Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zammie schreef:Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn Zammie..heb een paar jaar terug zijn moeder moeten laten inslapen en ik heb hem toen op de plek (paddock) gezet (alleen, met zijn maatje ernaast) waar zijn moeder had gelegen..Hij heeft toen enkele dagen echt op die plek gewaakt en is daar zelfs een poos gaan liggen..Gaat dwars door je ziel heen, om je paard zo te zien, maar ik heb hem niet aan het werk gezet..Wel veel bij hem geweest..

CaPrIoLe`79 schreef:Opletten dat het paard genoeg blijft eten en vooral drinken, zeker met dit weer. Ik heb er eens 1 een week uit de hand moeten laten eten in zo`n situatie.
Misschien kun je voor afleiding zorgen? Iets aparts zoals een minipaardje erbij?
freespirit schreef:Fijn om deze reacties te lezen. Dank allemaal ! Ik ga maar veel un-demanding time met hem spenderen, wat poetsen, gewoon wat keutelen en misschien geeft ie zelf wel aan of 'ie nog een (target)spelletje wil spelen. Beide ruinen staan nu op stal ivm de Dazen, da's op zich fijn, kan ik ze veel aandacht geven.
Het vreemde is trouwens dat onze andere ruin eigenlijk niet reageert op de situatie. Ook hem hebben we afscheid laten nemen en je zag aan hem dat ie het gewoon niet snapte. Hij wou ook echt niet bij haar lichaam in de buurt komen.
Onze merrie verplaatsen en in de wei leggen gaat niet lukken.
, maar voor je pony komt haar overlijden helemaal onverwachts, de schok is voor hem dus vele malen groter !
zoals Pauline zegt lijkt het wel een goed idee. Verder kan je misschien een deken die de merrie droeg in de (schuil)stal/wei leggen waar hij staat, haar geur zit erin en misschien gaat het dan beter? Bij mijn shet werkte dit als ik op verplaatsing ging met mijn rijpony

Pauline schreef:Ik zou afscheid van het lichaam laten nemen zodat hij "begrijpt" wat er aan de hand is.
Hem weghouden kan hem zomaar heel onzeker maken, het dode paard zien geeft wel duidelijkheid. Misschien denk ik nu te menselijk? Dat weten we niet. In de natuur neemt het ene paard wel afscheid, het andere paard niet.