Camera in trailer, welke opties?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Camera in trailer, welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 09:31

Aangezien mijn paard afgelopen weekend in de trailer is gaan liggen, wil ik graag een camera in de trailer om te zien hoe ze er bij staat.
Probleem is alleen dat ik verschillende auto's voor de trailer gebruik dus het schermpje moet 'los' zijn.
Of op accu/batterij of via de sigarettenaansteker. Of het beeld op telefoon, ook een optie.

Heb zitten kijken naar achteruitrij camera's en babyfoon's met camera functies.
Maar de meeste hebben stroom nodig en zijn niet handig om te zetten.
Wie heeft er een handige in gebruik en weet welke ik moet kiezen.

ingvdh

Re: Camera in trailer, welke opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:35

ik heb een achteruitrijcamera bij DX.com gekocht. Camera hangt in de trailer en pakt stroom van de binnenverlichting.

Beeldscherm is los en werkt op de sigarettenaansteker, de verbinding tussen camera en beeldscherm is draadloos.

Werkt prima voor mij, kosten waren ongeveer €50 a €60.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:36

Wij gebruikte met een bevalling van een paard een babyfoon met camera. Werkte perfect! ook als het wat donkerder is. Is ook prima te gebruiken in de trailer

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:38

ingvdh schreef:
ik heb een achteruitrijcamera bij DX.com gekocht. Camera hangt in de trailer en pakt stroom van de binnenverlichting.

Beeldscherm is los en werkt op de sigarettenaansteker, de verbinding tussen camera en beeldscherm is draadloos.

Heb je een linkje naar de camera op DX.com? Klinkt erg interessant.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:44

FlyAway schreef:
ingvdh schreef:

Heb je een linkje naar de camera op DX.com? Klinkt erg interessant.

Idd, niet duur en ook ik ben erg geintereseerd

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:03

ik heb deze

http://dx.com/p/1-3-cmos-car-rearview-c ... -pal-82871

Het enige nadeel is dat er lijnen in beeld staan om in te kunnen parkeren, maar ik heb daar geen last van.

Je hebt hem zo ingebouwd, stroom voor de camera pakken we bij het lampje in de trailer vandaan, daar hebben we de camera ook in de buurt gemonteerd.

Floid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:04

ik ken iemand die heeft een bedrijfje in camera's. wellicht is het iets voor je

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:06

ik volg eventjes, ik zoek ook een dergelijke optie, maar dan met dubbele functie (een effectieve achteruitrijcamera (krijg een renault trafic, achteruitrijding is wel handig om de trailer aan te pikken) en eentje die in mijn trailer hangt. Enige probleem is dat ik in de trailer geen verlichting heb ...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:20

Ik heb precies zon systeem als ingvdh. Ik heb alleen een iets groter beeldscherm. Wilde niet moeten turen op zon klein schermpje als ik onderweg ben (en ik ben meestal alleen onderweg).
Je kan bij de mijne er meerdere camera's achter hangen, maar ik heb er maar 1 achter die in de trailer hangt. Als ik een andere auto ervoor heb kan ik zo het beeldscherm daarin zetten aansluiten op de sigarettenaansteker en klaar.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:27

Heb jij misschien ook een linkje naar het systeem dat jij precies hebt rina? Ik zie door de bomen het bos niet daar op DX.com... :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:06

De mijne komt niet daar weg :D Ik heb hem gekocht via Ebay Duitsland ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 13:24

ingvdh schreef:

Ja, zo iets bedoel ik dus!

Is het schermpje niet heel klein? Geeft het scherp beeld?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:11

rina schreef:

Heb je dan een linkje naar jouw setje op Ebay Duitsland? Het is zoveel makkelijk te vinden dan :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:13

Ik volg ook even :j
Het liefste de camera zo klein mogelijk

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:14

ingvdh schreef:
ik heb deze

http://dx.com/p/1-3-cmos-car-rearview-c ... -pal-82871

Het enige nadeel is dat er lijnen in beeld staan om in te kunnen parkeren, maar ik heb daar geen last van.

Je hebt hem zo ingebouwd, stroom voor de camera pakken we bij het lampje in de trailer vandaan, daar hebben we de camera ook in de buurt gemonteerd.

Normaal gezien kan je die lijnen afzetten :) Althans, dat is zo bij de camera van mijn vriendin.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:59

FlyAway schreef:
rina schreef:

Heb je dan een linkje naar jouw setje op Ebay Duitsland? Het is zoveel makkelijk te vinden dan :D

Lieffie ik heb die camera al zeker 2 jaar :+ Dus de link naar mijn setje staat al lang en breed niet meer op Ebay :D Maar als je gaat zoeken daar op Rückfahrkamera funk, Rückfahrsystem funk of Rückfahrkamera kabellos vind je ze in getalen. En met de verschillende manieren van aansluiten. Let daar wel op. Als je specifiek op de aansteker in de auto stroom wilt halen "Autolader" of "Zigarettenanzunder" erbij ingeven.

