Rijden in een harembroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Rijden in een harembroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 02:39

Ik heb gezocht maar kon hier niks over vinden, sorry als ik met mijn neus keek!

Het is heerlijk weer om te rijden, en over het weer zal je me niet horen klagen! Maar wel over die stomme strakke plakkerige rijbroeken.. grrr. Ik moet een half uur fietsen naar stal, dan stroop ik de pijpen op voor de koelte maar echt lekker zit het niet.. en als ik dan wil gaan rijden en ik moet ze weer naar beneden doen is dat echt zo'n rot gevoel! Met een korte broek naar stal rijden is fijn, maar als ik daarna mijn rijbroek aan moet trekken gaat dat ook met veel pijn en moeite door de warmte (plakbenen) :roll:
Met een korte broek rijden lijkt me nou ook niet echt lekker, maar toen bedacht ik me: kan ik niet gewoon met een harembroek rijden? Lekker luchtig, zit lekker en beschermt je benen tegen het zadel, en beesten. Zijn er hier mensen die wel is in een harembroek rijden, is dat te doen?

B-)

hunter87

Re: Rijden in een harembroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 04:47

geen harembroek, wel gewoon een korte broek :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 06:32

Als ik een paardrijbroek aan heb die een maatje te groot is krijg ik al schuurplekken bij mn knieen ligt mischien aan mij hoor, haha maar ik denk dat ik met een harem broek met zo een dun stofje of au krijg of dat hij op gaat stropen o-o

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:03

Jodhpur broeken! Heerlijk

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:09

Ik heb wel eens gesport met een harembroek en dat vond ik niets, want door het zweet gingen mijn bovenbenen aan elkaar plakken := Nu zul je daar met rijden geen last van hebben, dus je zou het kunnen proberen :D Zou niet te lang gaan rijden want dat zou wel eens schuurplekken op kunnen leveren

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:35

Eventingbroek! Lekker dun en sneldrogend, geen strakke band in je taille maar pull-up band/ koortje. Wel aansluitend omdat hij natuurlijk bedoeld is om kilometers te maken.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:46

Ik rij in een korte broek maar dan wel zonder zadel heerlijk!

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:47

Geen harebroek korte broek kan opzich wel veiligste is wel dan een jongingbroek

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:49

Volgens mij gaat dat plooien en zit je dan onder de brandwondjes.
Ik rij thuis vaak met leggings, gewoon goedkope kopen bij de Action of de Zeeman en rijden maar. Zit veel luchtiger dan een rijbroek (en gaan ook minder lang mee, maar ach, voor die prijs!) In het winterseizoen kun je bij de Decathlon dunne broeken kopen van thermostof die onder je skipak moeten, dat is ook jaarrond lekker rijden en ze zijn ook niet duur.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:51

Als ik serieus ga trainen met m'n paard, kan ik niet anders rijden dan met rijbroek. Ik heb steun aan de zitvlakken :j (hoog-opgooiende fries :+ )

Als ik gewoon lekker het bos in ga, gewoon met spijkerbroek oid. Harembroek is idd ook een idee. Maar ik weet niet of je daar last van gaat krijgen als ie tussen de riemen van je stijgbeugels komt te zitten

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:33

Kampvuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:21

een keer een harembroek aangehad, maar vond het niet heel prettig. Ik houd het maar bij een korte broek.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:26

DatBenIkNou schreef:
Eventingbroek! Lekker dun en sneldrogend, geen strakke band in je taille maar pull-up band/ koortje. Wel aansluitend omdat hij natuurlijk bedoeld is om kilometers te maken.

Nu ben ik nieuwschierig krijg ze niet gegoogeld... heb je een link van die broeken

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:30

michejan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:49

Ik heb met een korte broek gereden, maar was niet echt een succes. Toen daarna met een dunne stoffen broek die behoorlijk los zat. Ik had blauwe benen :o Lijkt me met een harembroek ook zo te zijn eigenlijk..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:09

Die endurance broeken zien er uit alsof ze heerlijk zitten, (wel een beetje prijzig en lelijk := die blauwe dan die ze op die website hebben staan, de andere kleuren kan ik niet zien..) een beetje ondersteuning heb ik ook wel nodig want ik rijd meestal buiten en dan ben je al snel 1,5 - 2 uur onder weg, en soms doe ik dat wel met 3 verschillende paarden op een dag.
De jodhpur broeken ken ik ook maar die vind ik er juist heel warm uit zien?
Ik heb van harry's horse ook zo'n broek die aan de bovenkant een beetje losjes zit en met dunne stof, echter rekt ie niet en dat zit bij de knieeen echt voor geen meter, ik kan dan op de een of andere manier mijn benen niet op de goede plek leggen.
Kan er wel bij inkomen dat je met een harembroek blaren op je kont krijgt omdat ie niks ondersteunt := die tip van de leggings vind ik ook wel een goeie, misschien ga ik dat is proberen!
Krijg je als je met korte broek rijdt dan niet dat het velletje van je been tussen de beugelriem en het zadel komt? Ik heb dat soms mét rijbroek al als ik geen chaps aan heb haha.
Maar korte broek is sowieso niet een heel strak plan hier, ivm muggen en dazen.

In ieder geval heel erg bedankt voor alle tips! *\o/*

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:11

Ik heb alleen van die harembroeken met een laag kruis, word een beetje lastog := :=

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:12

Dan doe je gewoon je benen voor het zadel, dan past t wel toch? :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:05

Bambolina: die broeken zijn juist gemaakt voor het rijden van lange afstanden buiten! Ze zitten heerlijk

Yvettee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:40

Ik heb nog nooit in een harembroek gereden en om eerlijk te zijn lijkt me dat wel een beetje glad? Als je het in een spijkerbroekje doet is dat enigzins nog wat stugger. Nee, ondanks alle weeromstandigheden blijf ik trouw in mijn rijbroek rijden, haha

OnMyWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:11

Ik heb er zelf ook nooit mee gereden maar het lijkt me niet echt prettig? Maar in ieder geval fijner dan rijden in een korte broek lijkt me.. :)

Martina1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:00

Ik moet ook een halfuur fietsen maar ik zet mezelf er altijd overheen, heb nog nooit met iets anders dan een rijbroek gereden en ik rijd al 10 jaar. (misschien de eerste keer om te kijken of ik ponyrijden écht wel leuk vond) Je zou het kunnen proberen, misschien is het wel wat minder warm :)

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:09

Ik heb een creme kleurige rijbroek en ik moet zeggen dat dat qua warmte erg helpt! Ik zou opzoek gaan naar een lichte rijbroek van een dunne stof. Succes!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:11

gewoon legging ! richting stal een lang hempje aan...

Ramona1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:54

Yep harembroek trek ik ook wel eens aan als ik gewoon lekker een buitenritje ga maken, zit heerlijk luchtig..!!!