Vakantie Camping boszicht laag-soeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pandorak

Vakantie Camping boszicht laag-soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 20:45

Hooi,

Dit jaar ga ik voor het eerst met mijn pony op vakantie naar camping boszicht in laag-soeren.
Ik vroeg me af of iemand er al eens is geweest en een aanrader heeft om naar toe te gaan?
Ik heb wel eens gelezen dat er restaurants zijn waar je je paard mee kan nemen en in een box kan zetten, heb je die bijvoorbeeld daar ook?
En zijn er speciale plekken om naartoe te rijden? En behalve paardrijden nog leuke andere dingen in de omgeving?

Groetjes Pandora

EmptyWords

Re: Vakantie Camping boszicht laag-soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:52

pb Silence eens, die gaat mintens 3x per jaar

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:00

Ik ken de camping + de omgeving. Beslist een aanrader. Koop een kaart en je verdwaalt niet. Je hebt wel een vergnning nodig; kan je kopen bij de campingbeheerder Benno. bij hem kan je ook fietsen lenen/huren om boodschappen te doen bij de Spar +- 1,5 km verderop. Bij de Wilhelmina(klopt die naam?)hoeve kan je heerlijke pannenkoeken krijgen, daar kan je ook je paard vast zetten. Niet in een box, maar aan een balk.
Afbeelding
Vooraan mijn hafje.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:07

de carolina hoeve :)

iets verder rijden en je hebt paviljoen de posbank, kun je ook lekker eten :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:10

EmptyWords schreef:
de carolina hoeve :)

iets verder rijden en je hebt paviljoen de posbank, kun je ook lekker eten :)

Zie je ik wist dat ie iets niet goed had. Dank voor het verbeteren.

pandorak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 21:43

Bedankt! Vastzetten gaat denk ik helaas niet lukken aangezien mijn pony nog wel eens gaat hangen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 08:12

pandorak schreef:
Bedankt! Vastzetten gaat denk ik helaas niet lukken aangezien mijn pony nog wel eens gaat hangen.

Dan trek je een tafel naar de balk en houdje hem vast. Kan allemaal. Rechts op de foto.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:21

Tafel naar je toe trekken gaat niet meer lukken er zijn nu alleen nog maar ronde picknick tafels.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:25

EmptyWords schreef:
Tafel naar je toe trekken gaat niet meer lukken er zijn nu alleen nog maar ronde picknick tafels.

Oh verdorie, dacht ik een oplossing te hebben gevonden! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:40

Er staat wel ee ronde tafel op een omgezaagde boom. Daar kun je met je paard aan staan zondee dat je er iemand mee in de weg staat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:51

Ons vorige paard trok zich ook altijd los, wij lieten gewoon 1 iemand de bestelling opnemen en dan opdrinken terwijl 1 van ons het paard vasthield. Gaat prima en ook onder de bomen sta je heerlijk :j je mag mij ook wel een pb'tje sturen of vragen stellen hoor, wij zijn er ook regelmatig te vinden.

Ik vind paviljoen de Posbank trouwens geen aanrader, je kan wachten tot sint juttemis voordat de bediening doorheeft dat er iemand op het terras is gaan zitten :+ wij gaan er niet meer heen iig. Maar het is wel een prachtige rit vanaf de camping om die kant op te rijden :j

Oja, Benno heeft naast een kaart nog wat handige A4'tjes met leuke routes erop. Als je die volgt kan het echt niet fout gaan. En anders zijn er ook altijd mensen die een keertje met je mee willen :)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:05

Op de Posbank kan je de paarden toch niet vast zetten, heb daar nog nooit wat gezien.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:13

je kan er heerlijk rijden idd, ik ben er jaren met mijn vorige paard geweest maar ook met kaart kan je verdwalen (ben gered door een in eerste instantie hele bose boswachter)

Maar met de a4tje kan er weinig tot niets fout gaan, had toen een 3 jarige bij en menno wist welke route ik nam en was ik binnen zoveel tijd niet terug kreeg ik een belletje of voor als ik er naast lag kon ik melden op welk punt ik er naast lag (is gelukkig niet gebeurt maar de veluwe is groot dus alles uit voorzorg)

Maar ga genieten en harderwijk ligt in de buurt kan je dolfijnen gaan kijken en fietsen daar is ook geweldig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:42

wyko schreef:
Op de Posbank kan je de paarden toch niet vast zetten, heb daar nog nooit wat gezien.