O kijk vind zo bij toeval ook die van mij. Die is een stuk duurder geworden dan ik er toen voor betaald heb :D
http://www.ebay.de/itm/KABELLOS-RUCKFAH ... 20c11e9972

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:08

Ik heb de camera van 4k.co.uk
Ook meerdere cameras te gebruiken. Wanneer je geen licht in de trailer hebt zou ik het achterlicht gebruiken. Mijne werkt op auto, dus lichtaan camera aan en gewoon op aansteker monitor aansluiten. En werkt op bluetooth. Dus mogelijk probleem met bluetooth handsfree in de auto

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:51

ik heb ook pas mijn 1ste trailer gekocht en deze camera er in laten monteren :
had eerst deze:
http://minicams.tectronic.be/solution/0 ... railer.php

was hele fijne camera maar bij de 2e keer gebruiken was mijn monitor met steun en al van het raam af gekomen in de tijd dat ik op andere locatie les had, dus monitor deed het helaas niet meer, maar je monitor is je complete systeem en maken zou duurder zijn dan een nieuwe aangezien hij LCD scherm had

maar 2 dagen later moesten we een reis gaan maken van 6 uur met de paarden... dus wij zijn de volgende dag naar belgie geweest om een nieuwe set op te halen... helaas hadden ze dezelfde niet meer, dus hebben we een set van (jaja helaas enorm duur :( )700 euro mee moeten nemen... maar moet zeggen, is wel een super mooi systeem !!!
kan hem alleen niet zo 1 2 3 vinden...

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:42

Wij rijden met de trailercam digitaal met 7 inch kleuren monitor

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:07

Ik heb deze van Elro. Geen snoertjes, dus je hoeft nergens iets op aan te sluiten. Doet het bij mij uitstekend. Thuis opladen, en doet het daarna dagen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:29

In onze trailer zit ook een camerasysteem van Elro. De signaaloverdracht gaat draadloos, via antennes op zowel camera (kleur + IR, laatste is ideaal in het donker) als beeldscherm (7" TFT kleurenscherm). Het beeldscherm, dat met een zuignapsteun aan de binnenkant van de voorruit van de auto wordt bevestigd, wordt van stroom voorzien via een stekker die in de sigarettenaansteker van de auto past. De camera zit via een "eigen" voedingskabeltje rechtstreeks aangesloten op de plus van de 7-aderige kabel in de centraaldoos van de trailer, die vanaf de stekker die in de auto gaat komt.

Dit is tevens een dringend advies. Laat je camera, welke het ook wordt, niet, níet, NIET!!! aansluiten op het voedingskabeltje van de binnenverlichting van je trailer, bij veel trailers zijn deze te dun om voldoende capaciteit te leveren om zowel verlichting als de camera van voldoende stroom te voorzien om correct te functioneren. Laat daarvoor dus een aparte voedingskabel van voldoende dikte in je trailer trekken!

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:53

Kan iemand mij helpen?
Ik geraak er niet meer aan uit...
Ik zoek een eenvoudige camera om in ons vrachtwagentje te zetten.
Draadloos of niet, maakt niet uit
beeld moet niet van super kwaliteit zijn,
ik wil alleen mijn paard kunnen zien tijdens de rit.
Ik zoek ook geen camera van boven de 100 euro. Gewoon, een simpel ding zeg maar.

Kan ik gewoon in een winkel een bewakingscamera of dergelijke halen en kan ik die dan in de vrachtwagen laten zetten?
Of kan je niet eender welke camera erin zetten en waar moet je op letten?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:42

waarom neem je niet een draadloze babyfoon met camera? :) die kan je ophangen je hoort wat, ziet wat en is onder de 100 euro! en dan heb je zelfs nog met nachtzicht geloof ik :j

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 15:06

Ik ga ook voor een draadloze babyfoon, met terugpraatfunctie, lijkt mij wel handig.
Ook om de hond thuis eens te volgen als hij denkt alleen thuis te zijn "Nee.. niet op de bank" :D

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:24

haha geweldig _O- zie het al helemaal voor me :')

bij mijn vorige camera in de trailer had ik ook een praat optie.... helaas was de camera na de 2e keer gebruik al kapot :( maar het had me wel handig geleken :j