helft betaling zadel nog niet ontvangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chelinka

helft betaling zadel nog niet ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:02

hoi :)
geen idee of het hier juist staat, maar ik probeer het maar ^^

ik heb overlaatst iets érg dom gedaan. ik moest mijn wintec verkopen aangezien die niet meer paste, en heb dus ook een ander zadel aangeschaft.
ik had iemand gevonden die het wou kopen voor 850. ik ben naar daar gereden met het zadel aangezien ze het wou passen. paste en ze heeft er mee gereden. ze kwam voor mij erg betrouwbaar over..
ik heb het zadel daar gelaten aangezien ze ook met problemen zit aan haar knieen, en dan kon ze uiteindelijk nog zien of ze het wou nemen of niet.
een week later krijg ik op mijn rekening 450€ gestort, met als mededeling dat de rest volgende week kwam en dat ze hoopte voor begrip. leek OK voor mij..

nu zijn we 4 weken later en ik heb nog steeds de andere 400€ niet gezien, en ze antwoord ook niet op mijn berichten. het zadel ligt nog steeds daar, maar de garantie en aankooppapieren liggen nog hier.
kan ik het zadel zonder pardon nog gaan ophalen en bij mij houden tot de volledige som is betaald? of kan ik hiermee naar de politie stappen?

ik weet wel dat ik zoiets dus nooit meer doe..

:evaw:

Gnome

Re: helft betaling zadel nog niet ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:03

Ik zou nog een laatste keer een berichtje sturen dat je het geld binnen een paar dagen wilt hebben en dat je er anders mee naar de politie stapt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:05

ERnaartoe, en vragen om het geld of het zadel. Gaat ze daar niet mee akkoord, ter plekke de politie bellen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:07

kleinvosje schreef:
ERnaartoe, en vragen om het geld of het zadel. Gaat ze daar niet mee akkoord, ter plekke de politie bellen.

Ik ben bang dat de politie hier weinig mee doet.. :(

RoeanneT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:07

Wat vervelend voor je, maar je weet gelukkig wel waar deze mevrouw woont.
In het ergste geval kan je er dus heenrijden om het zadel op te halen.

In jouw geval zou ik er eens heenrijden, als je echt geen gehoor meer krijgt, om rustig te bespreken hoe het zit. :)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:08

Pfff tegenwoordig kan je niemand meer vertrouwen. Ik zou eerst een mail sturen dat als je de betaling deze week niet ontvangt er maatregelen genomen worden. Anders zou ik er naar toe gaan met een brede kerel.
Laatst bijgewerkt door DonDon op 01-08-13 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:08

Ja eenmaal een bericht uitgooien, paar dagen reactietijd gunnen en dan erheen en zadel ophalen. Dan denk ik wel die €450 die je al heb gekregen ook meenemen. Dan kan ze kiezen. Of haar geld terug en jij jouw zadel of per direct met die overige €400 over de brug komen. In het geval van geld terug wel het Adel controleren of die nog in dezelfde verkoopbare staat is. Anders een compensatiebedrag afspreken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:09

StillAngel schreef:
kleinvosje schreef:

Ik ben bang dat de politie hier weinig mee doet.. :(

Nee, misschien niet, maar dreigen en desnoods echt bellen wil nog wel eens helpen...

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:10

RoeanneT schreef:
Wat vervelend voor je, maar je weet gelukkig wel waar deze mevrouw woont.
In het ergste geval kan je er dus heenrijden om het zadel op te halen.