Bomen zat :D nee hoor geintje natuurlijk. Er staat nu sinds kort wel iets om je paard aan vast te zetten, het is alleen echt gemaakt voor kleine paarden en pony's. Ons paard van 1.70 zou ik er niet vast willen zetten.

Oja, dit is een linkje van het paviljoen: http://paviljoendeposbank.nl/

Ts: je vroeg ook naar uitjes in de buurt, Rhederlaag is een grote recreatieplas waar je kan gaan zwemmen. Doesburg, Arnhem en Zutphen zijn leuke plaatsen om te bezoeken. In Arnhem heb je verder nog oa het Openluchtmuseum en Burgers' Zoo. En in Apeldoorn, ook dichtbij, de Apenheul en Paleis het Loo.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:40

Wat leuk wanneer ga je? ik ga samen met een vriendin een weekje in juli naar camping Boszicht. wordt voor ons ook de eerste keer dat wij daarnaartoe gaan! ik lees even mee in dit topic, misschien komen er nog leuke tips voorbij :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:47

Wat leuk al die bokkers die ook naar boszicht gaan :) ik ben te herkennen aan een zwart witte hond bij de voortent :j

pandorak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 17:30

Bedankt voor de tips! Ik ga gewoon bij de Carolinahoeve langs en dan kijk ik daar wel voor een oplossing, misschien dat ze ook wel gewoon rustig blijft staan ze heeft nog wel eens haar buien. Ik ga van 19 t/m 26 juli

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:51

wij komen er net vandaan :D als het niet heel druk is en je paard niet zo wegloperig dan kun je ze ook gewoon los laten grazen daar (doen wij altijd ze lopen dan richting het hek omdat daar het gras het hoogste is )
op maandag en dinsdag zijn ze niet open.

Camping boszicht is super leuk we verbleven daar in de caravan met uizicht op onze knollies. :)
en de buitenritten zijn eindeloos.
wij denken erover om in oktober weer te gaan lijkt me zo mooi met de herfst kleuren dan.

bij de jutberg is er een restaurant en op zondag woensdag en vrijdag is er de reizende koekenpan met pannekoeken en patat.
Dieren is er 1 km vanaf en dan heb je een leuk dorpje waar je alle boodschappen kan doen en de spar zit om de hoek.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:50

Ik ben op camping boszicht van 13 t/m 20 juli! dan zien we elkaar misschien wel :D ik kom met een arabiertje en een zwarte shetxwelsh pony

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:58

Dan zijn wij er ook :j wij hebben een bruin paard van 1.70.

Piene: hadden jullie 2 tinkers en een klein shetje mee?

Wij waren er van het weekend ook 1 nachtje, zonder paard. Van het weekend gaan we weer, helaas ook zonder paard. Hij heeft een wond bij zijn oog en dat is nog niet helemaal hersteld helaas.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:44

leuk! kleine boktmeeting houden een keertje savonds! Wij zijn met de tent en de paardjes staan in het weitje voor de tent :D

pandorak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:46

Wij zitten in een blokhut, ik heb een rood/bruin kleurige arabier met zwarte manen en is is ook nog een voskleurige welsh en een volkleurig paard mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:00

Jacqueline: welke plaats hebben jullie? Er zijn twee veldjes waar je met de tent bij de wei kan staan namelijk.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:10

SusanH schreef:
Dan zijn wij er ook :j wij hebben een bruin paard van 1.70.

Piene: hadden jullie 2 tinkers en een klein shetje mee?

Wij waren er van het weekend ook 1 nachtje, zonder paard. Van het weekend gaan we weer, helaas ook zonder paard. Hij heeft een wond bij zijn oog en dat is nog niet helemaal hersteld helaas.

Ja dat waren wij :D
wat jammer dat je paard niet mee kon. het is daar zo fijn rijden.

Marij120462Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:21

Ik lees even mee. wil ook een paar dagen naar de Veluwe en camping Boszicht lijkt me echt heel leuk. Kom uit de buurt van Eindhoven en denk dat ik wel een tijdje moet rijden. Zoek nog iemand die gezellig mee wil. Volgens mij kun je daar eindeloos rijden, genieten van je paard en de natuur. Ik heb trouwens een kruising tinker x ???