Stijlvol op pad, vrijetijdsruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Stijlvol op pad, vrijetijdsruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 01:08

Als jullie gaan buiten rijden (wij zeggen wandelen in België), letten jullie dan ook op je kledij?
Ik vind het heel leuk om stijlvol gekleed te zijn, maar heb niet altijd zo'n goeie ideeën.
Zou wel leuk zijn als jullie van jezelf wat voorbeelden zouden posten.
Dit vind ik wel leuk:http://www.mijnalbum.be/Album=OOMXVZXF
Leuke combi, western, corsetje mag ook...

Jette

Re: Stijlvol op pad, vrijetijdsruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 01:14

Haha nee :') Ik rijd altijd buiten. Door de duinen en met alle laaghangende takken en kronkelpaadjes en lange ritten (meestal minimaal 2 uur) heb ik gewoon een hoodie aan. Kan je veel makkelijker meezitten en bewegen berg op/afwaarts en in de bochten vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 02:57

Serieus? Nee, waarom? :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 05:57

Uhm nee.... Gewoon een simpele rijbroek, schoenen en een makkelijk zittend t-shirt, trui of vest.
Het gaat om het comfort als je een paar uur op je paard zit.
Niet om wat die ene persoon die ik misschien tegen komt denkt over hoe ik eruit zie.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 06:05

Nou dat is het laatste waar ik op let.... hooguit of ik qua kleuren niet volledig de plank mis sla.....
En met al te mooie kleren buitenrijden vind ik ook jammer van de kleren, kom vaak onder de modder terug..... geen last van??
Alhoewel ht niet echt 'wandelen' te noemen is als ik buitenrij......

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 09:40

Jette schreef:
Haha nee :') Ik rijd altijd buiten. Door de duinen en met alle laaghangende takken en kronkelpaadjes en lange ritten (meestal minimaal 2 uur) heb ik gewoon een hoodie aan. Kan je veel makkelijker meezitten en bewegen berg op/afwaarts en in de bochten vind ik.

Ja ik ook, door super laag hangende takken...rij enkel buiten. Soms ook 's nachts haha, ben enorm verslaafd aan buiten rijden, hoe wilder hoe liever (qua natuur)
Ik ga niet zo graag uit, maar hou wel van mooie kledij, geen gelegenheid anders om eens iets aan te doen waar ik me goed in voel. Ik vind het zo leuk om stijlvol op paard te zitten. Voel me soms zo'n immense slons, altijd maar mesten en gaan werken, wil me dan graag toch een keertje wat goed in m'n vel voelen.
Ik kan daar ook van genieten als andere mensen stijlvol gekleed zijn, daarom wou ik graag wat foto's zien om idee's op te doen :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:06

Te paard trek ik altijd gewoon wat simpels aan

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:29

ik rijd ook altijd buiten in de winter heb ik altijd me dikke jas aan of ook een trui en in de zomer gewoon een t shirtje. probeer door de takken vaak wel zo lang mogelijk lange mouwen aan te houden maar niks bijzonders verder als het maar niet in de weg zit met rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:30

Alleen als ik voor een manegebedrijf rijd. Dan vind ik dat ik als kopruiter het visitekaartje van de manege hoor te zijn.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:11

Vroeger droeg ik altijd van die 'slonzige' paarden t-shirts om te gaan rijden :') Tegenwoordig draag ik toch liever een matchende leuke t-shirt. Ik probeer mijn outfits dus altijd wat te matchen.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 13:28

Ik heb altijd neutrale kleding aan (bruin, beige, zwart of grijs shirt/vest en m'n rijbroeken zijn spijkerstof met bruin/beige zitvlak), dus match ook altijd een beetje met m'n paard+tuig zonder dat ik na hoef te denken over wat ik aandoe, heb nooit last van vloekende kleuren oid... vind dat wel makkelijk zo :P

MeLikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:37

Als mensen het er niet mee eens zijn hoe ik eruit zie met mijn bloemetjessokken in combinatie met mijn ruitjesbroek, dan hebben ze pech :') Maar ik snap ze wel :+
Ik vind het zelf niet zo heel erg belangrijk :P

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:45

Ik vind het altijd leuk als mensen in mooie kledij buitenrijden, helaas zie je het niet veel. Ik doe het zelf ook jammergenoeg niet: ik rij buiten standaard met bodyprotector, en bijv. een korset + bodyprotector is echt geen gezicht :')

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:49

Ik let er meestal wel op :o.
Ik heb laatst een super leuk blauw HV polo setje gekocht, en ik probeer dan ook altijd iets blauws aan te trekken als ik daarmee ga buitenrijden.
Of als ik met mn roze anky ga rijden, probeer ik een roze polo ( draag bijna altijd polo's ) te zoeken die er het meeste op lijkt.
Ik ben erg, haha. :P

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:52

Ik vind setjes en nette kleding geweldig om te zien. Dus ik begrijp best dat je het leuk/ belangrijk vindt. Maar ik ben bij de paarden echt een smeerpoets, het lukt me niet om redelijk schoon te blijven en ik vind het ook niet erg. Heb liever een schattige snuit tegen me aan en dus mijn shirt vol paardenkwijl dan dat ik op m'n nette kleren moet letten.

Dus nee, rijbroek, cap, laarzen en een goedkoop shirt van de zeeman ofzo dat juist vies mag worden.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:54

Ik houd er wel van om stijlvol op pad te gaan. Maar dan niet zo standaard. Beetje aparte kleding vind ik erg leuk. Zeker in combinatie met mijn barokke hittepetit welshcob merrie met bijpassend tuig :D. Heb helaas geen foto's want ik ga meestal alleen op pad.

Mijn rijmaatje was laatst wel in stijl: bitloos, boomloos en jawel....topless :o :D Had het voor elkaar weten te krijgen om een daas in haar beha te krijgen. En die moest er natuurlijk uit. Lag bijna van mijn paard van het lachen.

Zal thuis eens in de archieven spitten voor een stijlvolle foto. Heb nu alleen een prinsessenjurk fotoshoot foto online staan maar daar rijd ik niet bepaald dagelijks in.

Setjes van Anky ofzo daar geef ik niet veel om. Zou het liefst helemaal in fantasy stijl op pad gaan maar de kleding die ik daarvoor op tv zie is onbetaalbaar.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 10:08

Jaaaaaaaaa!! Dat is wat ik graag ook wil doen!! Ik vind zo iets ronduit fantastisch!
In Frankrijk posten de meiden regelmatig foto's van zichzelf op het barokke forum met de mooiste corsetjes die je maar kan denken, is prachtig zo voor die Franse meiden.
Ik wil graag ook zo rijden, ben op zoek naar een sexy, maar stijlvol corsetje. Waarom niet? Is toch plezant om sexy en gedurfd stijlvol voor de dag te komen :D?

HenkjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:59

Ik ben niet zo stijlvol. Maar met koud weer, vind ik het fijn om een wollen cape om te hebben.
Ik houd dan wel weer van mooi tuig :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 11:19

Mooie cape/mantel wil ik me ook graag nog eens aanschaffen, maar wil er nog niet aan denken :D , eerst corsetje met het mooie weer :D
Leuke site hier ook, zo'n getailleerde mantel vind ik ook super:
http://www.eroschevauxpassion.com/article-amazones-et-tenues-d-amazone-les-dessous-dans-la-mode-illustree-autour-des-annees-1900-40148035-comments.html
http://www.mijnalbum.be/Album=6ERQJGEL
Deze mantel vind ik eindeloos, wou hem zelf maken, maar iemand zei me dat dat niet zal lukken als ik niet kan patroontekenen, omdat dit gruwelijk moeilijk is. Nochtans zooo mooi:Afbeelding
Iemand tips waar ik mooie hoeden kan vinden? Of leuke adresjes voor stijlvolle korsetjes?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:52

