Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
laura57 schreef:het probleem is hij moet op zen kom hebben van hier tot tokio een keer omdat hij gewoon te eigenwijs is hij wilt er puur niet in omdat hij geen zin heeft
max66 schreef:laura57 schreef:het probleem is hij moet op zen kom hebben van hier tot tokio een keer omdat hij gewoon te eigenwijs is hij wilt er puur niet in omdat hij geen zin heeft
Dit geloof ik niet!
Er zal best een reden zijn dat hij er niet in wil, een vervelende ervaring bv.
Heb je niet de mogelijkheid eerst een andere pony te laden (oefen met een tweepaardstrailer)? Misschien loopt hij er dan zo in?! Zet eens twee houten schotten tegen de laadklep aan, misschien is hij bang er naast te stappen en met die schotten heeft ie misschien het gevoel er niet vanaf te kunnen vallen? Laat iemand achter heb aanlopen de trailer in, met zweepje in de hand.....
Sjolvir schreef:Het is echt niet zo dat je paard dit doet omdat hij gewoon geen zin heeft er zit altijd meer achter.
Denk aan je eigen houding en instelling en allicht heeft hij een reden om te twijfelen over het laden.
En een uur is niets...
Heb ook met mijn zwarte laadproblemen gehad (waren los, maar werden laad problemen) en ben toen gewoon elke dag gaan trailer laden oefenen.
En ja, heeft me veel tijd gekost, maar ik kan 2 paarden meenemen, ze onafhankelijk van elkaar laden en lossen in mijn eentje.
Ze lopen doorgaans voor me uit de trailer op, als ik twijfel omdat er iets raars is loop ik wel eens mee.
Heb er dus nu hartstikke veel plezier van dat ik die tijd er ingestoken heb.
Ik wou overigens leren trailer laden met hem, met eventueel iemand erbij, maar had hem al getraind voordat ik de theorie bij Twomoons had gevolgd, ben nog wel naar de theorie avond gegaan.
Was leuk en leerzaam, allicht dat zo'n investering (was toen volgens mij 35 euro) er bij jou nog wel in zit.
Je leert dan waarom je paard zoiets doet en wat je eraan kan doen.
Succes.
Taucha schreef:Weinig geld om een pro in te huren, dan op de langzame goedkope manier: paard en trailer samen in een kale wei of bak (dus zonder gras waar ie zijn buik aan vol kan eten) en lekker op de laadklep voeren.
Als ie een maatje heeft kun je 'm ook nieuwsgierig maken door zijn maatje in de trailer te voeren.
Zo komt ie hopelijk steeds een stukje verder tot in ieder geval blijkt dat ie daarvoor niet bang is. Dan kan het natuurlijk nog steeds zo zijn dat ie er aan de hand niet in loopt, maar is de trailer zelf iig het probleem niet meer en kun je met andere tips verder die je overal op het net kan vinden.
Wat soms ook helpt is de trailer aan de binnenkant wit verven.
Succes!

Tabaluga12 schreef:Is het een kleine trailer? Misschien een grotere trailer? Of het deurtje open zetten / zeil goed omhoog klappen? Die van mij hoefde de longe alleen achter zich te voelen en ze ging er zo in.