Ongelofelijk, de zoektocht naar de perfecte laars.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Ongelofelijk, de zoektocht naar de perfecte laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 13:49

Ik heb echt al 4 jaar lang continu miskopen met mijn laarzen. 2 keer nieuw paar gekocht, en twee keer tweedehands.
Petrie kan ik ook van mijn lijstje schrappen want met die houten klompen kan ik niet eens lopen.
Stel ik dan echt van die moeilijke eisen?
Omdat ik in totaal bijna 1000 euro heb uitgegeven aan laarzen de afgelopen jaren ben ik het nu echt beu en wil ik gewoon een goed stel tweedehandse.
Bij mijn vorige nieuwe gingen beide keren de ritsen kapot of bij mijn andere nieuwe vloog gewoon de zool er ondervandaan. Mondoni en Petrie..
God damn.. Laat dan maar.
Twee keer tweedehandse gekocht, de eerste keer synthetische. Bevielen goed maar helaas was er na een jaar niets meer van over. :\
Tweede tweedehandse waren petrie's standaard en daar ben ik nu ineens weer uit gegroeid?! :?
Ik ben echt heel zuinig op mijn laarzen. Staan altijd binnen in huis en de ritsen verzorg ik goed net als het leer.

Ben ik de enige met dit probleem? Ik kan gewoon niet slagen met rijlaarzen, en ik ben na al mijn miskopen nogal angstig om een paar honderd euro over de toonbank te laten rollen.

Dus, ik zoek gewoon leuke tweedehandse leren rijlaarsjes... -O- Meeehh...

Mallootje

Re: Ongelofelijk, de zoektocht naar de perfecte laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:47

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.. Er moeten vast wel laarzen te vinden zijn die je goed passen, waar je lekker op loopt/mee rijdt en die het langer dan een jaar volhouden.

Rectiligne misschien al bekeken?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:48

Bij Lipica een paar aan laten meten?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:50

Gewoon overgaan op chaps probleem op gelost haha.

Ik had ook petrie laarzen super mooie laarzen als ik ze een week aan had gehad kreeg ik ze dicht. Maar kon dr niet op lopen. Als ik ze dan een maand niet aan had gehad omdat ik ze met wedstrijden maar dan kon ik ze weer niet dicht doen. := ik heb ze ma afgezworen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:52

maj0 schreef:
Gewoon overgaan op chaps probleem op gelost haha.

Ik had ook petrie laarzen super mooie laarzen als ik ze een week aan had gehad kreeg ik ze dicht. Maar kon dr niet op lopen. Als ik ze dan een maand niet aan had gehad omdat ik ze met wedstrijden maar dan kon ik ze weer niet dicht doen. := ik heb ze ma afgezworen

Neen, wil wel graag laarzen. Heb nog nooit leren chaps geprobeerd maar andere chaps vervloek ik echt. Mijn benen zwiebelen alle kanten op en heb geen steun.. Ben niet zo'n fan!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:52

Keet schreef:
Bij Lipica een paar aan laten meten?

Aangezien ik al zo veel geld aan laarzen heb uitgegeven wil ik het graag een beetje normaal houden. hahaha

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:53

Heb je DeNiro's al geprobeerd?

Ow ik lees net je dat je lipica's te duur vindt dan zal DeNiro ook niet binnen je budget vallen. Laarzen kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt volgens mij kost een simpele DeNiro rond de 400,-

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:54

Ik heb ook een paar petries en een paar mondoni's, mijn petries zijn al zeker 8 jaar oud, 1 keer nieuwe zolen onder laten zetten en mijn mondoni's heb ik al 3 jaar en eerlijk is eerlijk ik ben niet zuinig op mijn laarzen, maar beiden paren zijn nog heel netjes.

Denk dat je echt pech hebt gehad..... maar er zijn vele merken, dus ga eens passen en lopen in diverse winkels oid.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:57

Ik ben over het algemeen heel erg blij met Mondoni en BR. Die prijscatogorie val ik dus een beetje. :D
Heb thuis eigenlijk alles van BR behalve mijn hoofdstel. Die is van kieffer.
Mondoni laarzen zien er tof uit. Zitten ze fijn?

