Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ga naar een goede buitensport zaak ipv een ruitersport zaak en vraag daar naar goede waterdichte jassen. dan kom je bij bijvoorbeeld Gore tex uit of Hyvent (merken zoals The north face , Peak performance enz...) ga bijv naar Bever sport.suuzepuus schreef:Kijken naar de hoeveelheid water jassen tegen kunnen houden (staat gewoon in de jas of op het kaartje) ga naar een goede buitensport zaak ipv een ruitersport zaak en vraag daar naar goede waterdichte jassen. dan kom je bij bijvoorbeeld Gore tex uit of Hyvent (merken zoals The north face , Peak performance enz...) ga bijv naar Bever sport.
Ga niet voor een Gaastra of ander watersport merk. Dat zijn waterdichte jassen maar die zijn bedoeld om in stil te zitten en ademen voor geen meter..... lekker warm om in te zeilen maar niet om in te rijden! Kijk naar het ademende vermogen van de jas vs waterdichtheid.
want wassen wil nog wel eens zorgen voor minder waterdicht...schoentje schreef:Helly Hansen jassen zijn super. Waterdicht en ademend. Ze zijn niet goedkoop, maar als je ze goed behandeld gaan ze jaren mee!
Ben het wat het ademen van zeiljassen (Waar Helly Hansen ook onder valt) dus niet eens met de reactie boven mij. Heb nu verschillende Helly's gehad en ik rijd er zeer fanatiek mee.
.
. Ik was wel terug gegaan als die niet waterdicht was! Maar hoefde gelukkig niet
.