Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Loes schreef:Thanks voor de tips, ik laat mezelf eigenlijk best vaak filmen tijdens een wedstrijd maar dit ga ik dan nog maar eens vaker doen. Ik heb 2x per week les van een goede dressuuramazone en springruiter dus ik denk dat t daar aan niet kan liggen. Deze lessen zijn gewoon op de club.
Als het even kan ga k na de proef ook naar de jury om feedback te vragen. Helaas mag dat niet altijd. Met die feedback probeer ik dan ook echt wel aan de slag te gaan!
0000 schreef:_Loes schreef:Thanks voor de tips, ik laat mezelf eigenlijk best vaak filmen tijdens een wedstrijd maar dit ga ik dan nog maar eens vaker doen. Ik heb 2x per week les van een goede dressuuramazone en springruiter dus ik denk dat t daar aan niet kan liggen. Deze lessen zijn gewoon op de club.
Als het even kan ga k na de proef ook naar de jury om feedback te vragen. Helaas mag dat niet altijd. Met die feedback probeer ik dan ook echt wel aan de slag te gaan!
Hoewel clublessen natuurlijk hartstikke gezellig zijn, is er vaak te weinig tijd om echt intensief te werken aan jouw valkuilen of mindere punten. Ik denk echt dat het nuttig kan zijn om eens een (proefgerichte) privéles te rijden waarin je je proeven 'ontrafelt' en leert hoe je de sterke punten van je paarden naar voren laat komen en de mindere niet teveel laat opvallen. Als de inzet van een oefening niet 100% is, maak je dat in de oefening meestal niet meer goed. Voorbereiding is belangrijk en de L1 proeven zijn niet al te simpel (lichtrijden, doorzitten) en vereisen wat handigheid van de ruiter.
wortel115 schreef:Ik rijd ook met een springpaard dressuur (deze staat daarnaast ook nog eens niet correct op de benen) en vind het hier in de regio wel meevallen. Als ik slecht rijd heb ik geen punten, maar als ik een nette proef rijd krijg ik wel degelijk goede punten en ook in de prijzen.
Zo te lezen doe je wel goed trainen, ik zou zeggen geef het niet op en blijf doorgaan!

lizzy1 schreef:Ik ken je niet, dus ik kan absoluut niet oordelen over je rijkunsten. Maar ik ga vaak schrijven en verbaas me juist over het feit dat er slecht gereden wordt...
Staat er geen opmerkingen op je protecollen en zijn de lagere punten een terugkomend iets, want als je bij meerdere jury's deze punten haalt zal het niveau toch net niet hoog genoeg zijn denk ik.
Ik ben het met 0000 eens dat het zeker op B-L1 niveau niets uit moet maken of je nu met een dressuur- of springpaard de ring in komt. Wel kan ik me voorstellen dat een pony tussen de paarden soms ondergewaardeerd wordt. Die moet opgewassen zijn tegen de grote, mooie paardenbewegingen van andere combinaties. Dan moet je zeker in de hogere klasses van goede huize komen.
Ik geef ook als advies om jezelf eens te filmen. Laat dit ook eventueel aan je instructeur zien.
Michelleex schreef:Ik geef je hier wel gelijk in, ook omdat het B niveau(waar al vaak over gediscusieerd is) precies hetzelfde probleem geeft.
Tegenwoordig moet je paard in de B rond lopen, dat was vroeger wel anders..
nikiet12 schreef:Michelleex schreef:Ik geef je hier wel gelijk in, ook omdat het B niveau(waar al vaak over gediscusieerd is) precies hetzelfde probleem geeft.
Tegenwoordig moet je paard in de B rond lopen, dat was vroeger wel anders..
dat had ik laats dus! ik dacht: ik rij m wel gewoon netjes, als t niet lukt jammer dan, kan gebeuren, en toen stond er op mn uitreikingsblad (weet niet hoe je het noemt) een 5 voor me aanleuning.. ik had zoiets van, maar het hoeft ook helemaal niet in de B? maar blijkbaar wel dus...
0000 schreef:Als je nou een duidelijke video hebt, mag je die best plaatsen (of pb-en) dan wil ik er best even voor gaan zitten om je wat tips te geven. Algemeen zou ik zeggen, rijd met voldoende impuls en let goed op de inzet en afwerking van je oefeningen. En succes!
Succes!
Succes !