In jouw geval zou ik er eens heenrijden, als je echt geen gehoor meer krijgt, om rustig te bespreken hoe het zit. :)

haar adres heb ik helaas niet.. enkel het adres waar haar paard staat

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:11

Ik zou haar een aangetekende brief sturen met daarin een uiterste betaaldatum en de mededeling dat je stappen zult ondernemen indien ze hieraan niet voldoet, dan sta je ook sterker bij een eventuele aangifte.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:11

eenmalig een bericht dat je het binnen 7 dagen op je rekening wilt hebben, anders meteen langsgaan en als dat ook word genegeerd, kan je haar aangeven wegens oplichting/diefstal, zou dat wel in je mail zetten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:13

Als je dan het verhaal uitlegd aan de stalhouder zal ie je vast wel helpen aan het adres van mevrouw. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dan de klant indekt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:17

Onaangekondigd en heel snel naar die persoon/stal gaan en dat zadel meenemen met achterlating van het aanbetaalde bedrag (evt. minus je reiskosten). Of dat geld overboeken, dan heb je bewijs.
Ik zou niet meer gaan bellen of zo iets dergelijks, dan wordt je verwacht en haar tijd geven kan in je nadeel werken. Overrompel haar maar.

Als het juridisch gezien koop op afbetaling betreft, dan is het zadel bij aflevering eigendom van de koper geworden. Als verkoper loop je dan zoals uit jouw geval blijkt erg veel risico als er niet meer betaald wordt. Bij huurkoop was je eigenaar gebleven tot de betaling helemaal voldaan is. Een contract zal er wel niet opgemaakt zijn, denk ik zo. Ga er niet zomaar vanuit dat je juridisch sterk staat, maar informeer eerst goed voordat je een schriftelijk traject gaat bewandelen.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:25

Boras schreef:
Onaangekondigd en heel snel naar die persoon/stal gaan en dat zadel meenemen met achterlating van het aanbetaalde bedrag (evt. minus je reiskosten). Of dat geld overboeken, dan heb je bewijs.
Ik zou niet meer gaan bellen of zo iets dergelijks, dan wordt je verwacht en haar tijd geven kan in je nadeel werken. Overrompel haar maar.

Als het juridisch gezien koop op afbetaling betreft, dan is het zadel bij aflevering eigendom van de koper geworden. Als verkoper loop je dan zoals uit jouw geval blijkt erg veel risico als er niet meer betaald wordt. Bij huurkoop was je eigenaar gebleven tot de betaling helemaal voldaan is. Een contract zal er wel niet opgemaakt zijn, denk ik zo. Ga er niet zomaar vanuit dat je juridisch sterk staat, maar informeer eerst goed voordat je een schriftelijk traject gaat bewandelen.

het zadel ligt bij haar op stal in een kast, met slotje erop. kan er dus niet aan zonder dat ze erbij is, en haar opwachten kan wel wat duren als ze er niks van mag weten..

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:31

Slot openbreken,zadel mee en geld boek je terug.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:34

als ze echt kwaad wilde vind ik het vreemd dat ze eerst wel 450 euro overmaakt en bericht erbij dat de rest de week erop komt. Er kan natuurlijk bij haar ook iets tussengekomen zijn, waardoor ze bijv. haar berichten niet leest of er even niet meer aan denkt. Niet netjes, nee. Maar om gelijk op hoge poten heen te gaan. Is het ver rijden naar die stal? Anders zou ik daar gewoon heenbellen of heenrijden, de situatie aan de staleigenaar uitleggen en vragen of hij mss weet of er iets aan de hand is en of je haar adres of tel nr mag. En anders vragen wanneer ze meestal op stal is.

Dat zadel krijg je daar toch niet weg zonder dat iemand het opmerkt. En dan ben je nog verder van huis, want je hebt het aan haar overgedragen en mag het niet zomaar meenemen (sterker nog. Ik heb de politie gebeld toen mensen hier mijn eigendommen van mijn terrein af kwamen halen. Politie kwam pas na een half uur. Ze kwamen ook doodbrutaal gewoon nog een keer en zijn toen weggestuurt door de politie, maar de spullen die ze al hadden meegenomen moest ik een civiele zaak voor aanspannen en mocht ik niet meer terughalen). Ik kan me niet voorstellen dat ze het zo aanpakt als ze daadwerkelijk van plan is niet te betalen. Maar goed, ben mss wel heel naief, hoor.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:38

IHN schreef:
als ze echt kwaad wilde vind ik het vreemd dat ze eerst wel 450 euro overmaakt en bericht erbij dat de rest de week erop komt. Er kan natuurlijk bij haar ook iets tussengekomen zijn, waardoor ze bijv. haar berichten niet leest of er even niet meer aan denkt. Niet netjes, nee. Maar om gelijk op hoge poten heen te gaan. Is het ver rijden naar die stal? Anders zou ik daar gewoon heenbellen of heenrijden, de situatie aan de staleigenaar uitleggen en vragen of hij mss weet of er iets aan de hand is en of je haar adres of tel nr mag. En anders vragen wanneer ze meestal op stal is.

