Akupressur-Halfter Het wondermiddel tegen sensibele paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Akupressur-Halfter Het wondermiddel tegen sensibele paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 19:58

Wat ik net toch op facebook voorbij zag komen..

Het Akupressur-Halfter Volgens de makers hét middel tegen sensibele paarden.

Nou gaat dit natuurlijk véélste ver.. En is dit hoogst dier onvriendelijk (iig zo ziet het er wel uit).
Maar waarom werkt het wel? Iig op de filmpjes zie je wel dat het paard "braver" word. Maar wat doet zo'n touwtje nou? waardoor het paard rustiger word?

Anoniem

Re: Akupressur-Halfter Het wondermiddel tegen sensibele paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:04

Lijkt bijna wel in het oog te porren , maar ik vindt het hoogst onvriendelijk eruit zien...

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:11

punt is: het is al verkeerd om te denken dat je tegen sensibele paarden zou moeten zijn, die moet je leren rijden, dat zijn de fijnste paarden die er zijn...

en het paard wordt niet braver, hij loopt constant met zijn hoofd te schudden. het is gewoon een afleiding zodat het paard daar meer mee bezig is dan met de ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:17

quadripes schreef:
punt is: het is al verkeerd om te denken dat je tegen sensibele paarden zou moeten zijn, die moet je leren rijden, dat zijn de fijnste paarden die er zijn...

en het paard wordt niet braver, hij loopt constant met zijn hoofd te schudden. het is gewoon een afleiding zodat het paard daar meer mee bezig is dan met de ruiter.

Maar afleiding betekend dat het een kwestie van tijd is wanneer het probleem zich weer voordoet. Ik vind het iig bizar dat iemand dit kan bedenken...

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:19

dussssssss... .deze mensen kunnen beter zichzelf leren bekwamen als ruiter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:21

quadripes schreef:
dussssssss... .deze mensen kunnen beter zichzelf leren bekwamen als ruiter....

Dat sowieso :(:)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:24

Zie ik het goed, en ligt het touw over het tandvlees onder de bovenlip? Omdat het dier ook zo die bovenlip optrekt? Beestje wordt inderdaad ook onrustiger in zijn hoofd, en gaat ook de tact in de draf een end verloren. Nee, niet mijn manier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:34

kleinvosje schreef:
Zie ik het goed, en ligt het touw over het tandvlees onder de bovenlip? Omdat het dier ook zo die bovenlip optrekt? Beestje wordt inderdaad ook onrustiger in zijn hoofd, en gaat ook de tact in de draf een end verloren. Nee, niet mijn manier...

Ja idd onder de bovenlip, op het tandvlees. Er staat een duidelijke foto op hun website

Chaniek_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:34

Het touwtje gaat over het tandvlees, zo heeft het de zelfde werking als een praam. Nee niet mijn manier om een paard te rijden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:35

Nee, dat vind ik echt niet kunnen...

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:36

Raar.. Maar ligt het aan mij of wiebelt dat zadel heel erg? Of ligt dat aan de amazone en/of paard?
Sowieso bevallen die sporen mij ook niet echt bij zo'n sensibel paardje.
Hopelijk komt dit niet op de markt, vindt het maar apart en niet echt paard vriendelijk..

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:39

zo'n sensibel paard is dit trouwens niet...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:03

Lijkt me geen structurele oplossing voor het probleem, is eerder een quick fix. Lijkt heel erg op de buck stopper van Monty Roberts.

Het werkt omdat er op de bovenlip een acupressuurpunt zit, die je ook bedient als je het paard een praam opzet. Paard wordt er high van. Maar zoals gezegd, dit is een opvoedkundig en rijtechnisch probleem. Is op andere manieren op te lossen. Paard is niet recht gereden en zal vast ergens last van hebben.

En sensibel is het paard idd zeer zeker niet.

