Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) is geweest dan voedseltekort. Misschien is dat bij jouw paard ook het geval geweest alleen dan in wat extremere mate (langere reis + niet gewend te reizen), dan kan het ook best even duren eer ze weer lekker in hun vel zitten. Ik zou hem vooral ruim ruwvoer aanbieden de tijd ervoor en erna, hooi en liefst goed gras. Als hij meer zou kunnen eten dan de porties hooi wat hij nu krijgt zou ik de porties idd langzaamaan nog wat groter maken, dan doet hij er gewoon wat langer over. Verder niet te gek gaan doen, hoe minder circus hoe minder ze ondersteboven zijn van de reis
Succes met de reis! celano schreef:xMercury schreef:Hihi je kan toch niet mee rijden met een transportbedrijf
Ik zou er voor zorgen dat je paard goed in conditie is, dus ook wat betreft trainen! En hem nu gewoon lekker verwennen met slobber en andere lekker voedsel
Ja hoor, als groom kan dat vaak wel.
Jessix schreef:Waarom is hij de vorige keer zo veel afgevallen denk je? At hij niet goed tijdens het transport of te veel stress?
Ik zal hem gewoon extra ruwvoer geven tijdens het transport en op de tussenstop z'n krachtvoer, maar niet meer als normaal. Dan kun je hem als hij af is gevallen beter daarna een voer aanbieden met meer calorieën, maar niet tijdens het transport.
Ik zie veel paarden die uit Portugal komen of er naar toe gaan, maar die lijden eigenlijk helemaal niet onder het transport. Mijn eigen paard heeft 2000km af moeten leggen en kwam moe, maar in goede conditie aan.

Dus daar maak ik me geen zorgen om. Ik houd hem nu fijn aan het werk zodat hij in conditie blijft, en dan zal het wel loslopen. Waarschijnlijk maak ik me drukker om de reis dan nodig, maar ik vind het toch spannend!