alberthoeve september

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eukje

alberthoeve september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 18:14

Hallo!

Zijn er toevallig nog bokkers op vakantie 1e week september op de alberthoeve in Wateren?
Is een week voor de paarden vierdaagse! Had ik graag meegereden maar stalling helaas proppievol!

Lijkt me anders leuk om samen een ritje te maken, ben anders maar in mijn uppie!!

Napie

Re: alberthoeve september

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:04

Ik woon op de Alberthoeve dus ben ook dan aanwezig. Kan altijd een ritje moedoen met je, ik heb een haflinger en een fjord tot mijn beschikking

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:09

Is de eerste week september dan heel druk op alberthoeve, of juist de week van de 4daagse?
Wij gaan waarschijnlijk 31 aug voor weekje die kant op.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:21

Week van de vierdaagse is erg druk denk ik! Want ik wilde eigenlijk 2 weken gaan maar in de vierdaagse week waren alle boxen bezet. Bleek al bijna een jaar van te voren volgeboekt te zijn. De boxen dan hè....
Weet niet of je met of zonder paard die kant op komt?

En @napie: gezellig! Ik ben in mei ook een paar dagen geweest en toen ben je ook een ritje met me op pad geweest :)
Ik ben Jolanda, paard is Olly , de held die liever niet alleen naar buiten gaat of alleen op stal staat! Je was toen ook mee op de haflinger.....

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:50

Wij komen met 2 of 4 paarden, 4 meiden...maar dat is dus de week voor de vierdaagse, staat iig op de site dat er dan nog genoeg lodges beschikbaar zijn.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 22:57

Huisje zal idd geen probleem zijn. Box misschien ook niet, denk dat de meesten tijdens de vierdaagse komen.
Er was tijdens de vierdaagse week ook nog een stukje wei beschikbaar maar die van mij is niet gewend om 24 x 7 buiten te staan dus dat heb ik niet gedaan. Dus als ze alleen op de wei staan en je geen box wil is denk ik helemaal geen probleem.

Kan ik ook een keer met jullie mee misschien! Die van mij wil niet alleen hahaha...!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:38

eukje schreef:
Week van de vierdaagse is erg druk denk ik! Want ik wilde eigenlijk 2 weken gaan maar in de vierdaagse week waren alle boxen bezet. Bleek al bijna een jaar van te voren volgeboekt te zijn. De boxen dan hè....
Weet niet of je met of zonder paard die kant op komt?

En @napie: gezellig! Ik ben in mei ook een paar dagen geweest en toen ben je ook een ritje met me op pad geweest :)
Ik ben Jolanda, paard is Olly , de held die liever niet alleen naar buiten gaat of alleen op stal staat! Je was toen ook mee op de haflinger.....

Das waar ook, nooit naar je naam gekeken, zo geantwoord. Dan doe ik gewoon weer een ritje mee, je weet me te vinden

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:39

Vierdaagse week moet je inderdaad vroeg bij zijn, de meeste boeken direkt weer tijdens de vierdaagse voor het volgende jaar

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 13:34

@napie: ik vind je wel! En we logeren dit keer op de Alberthoeve zelf in een lodge dus dat is lekker makkelijk!

Is er misschien nog iemand die wel die week graag die kant op wil met haar paard maar nog geen vakantiemaatje heeft?
Stuur me dan even een pb want ik kreeg net een berichtje van iemand. Misschien leuk om dan samen een lodge te huren. Kunnen we wel met zijn allen gaan rijden!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:59

Ik ben vorige week op de alberthoeve geweest en het was daar echt toppie. Goed geregeld voor de paardjes, nette stallen en goed hooi tot beschikking. Toppie. +:)+
Hele fijn uitrij mogelijk heden vanaf die locatie, je kunt de ritten echt super lang of juist kort maken maakt allemaal niet uit lang of kort alle natuur daar is mooi. :9

Ik ga in oktober weer heen denk ik met het clubbie waar ik mee was. (van 4 tot 7 dus als je mee wilt mail me ff!!) Ben op bokt benaderd voor een vakantie.
Je kunt dan het canada meer in. Dat mag in het huidige seizoen nu niet mar wel in het voor en najaar.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 20:51

Veel last van dazen daar eigenlijk?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:36

Op dit moment is het overal een ramp. Hier ook. Genoeg spray mee en een uitrijdeken kan ook geen kwaad

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:56

Met deze temperaturen zal het idd wel extra erg zijn...
Hier aan de kust valt het gelukkig erg mee.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:25

Wij gaan definitief 31 aug tm 4 september naar de alberthoeve. Misschien dat vriendin en ik nog paar daagjes langer blijven. Komen met 4 meiden, 2 paarden, en lenen daar een paardje met marathonwagen.
Heb er erg veel zin in!. Eerdaags de zebrastrepen eens uitproberen, dat is geen overbodige luxe daar geloof ik?

