Bodyprotector springlessen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Bodyprotector springlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 11:41

Aangezien ik waarschijnlijk wekelijks springlessen ga volgen vroeg ik me af of het
verstandig is om een bodyprotector aan te schaffen, het is bij ons op de manege niet
verplicht. Ik hoor er wisselende verhalen over.. Wat denken jullie?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:43

Ik draag het bij buitenritten en springlessen :) Niet perse om breuken te voorkomen in ruggengraat etc. maar vooral om te voorkomen dat rondvliegende hoeven, balken en andere zware dingen in mijn buik belanden en ik er inwendige bloedingen of iets dergelijks aan over hou.

joeluna

Re: Bodyprotector springlessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:45

Ik draag het alleen bij springlessen, voel me dan toch een stukje veiliger. Maar je moet wel een bodyprotector hebben die helemaal goed past, want anders heb je nog kans op breuken en erger....

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 13:09

Bedankt voor de reacties! Het lijkt me ook fijn tijdens het buitenrijden inderdaad.
Maar ik hoorde ook verhalen dat het juist meer schade kan aanrichten en erg
oncomfortabel kan zijn.. Ik zal het ook eens aan mijn instructeur(s) vragen.
Aankomende vrijdag ga ik sowieso naar Divoza dus dan kan ik eventueel het een
en ander passen en advies vragen.

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:14

Je kan ook nog even op deze website kijken:
http://www.voorkomblessures.nl/
Hier staan tips over het aanschaffen van een bodyprotector.
Een goede/goed passende zit helemaal niet oncomfortable!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 13:48

Bedankt! Ik ga de site eens bekijken, dat klinkt logisch ja. :) Ik hoop alleen dat een goed passende
me geen fortuin gaat kosten, want helaas is het me nog niet gelukt om een geldboom te kweken.
Ik kan wel een wat angstige ruiter zijn als het gaat om springen/buitenrijden, daarom lijkt het me
wel fijn om er een te hebben. Over 3 weken ga ik op instructieweek en daar is het ook verplicht
om er een te dragen tijdens het springen, dus het zou handig zijn als ik dan een goed passende
eigen heb.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 13:44

Niemand verder? :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:45

ik heb altijd een bodyprotector. ik ga naar de club (dressuurlessen) en heb altijd een bodyprotector aan. ik ben volgens mij de enige, maar wat anderen denken boeit me niet. veiligheid staat voorop.

EDIT: in het begin moest ik er erg aan wennen en vond ik het maar stijf zitten. ondertussen voel ik me "kaal" als ik er geen aan heb ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:48

Ik heb ook sindsnet entje aangeschaft, zit best oke. Had er eerst een gepast van 129 euro van USG maar de harry'shorse van60 zat toch beter bij mij. Goed hoeftniet altijd het duurste te zijn

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 13:49

Dankje! Vanavond en morgen heb ik les, dan zal ik nog eens advies vragen. Krijg ik net met de post
een Divoza kortingsbon, is het pas vanaf 18 juli geldig.
-O-

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:49

Heb veel verhalen gehoord over de goede en slechte kanten van een bodyprotector. Heb ook gezien dat mensen vielen en daardoor juist iets braken / kneusden waar de bodyprotector zit. Weet zelf dus niet wat ik ervan vindt. Wat misschien ook nog een idee is, is een soort vest dat zich opblaast als je valt. Geen ervaring mee, is volgens mij ook wat prijziger. Maar dat schijnt erg veilig te zijn.

Jamiee__xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:51

Heb het vroeger altijd tijdens de springles gedragen. Vond het aan het begin even wennen maar na een tijdje heb je er geen last meer van. Vond het alleen wel irritant als het koud was met m'n jas. Paste 'm na een tijdje niet meer en heb nooit een nieuwe gekocht. Geen idee waarom niet...

lieke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:52

ik heb er een gekocht vorig jaar voor springles met aparte blokjes waardoor de bodyprotector helemaal naar je lichaam gaat staan echt een aanrader met rits +:)+

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:52

Ik ben fan van de kieffer bodyprotector! Je hebt er verder helemaal geen last van en hij belemmert je niet..
En krijg er toch wel een veiliger gevoel bij en ben dan ook een stuk zekerder..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 13:53

Ja die opblaasbare ken ik wel, maar dat is echt ver buiten mijn budget helaas. Ik rij ook maar 2 keer
per week paard waarvan 1 springles, als ik elke dag reed was het een ander verhaal geweest.
Als ik er een koop word het sowieso een met het hoogste niveau bescherming (paars).

