en de deal verbeterde...
ofwel, we hebben de trailer bij Voskamp besteld en hebben ook nog allerlei aanpassingen aan de trailer gedaan die er niet standaard op zaten.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:05

Jij deelt jouw ervaring/mening.
Die ga ik niet in twijfel nemen.
Ik heb alleen ook mijn ervaring/mening gegeven

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 22:11

wph1 schreef:
Jij deelt jouw ervaring/mening.
Die ga ik niet in twijfel nemen.
Ik heb alleen ook mijn ervaring/mening gegeven

Dat klopt, en als ik mijn trailer bij de Kraay zou doen, had ik niks geweten.
Waren zijn eigen woorden want zulke slechte remmen levert hij niet.
Dan was het verhaal in de doofpot gestopt.

Hij woont 90 km enkel reis bij mij vandaan.

WT heb ik geleerd?????
Mocht ik weer 2e hands trailer kopen dan doe ik een aankoop keuring :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:03

Schokkend verhaal zeg.
Als je een trailer bij een dealer koopt verwacht je idd dat hij goed is en niet van die grote gebreken vertoond.

Ben er vorig jaar geweest omdat we opzoek waren naar een trailer, maar vond de verkoop techniek niks en we zijn afgehaakt.
Zo te horen maar goed ook.
Heb je rechtbijstand...Neem aan dat dit nog niet afgehandeld is toch.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 06:27

Zo dat is schrikken dit topic zeg.

Ik heb eind maart 2013 mijn eerste trailer bij Kraay gekocht, juist bij een dealer voor de zekerheid.
Bij de bezichtiging zag ik dat de banden scheurtjes hadden, heb korting voor nieuwe gekregen en kan er nog even mee doorrijden omdat ze versterkt zijn (Bockmann). Juni bleek er een zachte plek in de zijwand te zitten. Trailer kon terug en gratis zijrand opnieuw gekit. Hopelijk trekt het dus nu niet verder, anders wordt het weer bellen.

Ik zie Kraay wel op de website van Bovag staan (en ik heb ook een rapport & sticker meegekregen) dan neem ik aan dat hij aangesloten is?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:01

Hm dit mannetje zit dus erg betrouwbaar in elkaar,daar zou ik niet zo zeker van zijn dat tie aangesloten is je kan overal de boel besodemieteren,wat deze persoon niet vreemd is

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:41

Kraaij is een dealer met een uitstekende reputatie in de regio en zelf heb ik er ook goede ervaringen mee. Wij hebben onze Fautras bij hem vandaan.
Jammer dat er geen sprake is van hoor en wederhoor. Ik ben erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 08:47

Nou ik nodig meneer Kraay van harte uit hier te reageren. Maar aangezien hij nooit meer reageerde op de mail en telefoon, zijn schikking introk....zou het hem worst wezen hij heeft ff 4800 verdient. En wist toch wel dat de trailer daar niet in onderhoud zou komen... Ff 200 km rijden voor een beurtje.

Maar laatste mail beweerde hij dat deze remmen niet onder mijn trailer zaten en dat de onderhouds dealer mijn banden opgeblazen heeft waardoor er scheuren in komen te staan.

Overigens volgens Bovag advies is banden laten vervangen met 6 hooguit 8 jaar..... Deze waren dus al 11 jaar oud..... En slecht maar dat konden we niet zien.
Bovendien ben ik een leek, en koos voor dealer ipv particulier maar daar ga ik toch nooit meer heen.

Hoe je het went of keert 800 euro aan onderhoudskosten ( wat eigenlijk rond de 900-1000 moest zijn maar onderhouds dealer zat er ook mee) binnen 8 maanden hoort niet als het een trailer was van 800 euro alla maar 4000 euro vind ik dus behoorlijke prijs.

Ik heb geen rechtsbijstand, en de communicatie met de Kraay was eerste maanden goed.
We hebben de man gelijk betrokken bij alles, hij was geschrokken en toonde goodwill. Maar werd steeds agressiever, uiteindelijk is mijn vader ermee gestopt.
Ik kan dit helaas niet zelf doen wegens mijn doofheid.