Edit; ga vanavond naar divoza. Dus kan altijd een passen. :j

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:57

Ik heb mijn Petrie nu al 6 jaar en ben er nog steeds super tevreden mee. Moet wel zeggen dat ze op maat gemaakt zijn (heb smalle voet, dunne enkel en behoorlijke kuit). Moet ook eerlijk toegeven dat ze maar 5 a 8 keer peer jaar verzorgd worden. Heb een maand geleden er ritsen in laten zetten en de zool laten vervangen. Voor de rest geen kosten aan gehad. Ik heb ze alleen maar aan met rijden en voor de rest niet (dus niet met poetsen en dat soort dingen).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 16:58

_SantOs_ schreef:
Ik heb mijn Petrie nu al 6 jaar en ben er nog steeds super tevreden mee. Moet wel zeggen dat ze op maat gemaakt zijn (heb smalle voet, dunne enkel en behoorlijke kuit). Moet ook eerlijk toegeven dat ze maar 5 a 8 keer peer jaar verzorgd worden. Heb een maand geleden er ritsen in laten zetten en de zool laten vervangen. Voor de rest geen kosten aan gehad. Ik heb ze alleen maar aan met rijden en voor de rest niet (dus niet met poetsen en dat soort dingen).

Ik heb eigenlijk altijd mijn laarzen aan. (deze petrie's niet, zaten niet optimaal bij mij) maar nu heb ik eigenlijk altijd mijn jodphurs aan omdat dagelijkse werkzaamheden niet te doen waren met laarzen die niet goed passen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:59

Ik vind de mondoni laarzen erg fijn ja.... goede prijs kwaliteit verhouding.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:01

Chaps zijn een uitkomst! Ik heb leren chaps.. heb altijd moeite goede laarzen te vinden met mijn lange dunne benen en lederen chaps met de goede jodphurs zitten naar mijn idee even goed..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:02

saskiaojan schreef:
Ik vind de mondoni laarzen erg fijn ja.... goede prijs kwaliteit verhouding.

Vind ik ook altijd. heb mondoni handschoenen gehad en die heb ik 3 jaar gedragen. Uiteinderlijk weg gedaan omdat de hond hem te pakken had en nog niet eens omdat hij kapot was.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:03

Tweedehands moet je makkelijk aan goede laarzen kunnen komen.
Mijn ervaring is dat de "ouderwetse" rijlaarzen, zonder veters, rits, dressuurboog of gesp doorgaans van oerdegelijke kwaliteit zijn.
Als je wel helemaal met de mode mee wil gaan, dan wordt het lastig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:05

Myca schreef:
Tweedehands moet je makkelijk aan goede laarzen kunnen komen.
Mijn ervaring is dat de "ouderwetse" rijlaarzen, zonder veters, rits, dressuurboog of gesp doorgaans van oerdegelijke kwaliteit zijn.
Als je wel helemaal met de mode mee wil gaan, dan wordt het lastig.

Heb je een voorbeeld van zo'n laars?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:05

Ik ben hartisikke blij met mijn hkm laarzen ( deze:http://www.agradi.nl/hkm-rijlaars-spain-soft-leer-zwart-lang-smal-36.htm?gclid=CIj4upaBr7cCFcRd3godGmEAHw&utm_source=google-shopping&channel_code=544 ) voor op stal
Zo nu en dan haal ik er een doekje over maar verder verzorg ik ze niet . Zijn nu 2 jaar oud en zien er nog prima uit. Niks kapot alleen de zool is iets versleten. Ben zelf niet zo groot en heb de lange smalle versie en zitten als gegoten. Heb ze net zo lief aan als mn De Niro s voor op wedstrijd.
Heb ook een paar mondini's maar daar vind ik de voet te ruim ( en de schacht eigenlijk ook)van maar dat is in de winter wel prettig met een extra paar sokken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:10

Ik rijd zelf met oude Petri's die nog helemaal in orde zijn (pm 15 jaar oud en ik rijd 5x per week), daarvoor had ik Cavallo's, die zijn zeker 20 jaar meegegaan.

