Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Iwouldstay_ schreef:Nibbit schreef:Misschien had ie geen behoefte aan beweging en vond ie jullie maar irritant?
Hij stond 2 dagen op stal, en dat is toch geen excuus om naar een mens te slaan?
Grote kans is ook dat hij jullie bewegingen en signalen niet begreep en dat hij reageerde uit onbegrip. Ik zou niet alles direct afschuiven op "puber" of "stout" maar eerst naar je eigen aandeel kijken
Ingrid_92 schreef:Blijkbaar probeerde hij jullie al de hele tijd duidelijk te maken dat hij jullie reactie niet op prijs stelde, maar heb je de kleine signalen niet opgemerkt en haalde het paard daarom uit. Ik heb het idee dat jullie hem iets probeerden te forceren. Waarom moest hij zo nodig bewegen? Omdat hij 2 dagen op stal had gestaan? Dan vraag ik me eerst af: wat is de reden dat hij 2 dagen op stal heeft gestaan? Dat zou eigenlijk al niet moeten kunnen (maar goed, dat is een andere discussie). Als hij echt behoefte had gehad om lekker te gaan dollen, had hij dat wel gedaan. Dat moet je niet forcerenGrote kans is ook dat hij jullie bewegingen en signalen niet begreep en dat hij reageerde uit onbegrip. Ik zou niet alles direct afschuiven op "puber" of "stout" maar eerst naar je eigen aandeel kijken
Peelie schreef:als ik achter mijn paarden ga staan te klappen om hem weg te jagen, dan kan je verwachten dat ze een bok naar achter geven.
nogal dom om te verwachten dat ieder paard altijd maar braaf blijft terwijl hij op de onjuiste manier weggestuurd word.
Dus niet de schuld van het paard, maar van de gene die klapt.
mcsjelle schreef:@Ingrid: Als je een paard niet mag forceren om te lopen, dan zou paarden houden geen hobby meer zijn. Want dan moesten alle paarden 24/7 de wei in konden we er helemaal niks meer mee doen. Want een paard vraagt er ook niet om of je alsjeblieft op zijn rug wilt komen zitten.
mcsjelle schreef:@Ingrid: Als je een paard niet mag forceren om te lopen, dan zou paarden houden geen hobby meer zijn. Want dan moesten alle paarden 24/7 de wei in konden we er helemaal niks meer mee doen. Want een paard vraagt er ook niet om of je alsjeblieft op zijn rug wilt komen zitten.
Ingrid_92 schreef:mcsjelle schreef:@Ingrid: Als je een paard niet mag forceren om te lopen, dan zou paarden houden geen hobby meer zijn. Want dan moesten alle paarden 24/7 de wei in konden we er helemaal niks meer mee doen. Want een paard vraagt er ook niet om of je alsjeblieft op zijn rug wilt komen zitten.
Ik bedoel hier ook het forceren tot joligheid. Als een paard niet jolig is, kun je hem moeilijk jolig maken omdat jij dat zo leuk vindt, vooral niet met de verkeerde signalen.
Als ik jou probeer te forceren tot uitbundigheid gaat dat ook niet werken.

)
Peelie schreef:als ik achter mijn paarden ga staan te klappen om hem weg te jagen, dan kan je verwachten dat ze een bok naar achter geven.
nogal dom om te verwachten dat ieder paard altijd maar braaf blijft terwijl hij op de onjuiste manier weggestuurd word.
Dus niet de schuld van het paard, maar van de gene die klapt.
Tigra_ schreef:Denk eerder dat het een miscommunicatie is tussen jullie en het paard.
Als je achter een paard staat moet je hem niet laten "schrikken". Toch genoeg paarden die er vanuit schrik/joligheid of spanning een bok uit gooien.
Het is wel iets om rekening te houden natuurlijk maar dat is met ieder paard, dat je moet uitkijken wat je doet zeker vanuit een positie dat je er achter staat.
Tuurlijk is trappen/bokken richting mens niet te accepteren maar soms heb je daar als mens zelf ook een rol in. Dus opletten waar je staat en wanneer je iets van een paard wil. Het paard draafde weg je vriendin klapte in haar handen, dat het paard haar net miste zegt dat zij totaal op een verkeerde positie stond op dat moment. In zekere zin is het dan toch een beetje uitgelokt. Zeker voor een paard wat je eigenlijk nog niet zo goed kent, jong is en daarbij dus weinig van stal komt.