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 23:29

Wat leuk! Zit je ook in zo'n lodge?
Ik zit er met 1 man, 1 hond en 1 paard hahaha

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:38

Wij gaan idd in een lodge, en de paardjes gewoon op het land. Hoop stiekem dat het dan niet al te mooi weer is (A)

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 00:04

Nou ik wil wel een zonnetje hoor {:} !!
Afgelopen weekend op de veluwe geweest en daar waren veeeeel dazen .....
Met vliegen uitrijdeken moeten rijden en dan was t wel te doen. Sprayen hielp niet maar bij de vos van mijn vriendin weer wel!

Mag ik een ritje met jullie mee op stap? Die van mij doet het niet in zijn uppie! Moet ik steeds achter mijn man aan op de fiets hahaha

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:00

Daarom hoop ik dus op iets minder mooi weer, die dazen zou ik echt heel vervelend vinden. Heb wel vliegendeken waar ik eventueel mee kan gaan rijden.

We contacten tegen die tijd wel! Ik vind het prima, maar weet natuurlijk niet wat de andere er van vinden :P
Gaan wel over het algemeen grote/lange ritten maken iig.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 13:36

Haha, is goed!!
Heel veel plezier alvast en goeie reis naar Drenthe!!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:50

Paarden die er echt mega gevoelig voor zijn en helemaal gek van worden zou ik wel met een vliegendeken gaan rijden...
Toen ik er was zijn we helemaal geteisterd door van die ....... vliegen -O-

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:54

Mijne word hier er al kriebelig van, ze is nu paar keer gestoken en reageert nu veel feller op alles wat dichtbij vliegt...en hier aan de kust zitten er echt niet zo heel veel.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:06

Hallo :+ , ik meld me hier ook even
Ik, een vriendin en onze paardjes gaan morgen voor 5 dagen naar de Alberthoeve.
Nu heb ik de Alberthoeve vorige week gemaild met een aantal vragen maar ik heb hier nog geen antwoord op gekregen en aangezien we morgen vertrekken.. Vroeg ik mij af, zijn er hier mensen op bokt die er al eens geweest zijn en dus wellicht een aantal van mijn vragen kunnen beantwoorden? :D

Komen ze:
•Is het mogelijk om gedurende ons verblijf op de camping onze paardentrailer ergens te parkeren?
•Zijn er ergens stopcontacten waar wij gebruik van kunnen maken (Om telefoons op te laden)
•Is er de mogelijkheid om gebruik te maken van een magnetron (evt koelkast) ergens op de camping?
•Mogen wij evt. een klein koelkastje meenemen?
•En zoals ik al gevraagd heb in mijn mail voordat ik reserveerde: is het nog steeds mogelijk om 1 of 2x een pony/paard te huren? Dit ivm het niet willen overbelasten van een van onze paarden, die soms kampt met een blessure.

Hoop dat er hier een bokker is die meer weet ^^ (van het huren van een paard natuurlijk niet, daar had de Alberthoeve wel even op mogen reageren haha, maar tis natuurlijk hoogseizoen dus neem ze niks kwalijk. Voor ik reserveerde heb ik dat gevraagd en toen kon het dus neem aan dat dat nog steeds een mogelijkheid is)

Alvast bedankt!!

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 17:31

Hoi Femke,
Ik heb ook nog geen antwoord op een mailtje....erg druk zeker!

Kan alleen je eerste vraag beantwoorden: ja, er is plek voor je trailer.
De rest weet ik niet omdat ik er zelf niet op de camping gestaan heb. Veel (rij)plezier alvast!!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:08

Op de camping zal er ongetwijfeld electriciteit zijn, maar apparatuur zal je zelf mee moeten nemen gok ik zo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:55

Er zijn net twee hele grote groepen vertrokken en er is hier maar 1 die de mail beantwoord dus zal ik me best doen je vragen te beantwoorden:
-alle ruimte voor je paardentrailer op drie verschillende plekken
-op de camping is stroom en verder is er in de binnenbak sowieso wel een stopcontact om even te laden
-er is geen magnetron op de camping. Kijk iemand met een caravan lief aan of je mag mij ook lief aankijken. Ik woon vooraan op het terrein in de boerderij. Ook geen koelkast en de supermarkt is op 10 km dus produkten meenemen die slecht houdbaar zijn. Echt kamperen dus
- je mag een koelkast meenemen, er is stroom bij de kampeerplekken
- Max en Mark staan te popelen om mee het bos in te mogen. Zijn vlotte maar zeer brave fjord en haflinger. Je bespreekt ze bij de familie Zwiers. Er hangt een lijst in hun kast waarop ingevuld kan worden wanneer ze verhuurd zijn. Ik dacht rond 10 euro per uur. Je bent volledig vrij ze zelf te pakken en op pad te gaan. We gaan ervan uit dat je verstandig omgaat met de pony's