Het is bij laarzen net zoals bij zadels, tegenwoordig is de kwaliteit gewoon een stuk minder.
Dat heeft er niet mee te maken dat mensen hun best er niet op doen, maar de wet en regelgeving is zo streng geworden dat bepaalde looistoffen nu verboden zijn (slecht voor de natuur) en dat de middelen die over zijn gebleven veel slechter werken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:10

Myca schreef:
Ik rijd zelf met oude Petri's die nog helemaal in orde zijn (pm 15 jaar oud en ik rijd 5x per week), daarvoor had ik Cavallo's, die zijn zeker 20 jaar meegegaan.

Het is bij laarzen net zoals bij zadels, tegenwoordig is de kwaliteit gewoon een stuk minder.
Dat heeft er niet mee te maken dat mensen hun best er niet op doen, maar de wet en regelgeving is zo streng geworden dat bepaalde looistoffen nu verboden zijn (slecht voor de natuur) en dat de middelen die over zijn gebleven veel slechter werken.

Ah, ik begrijp het.
Maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Toch?

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:17

DeNiro's zijn wel wat duurder maar geloof me.. Het is het geld meer dan waard...
Ik heb ook DeNiro's aangeschaft na veel Petrie leed, en ik ben er nog steeds zo blij me..
Geen pijn met inlopen, aandoen en wegrijden, heb ze nu denk ik zo'n 4 jaar en je ziet er nog steeds niks aan..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:18

Toch zie je regelmatig nog van die oudere laarzen op Marktplaats, BoktMarkt of in tweedehands winkeltjes. Die zijn doorgaans niet zo duur omdat ze juist niet van die hippe dingetjes hebben, maar gewoon rechttoe rechtaan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:21

Jolet schreef:
DeNiro's zijn wel wat duurder maar geloof me.. Het is het geld meer dan waard...
Ik heb ook DeNiro's aangeschaft na veel Petrie leed, en ik ben er nog steeds zo blij me..
Geen pijn met inlopen, aandoen en wegrijden, heb ze nu denk ik zo'n 4 jaar en je ziet er nog steeds niks aan..

Snap ik, prijs zal er ook zeker naar zijn. Maar momenteel wil ik dat geld niet uitgeven aan laarzen. (Paard net blessure opgelopen, nu herstellende en wil mijn geld daar aan besteden)
Maar ik rijd hier en daar wat andere paarden en ik kán gewoon met deze laarzen niet verder.
Wil graag fatsoenlijke laarzen van Mondoni of BR, want ik ga nu geen 200/300/400 euro uitgeven aan laarzen.. Ben ik redelijk? Haha!

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:23

Hmm ja ik snap je heel goed maar ik denk dat je van laarzen van bijvoorbeeld € 150 niet hetzelfde kunt verwachten van bijv. € 400..
Dus de levensduur zal ook naar de prijs zijn... Maar dat zijn dan keuzes die je maakt, en als jij dat op dit moment niet erg vind dan is het een prima keus... :)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:24

Nou ik ben dus net als jij nog nooit met fijne laarzen geïndgd en heb de strijd opgegeven. Ik rij nu met schoen en leren chaps, en dat is echt HEERLIJK! Ik zou zeggen, koop een paar 2ehands leren chaps en probeer het uit! Been is bij mij superstil!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 17:25

Jolet schreef:
Hmm ja ik snap je heel goed maar ik denk dat je van laarzen van bijvoorbeeld € 150 niet hetzelfde kunt verwachten van bijv. € 400..
Dus de levensduur zal ook naar de prijs zijn... Maar dat zijn dan keuzes die je maakt, en als jij dat op dit moment niet erg vind dan is het een prima keus... :)

Ik verwacht eigenlijk niet zo heel veel. Ze hoeven ook geen 5-10 jaar mee te gaan. Maar in iedergeval 2 jaar zou toch wel fijn zijn.
Hoeven ook geen thermo, hoge dressuurboog etc. te hebben maar ik wil gewoon een fatsoenlijke, standaard laars van niet meer dan 100/150,- waar ik mezelf 2 jaar mee kan vertoeven. Is dat onmogelijk voor deze prijs?