Dat zadel krijg je daar toch niet weg zonder dat iemand het opmerkt. En dan ben je nog verder van huis, want je hebt het aan haar overgedragen en mag het niet zomaar meenemen (sterker nog. Ik heb de politie gebeld toen mensen hier mijn eigendommen van mijn terrein af kwamen halen. Politie kwam pas na een half uur. Ze kwamen ook doodbrutaal gewoon nog een keer en zijn toen weggestuurt door de politie, maar de spullen die ze al hadden meegenomen moest ik een civiele zaak voor aanspannen en mocht ik niet meer terughalen). Ik kan me niet voorstellen dat ze het zo aanpakt als ze daadwerkelijk van plan is niet te betalen. Maar goed, ben mss wel heel naief, hoor.

dat dacht ik ook, maar 4 weken vind ik wel lang.. in tussentijd is ze ook naar tomorrowland geweest, en ze leest de berichten meestal wel, maar antwoord niet. stal is ongeveer een halfuur rijden voor mij, maar ik weet dus ook niet hoe de eigenaar eruit ziet :) kan wel eens bellen naar de stal..

lovehome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:40

heel erg naar zeg je denkt dat die persoon te vertrouwen is en dan krijg je dit. ik zou naar der toe gaan 400 euro is toch een hoop geld.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:23

dat je niet weet hoe de eigenaar eruit ziet is geen probleem toch? Even iemand aanspreken en vragen naar de eigenaar. En klaar :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:29

Maar hoe heb je het zadel dan afgegeven? Aan wie? Aangezien ze ermee gereden heeft enzo?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:34

Wat naar voor je!
Inderdaad gewoon naar de stal gaan.
Vragen of je het adres van haar huis mag ...
En anders kast openbreken. Het is namelijk nog steeds van jou!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:35

heb je ook al een geprobeerd te bellen?
Je zegt dat die dame een probleem aan de knieen heeft... misschien lligt ze wel in het ziekenhuis? Of is ze immobiel? Beller is sneller zeggen ze hier wel eens. Anders ga je er even langs en vraagt wat er aan de hand is.. kan je nog steeds geld terug geven en je zadel meenemen of een andere oplossing vinden...

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:41

Belachelijk, denk ook niet dat ze van plan is om de rest nog te betalen. Zij denk waarschijnlijk zo een goedkoop zadel op de kop te hebben getikt. Zijn genoeg mensen die het lef niet hebben om het zadel terug te halen namelijk. Maar als dit mij zou overkomen dan zou ik naar de stal rijden met een breekijzer, de kast openbreken en het zadel meenemen. Ik vind € 400 erg veel geld namelijk. Emails schrijven heeft totaal geen zin als ze toch niet reageert en de politie doet hier echt helemaal niks mee. Dus ik zou eigen rechter spelen. Succes !!

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 19:38

WilmaBoy schreef:
heb je ook al een geprobeerd te bellen?
Je zegt dat die dame een probleem aan de knieen heeft... misschien lligt ze wel in het ziekenhuis? Of is ze immobiel? Beller is sneller zeggen ze hier wel eens. Anders ga je er even langs en vraagt wat er aan de hand is.. kan je nog steeds geld terug geven en je zadel meenemen of een andere oplossing vinden...

nee ze heeft enkel problemen als ze rijd :) ze is écht niet immobiel ofzo, ze ging vorig weekend nog naar tomorrowland en is nog heel actief op facebook

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:40

je weet toch waar ze woont ?