Laars 'kapot' wat nu?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia98

Laars 'kapot' wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:13

Hoi hoi,

In de meivakantie heb ik nieuwe Mondoni Bath rijlaarzen gekocht bij Divoza. Na 1x dragen begon het elastiek bij de rits van mijn linkerlaars helemaal te rafelen (groot deel van de stof was erg pluizig geworden). Toch ben ik nergens langs geschuurd. Mijn vader heeft het er al een keer van afgeschoren, maar daarna kwam het weer terug. Ook laat een klein stukje van de naad bij het stuk van de veters los aan dezelfde laars. Wat kan ik hier tegen doen? Naar Divoza bellen of mailen? (Zou je dan geld of nieuwe terug krijgen?). Ik heb al vaker gehoord over kapotte laarzen die gekocht zijn bij Divoza en mensen hun 'klacht / opmerking' aan hebben gegeven, maar blijkbaar slechte service terug kregen.

Ik heb al vaker Mondoni's gehad, maar daar had ik het probleem niet bij.

Alvast bedankt!

Jurrian1993

Re: Laars 'kapot' wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:15

Je had het beste gelijk terug kunnen gaan, aangezien je ze nu alweer een tijdje hebt. Terug gaan kan je natuurlijk nog wel proberen maar ik weet niet of ze je nieuwe geven.

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:17

Het probleem is dat ik vlakbij België woon en de Divoza's hier niet in de buurt zijn :(

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:18

Ik zou toch gewoon even contact zoeken met Divoza en het probleem voorleggen. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Divoza wat betreft klachten. Ik had tot twee maal toe een regendeken die niet waterdicht bleek. Dat hebben ze keurig opgelost..Succes.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:28

dan zou ik gewoon even bellen en het probleem voorleggen:)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:31

wij gaan meestal naar Divoza enschede en als we het product laten zien en je de bon nog hebt en een duidelijke uitleg dan is het nooit een probleem daar, je mag nieuwe laarzen uitzoeken of iets anders voor hetzelfde bedrag eigenlijk erg tevreden over de klantenservice van Divoza.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:39

Jurrian1993 schreef:
Je had het beste gelijk terug kunnen gaan, aangezien je ze nu alweer een tijdje hebt. Terug gaan kan je natuurlijk nog wel proberen maar ik weet niet of ze je nieuwe geven.

Inderdaad en vanwege jouw afstand had je dan foto's over de mail kunnen sturen als bewijs dat ze toen al stuk waren.
Maar denk dat je nu ook nog gewoon contact op kunt nemen over je klacht, wat ze ermee gaan doen, geen idee.

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 19:10

Okee, bedankt allemaal. :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:05

maar is het enige dat stuk is een klein stukje van de naad? En pluizende stof?
Ik denk niet dat je daarvoor nieuwe krijgt eigenlijk, is niet echt ernstig.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:06

het feit dat er wat afeschoren is, vraag ik me af of het ngo vergoed wordt

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:09

De stof was niet zomaar pluizig, ik noem het 'pluizig', omdat ik even geen ander woord weet... en ik heb ook geen idee voor een vergoeding (je ziet er niks van dat het afgeschoren is, omdat het er nu weer hetzelfde uitziet als in het begin, het is nml. terug gekomen), maar ik zal morgen eens mailen.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:22

ik zou eerder bellen dan mailen eigenlijk..

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:26

Ja, kan ook :)
Ik kijk ff wat ik er mee doe..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:18

Ik zou idd contact opnemen met Divoza, bij mondoni's gaan over het algemeen de ritsen snel kapot, de kwaliteit is niet zo heel goed maar dat hoef je ook niet te verwachten voor zo'n prijs :D toch vind ik Mondoni's best duur als je naar de kwaliteit kijkt :o

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:36

Ja, ik heb contact opgenomen met Divoza... nog geen antwoord gehad.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:06

Claudia98 schreef:
Ja, ik heb contact opgenomen met Divoza... nog geen antwoord gehad.

Hmm balen......hoop dat toch reactie nog krijgt... misschien even bellen?

_SamanthaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 13:11

Bellen is inderdaad misschien sneller en makkelijker

Danique91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:34

Hoi TS,

Toevallig heb ik dezelfde laars als jij hebt, helaas ben ik niet goed benaderd door Divoza, ook filiaal Enschede. Ik heb mijn laarzen 4 keer aan gehad (ik wil ze bewaren voor de wedstrijden), toen ik mijn laarzen uitdeed zat er een grote kras op, niet gewoon oppervlakkig een krasje, nee gewoon diep waarbij het grijze dus naar boven komt. Nu vind ik het niet erg dat er op een laars een kras zit, dit gebeurd en kunnen zij ook weinig aan doen, maar zover dat het grijze naar boven kom accepteer ik niet. Ik heb hiervoor ook Mondoni's gehad, die van 100 euro, die bevielen me prima en ik heb ze dan ook 4 jaar gehad. Dus toen dacht ik; als ik nu Mondoni's koop van 180 euro, dan zal de kwaliteit hetzelfde zijn of zelfs beter. Helaas is dit niet zo. Ik ben zelfs naar de winkel gegaan, ik kreeg de mededeling dat dit buiten de schuld van de laars lag en dat dit geen productfout was. (ik heb niet eens gemerkt hoe die kras er op kwam dus dat zou zacht gegaan zijn) ik heb dit verteld, kreeg als antwoord: u zult wel langs een steentje geschaafd zijn. Nou als er dan al een beschadiging op komt zoals er bij mijn laars op zit dan garanderen ze ook geen kwaliteit. Dus ik ben ontzettend boos weggegaan omdat meneer ook gewoon bij mij weg liep. Ondertussen heb ik de Divoza zelf maar gemaild, wordt het gewoon weer doorgespeeld naar het filiaal in Enschede, krijg ik diezelfde meneer weer aan de mail, en hetzelfde antwoord. Met een cc'tje naar iemand anders. Dus tja ik ben totaaaaaaaal niet tevreden over hoe het is gegaan en ze zijn aan mij dan ook een goede klant kwijt. Ik hoop voor je dat ze jouw klacht wel serieus nemen.

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 17:58

Ik heb vandaag mail gehad van Divoza, dat ik ze de Bath laarzen terug mag sturen en dat zij de schade dan gaan beoordelen.

siesje1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:47

Ik heb ook laarzen van mondoni die al heel snel rafelig waren bij de rits. Na 2,3 weken denk ik al. Andere laarzen van mondoni doen dit niet. Ik vond de laarzen zo mooi dat ik het er maar mee deed. Wou ze niet missen. Nu een half jaar later springt de rits zo kapot.
Ik heb inmiddels zulke slechte ervaringen met divoza dat ik geen zin heb in gedonder en ik er zelf een nieuwe rits in laat zetten.
Waren laarzen van 149,- en nog geen jaar oud dus ik vind dat het niet hoort te gebeuren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:50

siesje1984 schreef:
Ik heb ook laarzen van mondoni die al heel snel rafelig waren bij de rits. Na 2,3 weken denk ik al. Andere laarzen van mondoni doen dit niet. Ik vond de laarzen zo mooi dat ik het er maar mee deed. Wou ze niet missen. Nu een half jaar later springt de rits zo kapot.
Ik heb inmiddels zulke slechte ervaringen met divoza dat ik geen zin heb in gedonder en ik er zelf een nieuwe rits in laat zetten.
Waren laarzen van 149,- en nog geen jaar oud dus ik vind dat het niet hoort te gebeuren.

Dus omdat jij geen zin hebt in gedonder (wat willen ze je doen? :+) repareer je ze zelf maar? Je had op zn minst kunnen mailen/bellen.

VIP518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:23

Ik zou of proberen terug te gaan naar divoza, mocht dat niet kunnen/lukken zou ik gewoon even bij de schoenmaker langs gaan, vaak kunnen die veel doen!

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 09:14

Mijn laarzen zijn nu zo'n 1.5 week geleden op de post gegaan, nog geen antwoord van gekregen. Ik vond/vind ze ook heel mooi, maar ja wie weet wat ze er nu mee aan het doen zijn.. ik zal wel nieuwe krijgen of ze worden gewoon gemaakt. :)

@Siesje1984: andere laarzen doen dat wel, want ik heb er van €180 en die begonnen na 1 week te rafelen.

Ik ben nog niet zo heel lang op bokt, dit was ook mijn eerst geopende topic en mag gesloten worden.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:30

ff bellen naar divoza, kijken of het onder de garantie valt..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:18

en ts heb je goede service gehad wat betreft je laarzen?

Ik heb een tijdje terug ook mondoni bath gekocht , was het laatste paar van de oude kleur in mijn maat en die vond ik erg mooi, probleem alleen was dat bij de voetzool heel slecht gelijmd was bij beide laarzen, dit hebben ze op de bon meteen genoteerd en mochten de laarzen stuk gaan bij de zool dan kon ik ermee terug komen..

Nu naar 2 a 3 maanden rijden liet mijn zool los bij beide laarzen, laarzen zagen er verder super mooi uit en heb ze al die tijd goed onderhouden, mocht dus ook nieuwe laarzen uitzoeken van hetzelfde bedrag, nu heb ik weer dezelfde mondoni's maar wel al met goede zool bij aankoop..
Hoop dat ik er nu wel veel langer mee doe uiteraad..