Sinds 3 weken heb ik mijn eerste eigen pony gekocht, het is een e pony van 3 jaar, 1.51 m hoog!
Ik schets even een compleet beeld van wat ik weet, ze is namelijk zo braaf dat het lijkt alsof ze constant gedrogeerd wordt
graag hoor ik jullie mening!!!Toen ik haar kocht was ze net 2 weken van de wei af, hier had ze haar moeder dood zien gaan, die was met haar been in het halster gekomen, hoe en wat weet ik allemaal niet, ze kwijnde toen weg en is bij degene gekomen waarvan ik haar heb gekocht.
Toen we naar stal verhuisden voelde ze zich gelijk al thuis, want ze ging gelijk plassen in de stal! Na een paar dagen zag je haar opknappen, ze werd wat vrolijker en haar gedrag werd ook iets minder doods, ze bloeide op, ogrn gingen meer stralen!
Vorige week ben ik begonnen met een zadeltje, longeren kende ze al, bij het zadel heeft ze geen kick gegeven en 0,0 % spanning!!! Beugels eraan, draf, galop, klapperen, geen probleem! Gister heeft er iemand opgezeten, wederom geen kick, stond er heel relaxed bij alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, stap en een stukje draf, alles in goed vertrouwen en geen spanning!!!
Door omstandigheden heb ik haar vandaag moeten verplaatsen, toen we aan kwamen bij de nieuwe stal heb ik haar in de buitenbak gezet en in plaats van lekker rennen of kijken wie er allemaal nog meer waren ging ze van het gras aan de rand eten!! Later in de wei naast de andere paarden gezet, wederom geen interesse in de andere paarden!!!!
Je krijgt dr ook bijna niet opgejut, en toen ze de trailer niet op wilde waren wij gefrustreerd omdat ze niet wilde, maar niet liet zien dat ze het eng vond, maar gewoon bleef staan! Ook geen protest van naar achter lopen, steigeren of weg trekken, nee gewoon stil staan, net voor de klep.
Als ze verder draaft en galoppeert zie je geen onregelmatigheid (meer) en loopt ze heel leuk en sloft absoluut niet.
Het feit dat ik het vraag is dat ik haar wel heeeeel braaf en koel in dr kop vind!!!!
Heeft iemand een mening of soortgelijke ervaringen????