Bedankt voor de reacties!

Starmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:21

Ik heb er ook 1 met blokjes, ik draag hem 1x in de maand met mijn springles. Je voelt je toch net iets veiliger met zo'n ding aan, het eerste kwartier zit ie vreselijk maar daarna voel ik hem niet meer! Aanrader van hb is het! http://www.ruitersportbenjamins.nl/hb-b ... ector.html

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 17:51

Bedankt voor de tip!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:54

zeker doen.
Ik draag altijd een bp als ik mijn paard onder het zadel train.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:57

Ik heb met springen ook bijna altijd een bp aan.
Ik ben er vorig jaar in de winter een keer goed afgeknald en toen ondanks mijn bp mijn ribben gekneusd omdat ik letterlijk met mijn elleboog in mijn ribbenkast ben gevallen, dus was wel blij dat ik dat ding aanhad..
Met crossen is het ook verplicht!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 18:00

Ik spring niet hoog, maar ik ben met springen en buitenrijden wel altijd wat voorizchtiger, zeker na
mijn laatste val waar ik met paard en al viel (struikelde in galop). Volgens mij rijd verder niemand met
een BP in de springles (behalve sommige kinderen in de ponyles), maar het lijkt me wel een veilig
gevoel.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:22

Nou ik ga morgen kijken, hopelijk hebben ze een beetje een ruim aanbod.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 13:50

Nou ik ben in drie winkels geweest, maar allemaal zaten ze nét niet goed. Qua omvang heb ik echt maat
S nodig want ik ben heel smal, maar qua lengte eerder M.. S was steeds net te kort bij de ribben en
achterkant en M was weer veels te breed/groot. Morgen ga ik nog naar Het Gareel, daar konden ze me
misschien wel verder helpen. Ik heb de Harry's Horse Flexfit, Harry's Horse ladyfit, USG Flexi Back,
Harry's Horse Bodyprotector uit één stuk en nog een van Ruitergilde eigen merk uit één stuk geprobeert.
Ik wil er wel graag een die helemaal over de ribben valt. :j Hopelijk morgen meer succes.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:00

Als het niet erg is ga ik hier ook even mijn vraag stellen. Ik heb 5 verorgpaarden waarbij ik met eentje buiten rij en soms spring naast het gewoonlijke dressuur. We zijn okk bezig met één paard in te rijden, hij is hier altijd heel rustig bij en is ook al niet meer zo schrikkerig, maar toch denk ik dat het veiliger is om een bodyprotectoer te kopen, er is nog een jong paard waar we volgens jaar mee gaan beginnen en hoe die zal zijn kan ik nog niet goed inschatten. Mijn probleem is echter dat ik het zelf zal moeten kopen, natuurlijk zullen mijn ouders wel willen helpen hiermee, maar zelf vind ik het ook niet fijn om hen steeds te vragen of ze mee kunnen betalen aan iets. Een bijbaantje nemen mag ik nog niet want ik ben nog maar veertien.. Dus als ik een bd wil zal het een goede moeten zijn, maar mijn budget is niet zo hoog.. Wat denken jullie, toch maar een bd kopen, of toch nog niet en misschien tot volgens jaar sparen voor een echte goede die goed past?

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:10

Het zal even wennen zijn in het begin, maar als je eenmaal gewend bent is het wel fijn om een bodyprotector om te hebben. Ik draag nu al ca. 5 jaar een bodyprotector met springen en crossen. Het hoort bij mijn outfit, het voelt gewoon kaal zonder.

Wat je ook kunt doen als je niet zo'n groot budget hebt, is in de winkel (of een aantal winkels) kijken welke bodyprotector goed past en vervolgens op marktplaats zoeken. Er worden best veel bodyprotectors aangeboden. Op die manier kun je voor een kleiner prijsje toch een goede, passende bodyprotector kopen. Maar ik zou er niet zomaar eentje kopen via internet. Pasvorm en maat is erg belangrijk, daarvoor zou ik toch eerst naar een winkel gaan. Of passen bij degene die hem op marktplaats aanbiedt, maar dan moet je zelf wel goed weten hoe een goed passende bodyprotector moet zitten.

maxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:14

Ik draag ook een bodyprotector op de belgische trekpaarden, gewoon voor mijn eigen veiligheid, aangezien ik nu van mijn corset af ben, wat ik2 maanden heb moegen dragen vanwege een ingezakte lendewervel. Dus leek het me verstandig om eens een bosyprotector aan te schaffen :)