En het is de bedoeling niet om facebook filmpjes te bespreken op Bokt, al lijkt die eerder op een verkoop filmpje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:11

_-:(
Wat valt er nog meer te zeggen. Weer zo'n onzinnige oplossing als je het mij vraagt. Als deze mensen nou eens een goed instructeur in handen nemen, leer je zelf er fatsoenlijk mee omgaan en word het voor het paard ook een stuk prettiger. Kan me niet voorstellen dat het fijn is voor een paard. Een afleiding ja maar vind hem niet beter lopen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-06-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:12

nou ja sorry hoor, maar ik kan zelf totaal niet rijden, maar ik word hier een beetje sjaggerijnig van -O-
ik zie een ruiter die continue met de handen zit te prutsen en te doen en als vervolgens het paard dan duidelijk maakt dat het liever een rustige stille hand heeft dan word er zo'n ding door zijn mond gesnoerd???

wat een onzin, laat de ruiter eerst maar eens goed rijles nemen |o

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:14

Inderdaad een soort praam dat was ook mijn idee ervan belachelijk en zielig voor het paard gaat wel erg ver.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:15

Ik denk idd dat het voor afleiding zorgt, paard, wordt erg onrustig. Waarom zit dat bolletje onder zijn oog?

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:18

Dit ding heeft ook een andere naam volgens mij. Het heeft dezelfde werking als een praam en die gebruiken we toch ook niet om paarden mee te rijden? Pure onzin dit.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:19

Stableizer is de naam waar ik naar zocht.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:26

Wat zit dat mens te trekken, gadverdamme :\ Volgens mij is het de bedoeling je paard omlaag te rijden, niet te trekken..

Buiten dat vind ik het er echt verschrikkelijk uit zien, lijkt me dat dit ook het tandvlees van het paard kapot schuurt.. Jakkes, ben hier niet over te spreken. Leer eerst rijden en stap er daarna weer op :n

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:07

Ziet er niet uit en ik snap ook niet waarom er een mexicaans hoofdstel aan dat paard hangt als het zo'n gevoelig en/of jong dier is.
Dat "ding" er dan ook nog bij, nog meer druk, nog meer irritatie, maarja, het geeft ook een shotje endorfine's, dat zal het idee er wel achter zijn, maar wat is het nut van met een "stoned" paard rijden?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:08

Als je een paard niet KAN rijden moet je dr lekker vanaf blijven.. Ik geef je groot gelijk Bowen!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:27

Vreselijk dit zeg...
Wat een uitvinding, not

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:37

Ben zelf niet de beste ruiter maar als ik dit zo zie, meid neem fatsoenlijk les, vind het niet zo gek dat het paard zo loopt, die binnenhand constant ophoudingen maken en lopen trekken, dit is niet de oplossing.
Kunnen sommige mensen toch een bord voor de kop hebben zeg, walgelijk idee dit.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:38

Oei oei oei... Wat een tekort aan kennis van deze mensen... Het paard bokt en is vluchterig: pijn? Niet passend zadel? Storende ruiter?...? Er wordt gezegd dat het paard gevoelig/sensibel is. Daarom wordt er natuurlijk met sporen gereden :roll: Wat tegenstrijdig allemaal. Ik zie de ruiter ook wat halve ophoudingen maken, maar hierbij wordt de zit totaal niet gebruikt, enkel in die mond liggen sjorren. De neusriem, nog zoiets. Extra druk op het neusbeen bij een sensibel paardje, waarom in godsnaam? Ik zou al eens beginnen met een bezoekje van de tandarts, ostheopaat en een andere ruiter/andere rijstijl. Typisch voorbeeld van probleemontwijking om een mooi eindplaatje te bereiken.

Als de zogenaamde 'hulpteugel/marteltuig' erbij wordt gehaald zie ik het paard met de pas onregelmatiger lopen. Balans is dus verstoord en in het hoofdje zal het ook niet al te fijn gaan. Paard is waarschijnlijk gewoon zo braaf omdat het niet zou weten wat er nu weer gebeurd. Beelden van het vluchterige paard zijn niet geknipt, de beelden van het 'brave' paard wel, zegt mij ook genoeg.