die is geweldig maar wel erg netjes. Zou bij mij onder de kwijlslierten terug komen. Mijn paarden zijn niet bepaald netjes te noemen :D
Heb laatst Hansl und Gretl witchhunters gezien en die outfits vond ik echt geweldig. Leer is ook wat makkelijker schoon te houden. Wel duur in aanschaf.
Capes heb ik ook al op internet gezien maar die zijn allemaal van wol. Lijkt me met ons nederlands klimaat niet echt handig. Zoek nog steeds zoiets maar dan waterdicht. Zouden ze er niet in wax materiaal zijn? Ben er al een keer naar op zoek geweest maar kon niks vinden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:53

Wow, die jurk overleeft het hier niet hoor. :')

Ik ga in de regen altijd graag op pad met mijn bruine laarzen, jeanskleurige rijbroek, bruine hoed en bruine waxjas. Dat in combi met bruin westernzadel en hoofdstel, en een wit paard. Vind het er altijd erg mooi uitzien.

Nu in de zomer is het weer tijd voor bloesjes en zo. :)

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:11

ik rij t liefste in setjes..
zal ns fotos zoeken.
Afbeelding

Afbeelding

ik match dekje, kleur van t hoofdstel (hh switch), beenbescherming, en mijn shirtje/rijbroek/sokken allmeaal met elkaar haha

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 13:15

Ja hoor altijd. Bij ons op stal zeiden ze altijd: jij rijd niet buiten. Jij flaneert buiten. Het is net zoveel moeite om een mooie stylische outfit te kopen en uit de kast te pakken dan een die de plank volledig misslaat.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:12

Ik probeer een set bij elkaar te sprokkelen voor op wedstrijd (endurance) en gewoon op wandeling. Maar ik ben te veeleisend vrees ik. Alles wat ik in de winkel zie is het "net niet", dus neem ik het niet mee.
Eerst en vooral moet het comfortabel zijn, en qua kleur moet het matchen bij het tuig van mijn paard. Dus zwart met fel groene accenten:
http://i194.photobucket.com/albums/z207 ... 05b8d0.jpg

Ik heb verschillende dekjes met fel-groen in, gecombineerd met een ander kleur. Dus kan wel wat matchen met kledij en dekje zoals op de foto.
liefst wil ik nog een zwart dekje met fel groene bies en een trui/jas/t-shirt in de passende kleuren.
Misschien koop ik nog biothane stijgbeugelriemen in het groen. Maar ik twijfel of je die eigenlijk wel gaat zien (+ men zwarte zijn nog ver van versleten)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:20

MiReRe schreef:
Ik vind setjes en nette kleding geweldig om te zien. Dus ik begrijp best dat je het leuk/ belangrijk vindt. Maar ik ben bij de paarden echt een smeerpoets, het lukt me niet om redelijk schoon te blijven en ik vind het ook niet erg. Heb liever een schattige snuit tegen me aan en dus mijn shirt vol paardenkwijl dan dat ik op m'n nette kleren moet letten.

Dus nee, rijbroek, cap, laarzen en een goedkoop shirt van de zeeman ofzo dat juist vies mag worden.

Hier hetzelfde. Ik vind het er netjes en mooi uitzien, zeker voor wedstrijden/fotoshoots e.d.
Wanneer ik niet ga rijden trek ik ook eigenlijk altijd een 'sjloeber'-broek aan. Gewoon een wijde trainingsbroek van de Sengers. Op stal wonen ook 2 grote, soms ietwat lompe, honden met harde nagels. Een wil nog eens springen en de andere wil nog wel eens overenthousiast een poot geven (auw) mocht mijn trainingsbroek daardoor beschadigen, vind ik dat niet erg. Met m'n rijkleding ben ik voorzichtiger.
En of het bij elkaar past maak ik me ook niet zo veel zorgen over, de meeste stal/rijkleding is zwart, grijs, donkerblauw, donkerbruin oid, het vloekt niet met elkaar.