mijn paard en mijn zoontje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boika

mijn paard en mijn zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 22:14

Hallo, telkens als wij met onze zoontje van 4 op de weide komen bij de paarden komt een van onze paarden naar hem en begint met zijn bovenlipje hem te kriebelen en hem te besnuffelen en het is precies of ze onafscheidelijk zijn. Het is heel leuk om het te zien en wij vroegen ons af of het nieuwsgierigheid of iets anders is "pure vriendschap".
Herkent iemand dit gedrag? :) /3

Chezshir77

Re: mijn paard en mijn zoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:23

Mijn dochter heeft dit ook met mijn paard... Ik denk dat paarden de puurheid van jonge kinderen nog heel erg waarderen. En er kan en speciale klik zijn!

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:25

Onze amerikaanse mini dekhengst doet dit ook bij mn dochtertje van 4 jaar <3
Zn koppie zakt een stuk, oogjes bijna dicht en gaat lekker met haar staan knuffelen.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:28

Grappig...bij ons precies hetzelfde !
Paard zoekt de kleinkids meteen en andersom ook :)
Zo lief om te zien <3 <3

Boika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 22:31

Leuk om deze reacties te lezen, ja blijkbaar moet het toch iets zijn met paarden en kinderen, kan geen toeval zijn!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 22:34

Hier idem, zo mooi om te zien <3

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:49

Hier ook hoor, paard van mij (1.80mtr)stond met zijn neus in zijn voer emmer en gaat normaal gesproken voor niets of iemand zijn hoofd uit die emmer halen, jongste zoon van anderhalf struikelt richting paard en om de kleine te ontwijken spong meneer achteruit :') om verbaasd op een afstandje te staan kijken naar dat kleine ding in het zand.

Moet zeggen dat het mij al opgevallen was dat de meeste paarden erg rustig zijn bij kleintjes,gepeuter aan ogen,oren en neusgaten wordt gelaten ondergaan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:03

Ik heb best wat paarden meegemaakt die idd een 'zwak' voor kinderen leken te hebben. Ook wel paarden die je echt niet bij een kind in de buurt wilde hebben dus het gaat zeker niet voor alle paarden op.

Mijn eigen lompe fjord doet geen pasje meer verkeerd zodra er een kind om hem heen loopt, terwijl hij met volwassenen vreselijk lomp kan zijn. Heel bijzonder verschil!
Mijn andere paard is nog gekker, die is namelijk dol op alles wat klein is. Shetjes zijn leuker dan paarden, kleine keffertjes zijn leuker dan grote honden etc. Hoe kleiner, hoe boeiender hij het vind. Het bijzondere vind ik dat het ook op zo'n onstpannen manier gaat, met oogjes half dicht en zeer tevreden en rustige houding.
Kleine kinderen vind hij dus ook prachtig! Mijn nichtje van drie wil hij het liefst op dr hoofd knabbelen maar daar is ze bang voor jammergenoeg. Als het aan hem ligt zou hij de hele dag lopen te knuffelen met kinderen en kleine dieren :-)

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:29

Mooi om te horen :) eergister voor het eerst wezen wandelen met mijn zoontje van 17 mnd aan de ene hand en mijn merrie van 1.70m aan de andere hand. Mijn merrie is met wandelen erg voorwaarts en kan ook erg heet worden zodra we de bocht naar huis nemen, maar heb eergister nog nooit zo relaxed gewandeld. Ze bleef perfect op gelijke hoogte lopen (doorhangend touwtje) en zodra mijn zoontje stopte, stond zij ook gelijk stil om naar hem te kijken. Vind het wel erg bijzonder :j

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:36

Hier ook. Mijn broertje kan bijna alles met kyara doen. Lijkt wel of een heel groot aantal paarden zoiets aanvoelen. :)

Afbeelding
Afbeelding

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:55

ahw wat super lief !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:10

Ik vind de verhalen echt superlief!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:28

Onze ruin krijgt bij de kinderen ook zo'n lieve speciale blik. Toen hij met ons kleinkind aan de longe zich even verstapte waarop het kleintje begon te huilen en eraf wilde keek hij me zo verpletterend verdrietig aan alsof hij wilde zeggen: "het lag toch echt niet aan mij baas, ik deed nog wel zo mijn best". En dat deed hij ook echt.
Onze merrie is zelf het kleine kind. Dus die laten we nooit bij de kinderen want ze zou als ze schrikt er gewoon dwars doorheen rennen.

Muchacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 10:08

hier hetzelfde pony zijn allemaal super nieuwsgierig en lief voor de kinderen

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:42

Hier precies zo. Ik heb 2 kinderen een meisje van 7 en een jongen van 9.
Maar ons zoontje van 9 die heeft volgens mij echt wat speciaals met mijn paardje.
Paardje houd hem constant in de gaten overal waar mijn zoontje heen loopt moet! hij die kant opkijken.
Hij heeft zit totaal niet met mijn dochtertje.hij volgt mijn zoon overal.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:38

Zelfde ervaring hier. Mijn kinderen zijn met paarden opgegroeid en worden door onze paarden met alle voorzichtigheid behandeld, zelfs 'getroost' al ze huilen door de merries, alsof het hun eigen veulens zijn. Ik gebruik ook altijd kinderen om als eerste op een groen paard te gaan zitten, ze zien dat helemaal niet als bedreigend en accepteren dat direct.

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:41

Haha, mijn zusje is bang van paarden & pony's terwijl ik er zo van hou ♥ :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 14:44

Wilco vind kinderen ook zo leuk. En gelukkig voor hem, vinden de meeste kinderen hem ook leuk. Hij is altijd rustig, nooit drammerig, en als er een kind aan komt, dan doet hij zijn oortjes naar voren en zijn hoofd omlaag, en laat zich lekker aaien. Af en toe eens met zijn lip over een kind heen kroelen.

Heerlijk vind ik dat.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 20:36

toen ik nog een klein meisje was had mijn moeder me gewaarschuwt niet in de wei gaan maar dat dee ik dus toch (tja was 3 of 4) en toen mijn moeder me was gaan zoeken zag de paarden met hun hoofd naar mijn hoofd stonden ik zat zo van 'hallo tommy en katrien' ze deden niks tommy was een fjord de vader mirrestein hij was 148 en katien een paard van meer als 160 dus ik denk dat merdere paarden dit hebben

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:24

Ik zie het hier ook.
Laatst was ik op vakantie met de pony.
En als de kindjes in de tuin kwamen spelen, stond mn pony gelijk aan het hek om te kijken.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:38

Nou ja, deze foto zegt het wel zo'n beetje:

Afbeelding

Prescilla en mijn jongste, dat is echt twee handen en vier hoeven op 1 buik!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:55

Mijn merrie is ook erg lief met kinderen! Ook aan de haren friemelen en knuffelen bij mn zoontje van zes. Ze is ook met rijden super braaf! De meest bange of gillende kinderen kunnen zo op haar weg rijden. Erg lief om te zien. Ze doet dan juist erg voorzichtig en rustig. We zijn super blij met haar <3

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:07

Ja herkenbaar!

Hier een nichtje van 3 jaar oud. Met mijn overleden paard Tessa kon ze alles, ze haalde haar zo uit de stal en liep er mee weg. Poetsen, wandelen, en bovenop haar rug vond ze helemaal geweldig. Heel apart hoe braaf mijn paard altijd was bij haar!
Mijn andere paard vond ze zelf helemaal niks. Mijn vader houdt haar ook niet vast en ik vertrouw haar zelf soms ook niet. Sinds Tessa overleden is, gaat het opeens super... Heel bijzonder. Perfect snuffelt inderdaad ook aan haar gezicht, en probeert haar dan heel zachtjes te kroelen zoals paarden dat doen.
Mijn nichtje loopt zo met haar weg richting de poetsplaats, heel leuk om te zien! Ze zijn echt heel voorzichtig met haar!

Zal wel geen foto-verzameltopic zijn, maar hier ook twee foto's. De eerste vindt ik zo schattig omdat mijn paard heel braaf wacht tot mijn nichtje eindelijk eens heeft bedacht hoe ze die appel moet geven haha! En bij de tweede foto is dat handje dat Perfect toch even aait zo leuk!

http://s1193.photobucket.com/user/dwigg ... D.jpg.html

http://s1193.photobucket.com/user/dwigg ... n.jpg.html

Mijn nichtje is toen zelf toen Tessa overleden was huilend komen vragen of ze een foto mocht van mij met beide paarden, echt heel bijzonder dat kinderen dan al zo'n band met een dier kunnen hebben!

Het is denk ik ook dat kinderen zelf geen angst hebben!

DoertjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:31

dit is zo lief allemaal ! <3

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:38

Mijn dochter van toen 3 ging altijd bij het hek staan roepen: paardje,paardje! En dan het paard van m'n tante aan gesloft,hoofd over het hek naar beneden en liet zich lekker aaien en kietelen door d'r. Echt geweldig. Nu ook bij het nwe paard hetzelfde. Echt super leuk!