Plaatjes en stickers Bovag kun je aan komen in mijn tijd deed ie zich voor als Bovag dealer maar was hij dat niet. Bovendien was mijn Gekeurde trailer dus helemaal niet gekeurd. Ondanks de sticker.
Laatst bijgewerkt door tita op 03-08-13 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:48

Ik heb een keer eerde zo een verhaal op,bokt gelezen, kennelijk komt het toch vaker voor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:55

tita schreef:
Ik niet hij loog, bedroog en komt beloftes niet na.
Verdraaid woorden komt niet tegemoet.
Bovendien werd hij agressief, ging dreigen.

tita schreef:
Ik heb geen rechtsbijstand, en de communicatie met de Kraay was eerste maanden goed.
We hebben de man gelijk betrokken bij alles, hij was geschrokken en toonde goodwill. Maar werd steeds agressiever, uiteindelijk is mijn vader ermee gestopt

Iets zegt me dat jullie ook niet bepaald de correctsten zijn geweest in deze situatie. Het komt allemaal nogal fel en aangebrand over.
Gevalletje Actie - reactie?

In dit topic toch ook genoeg positieve reacties over de dealer in kwestie. Dus zo slecht kan die man dan toch ook weer niet zijn...

Je hebt gewoon pech met een 8 jaar oude trailer waar je kennelijk 4.000 euro voor hebt betaald (waarom eigenlijk, dat is al veel te duur...)
Neem je verlies en koop de volgende keer een nieuwe van een beter merk, af fabriek. Hoeft helemaal niet meer te kosten dan wat je nu hebt uitgegeven en dat scheelt je zo veel grijze haren....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 09:01

Actie reactie????? Ik had niks meer kunnen doen, hij is van begin op de hoogte geweest.

Een trailer die uit elkaar igt,zet je niet meer inelkaar hij heeft binnen een dag foto's gehad was van dag een op de hoogte. Er was elke dag communicatie tussen Kraay en mijn vader. Zelf de onderhoudsdealer en hij hebben contact gehad.

Misschien barst jij van het geld maar ik koos voor een goede 2e hands trailer bij een "erkende" dealer. Deze trailer kosten nieuw stuk meer en kon ik niet missen.
Dat je dus bijna flinke ongeluk krijgt waarbij je auto paard en trailer Total löss zijn...... Vind jij niet erg genoeg om wat van te zeggen.

Deze trailer was netjes geprijsd. Bij ander dealers waren de prijzen Iig niet goedkoper en nog contact gehad met Hooff om te vragen wat hij echt waard zou zijn.
Of teveel is of niet kan jij niet over oordelen het is een trailer met extra's

Verder liggen wij elkaar niet, ga het niet op een persoonlijke toer gooien.
Hoe je het went of keert ik heb te hoge kosten gehad binnen een jaar die nalatigheid waren van een ander. En wil niet weten hoe het was gegaan met 1-2x rijden.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:32

flitzz schreef:
Zoals ik het verhaal lees heb je in nov 2011 een trailer gekocht en deze pas weer in de zomer van 2012 gebruikt, het lijkt me dat je dan geen verhaal meer kan halen over de onderhouds toestand van deze trailer. Aangezien je deze trailer dan al zeker een half jaar in je bezit hebt.
Dat er andere banden onder liggen vind ik niet zo shokking dat word wel vaker gedaan. Kan bijv al door de vorige eigenaar gedaan zijn..
Verder heb ik geen ervaring met deze dealer, al vind ik wel, dat wat betreft de banden dat je dit zelf ook had kunnen zien. Remmen stuk, kan door het lange stilstaan er komt vocht tussen dat gaat roesten en daardoor kunnen remmen blokkeren c.q. kapot gaan..

De leeftijd van de banden word aangeduid met het dot-nummer en dat is voor een leek moeilijk te vinden cq te ontcijferen.
Als de remmen altijd goed onderhouden zijn dan is een half jaar stilstand/ amper gebruik geen probleem. Uit de omschrijving maak ik op dat er jarenlang geen onderhoud aan is gedaan, misschien na de 1e tenaamstelling wel nooit weer.
En laten we wel wezen als je bij een dealer staat die je dingen verteld over onderhoud wat gedaan is dan moet je zo'n man toch kunnen vertrouwen?