wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 21:56

De titel zegt het al een beetje.

Wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard omdat hij iets deed wat gewoon echt niet door de beugel kon.
En waar ligt bij jullie de grens.

Vandaag had ik mijn eerste boze momentje met mijn pony. Beter gezegd ik was woedend!

Vandaag nam ik mijn pony mee naar buiten naar de vereniging om te longeren, mijn stalgenoot kwam met haar pony van de vereniging af.

een beetje gebler en een beetje kijken toen de pony terug naar stal liep. Toen begon het gedonder.

Meneer kwam omhoog, draaien, snuiven echt hij draaide helemaal door. Me niet heel druk om gemaakt maat ik heb er nog een hele kluif aan gehad om hem de longeerbak in te werken.
Vervolgens slaat meneer gewoon naar me! Een hele vieze gerichte trap na met 2 benen naar achter! T scheelde niet veel of ik had m te pakken gehad!

Meneer heeft toch wel even alle hoeken van de bak mogen zien net zo lang totdat ie geen gekke sprong meer kon maken. Puberen a la maar trappen en omhoog is bij mij echt een no go

xSwanHeart

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:59

Op de eerste dag dat ik 'm had, toen 'ie me het land uit mepte :')

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 22:00

Haha dat is wel sneu! Was je klein toen of niet :p

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:01

Misschien net elf jaar :P Maar pony had de nodige frustraties (meerdere malen doorverkocht, terwijl het een ontzettend eenkenning dier was), en liep gewoon nogal makkelijk over mij heen. (Uiteindelijk is het goedgekomen hoor, na 5 jaar had ik er een topbeest aan!)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:03

Nooit.

Nathaliepx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:06

Boos worden hoeft bijna nooit, je mag wel hem wel laten weten dat iets niet mag als die door je heen loopt gewoon terug naar achter zetten tot die het niet meer doet en belonen

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:07

bij mij was vorig jaar zomer. Ik wilde meneer uit de wei halen, neem standaard een halster mee maar gebruik hem nooit want hij loopt toch wel achter me aan. Nou goed ik dus die ene keer geen halster mee, loop naar hem toe en roep al zn naam en fluit wat.
Dus hij ziet me en rent vrolijk naar me te. Dus ik loop richting het hek loopt ie ongeveer tot de helft van de wei achter me aan (de wei is +/- 7 hectare dus een flink stuk) staat ie stil en zet gewoon geen stap meer.
Dus neem hem aan z'n manen totdat ie weer netjes achter me aan loopt, staat ie stil en rent als een gek naar de achterkant van de wei. onderweg stopt ie nog even kijkt me aan en rent als een bezetene weer verder.
Heb me toch lopen vloeken in die wei. ;P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:16

Toen mijn paard ooit op een buitenrit ineens omhoog kwam. Ik was woest, heb het beest naar huis gereden, heb hem toen echt laten weten wie de baas was. Had hem toen al een jaar of drie, en lag er iedere week naast omdat meneer als een gek de lucht in sprong en dan bokkend wegrende. Na die tijd nog maar een paar keer gebeurt, en toen heeft meneer het ook flink geweten.
Ik vind een bokje niet zo erg, maar het hoeft niet gevaarlijk te worden.

Kan me nog herinneren dat mijn vader op de klompen achter mijn pony aanging door het hele weiland, echt rondjes lang. Zat toen nog een kloof in respect tussen ons, en beest had me 'zo uit het niets' getrapt. En zoals vaders zijn, als je aan hun dochters komt zijn ze boos. :')

Tatanka1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:18

Heb in januari een (bijna) jaarling gekocht als vriendje voor mijn mini. /3 (ik heb verder alleen maar merrie's staan en wilde een maatje voor hem)
En gelukkig vinden ze elkaar erg leuk! Maar mijn mini kreeg helaas erg last van zijn hormonen en als hij een merrie zag ging hij zijn kunstje doen op mijn jaarling. :+ Nadat ik hem weet ik niet hoeveel keer van hem af gejaagd had en hij het weer deed ben ik heel boos geworden _-:( en heb ik besloten om hem te laten castreren. Hij is er onwijs van opgeknapt en ik hoef niet boos meer te worden :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:27

Toen zij zich absoluut niet liet pakken in de bak. Het was bijna donker, koud, nat.
En ze leek het een prachtig spel te vinden. Ik niet, zij maakte de dienst uit.
Ik heb van frustratie met klonten modder lopen gooien. Niet op haar, ik kon me beheersen. Maar wat was ik gruwelijk kwaad :D

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:51

Toen ons eerste paard ( groen beestje) me besloot op zn gemak ( al hooi etend en al) te pletten tussen zn buik en de stal muur...

ik voelde me ribben al kraken... heb hem toen (ook uit schrik) in zn schouder gebeten (niet door ofzo, ik ben een vegetariër ;) ) maar hij heeft het wel gevoeld!

Meneer ging vanaf dat moment netjes voor me aan de kant in de stal... :)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:57

Ik ben nog maar een keer echt ontzettend kwaad op haar geweest. Dat was toen ze me plette tussen het hek toen er eten aan kwam. Dat heeft ze geweten :').
Normaal hoef ik maar 'eej!' te zeggen of een rukje aan het touw te geven als ze vervelend doet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:01

Ik ben in die 5 jaar dat ik haar heb maar één keer boos geweest, en dat is toen ze in mijn rug beet.. Dat heeft ze ook nooit meer gedaan daarna.. :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:03

Dat Trudy (onze mini terror-shet }:) ) op een middag wéér in de keuken alle hondenbrokken stond op te eten -:(- !!! (lees:hek gesaboteerd en ingebroken!!!)
Dat was de druppel voor die dag |o ..................................en heb ik de keukendeur op slot gedaan! }>

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:05

Nog nooit in de vier jaar die ik haar heb. Wel vaak boos geweest op mezelf en dat helaas ook wel eens afgereageerd op mijn paard (gemopper)
Maar zij is gewoon paard, ze doet wat ze doet, niets om boos over te worden.

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:14

.
Laatst bijgewerkt door Enphalu op 06-07-24 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:19

funnyhorses schreef:
Dat Trudy (onze mini terror-shet }:) ) op een middag wéér in de keuken alle hondenbrokken stond op te eten -:(- !!! (lees:hek gesaboteerd en ingebroken!!!)
Dat was de druppel voor die dag |o ..................................en heb ik de keukendeur op slot gedaan! }>

Was jij degene die grappige anekdotes plaatste over haar terror pony?
Ik moest daar erg om lachen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:24

Heb weleens flink ruzie met hem gehad :=

'Aanstellen' in het bos (Op dat moment was ik er 100% zeker van dat hij zich aanstelde := )
Ik probeerde heel geduldig te doen, maar op een keer was het klaar, er was niks aan de hand en paard moest lopen. ~~}>
Was blij dat ik geen vervelende hulpmiddelen bij me had, alleen mijn voeten :')
Afgestapt en hem er wijs langs geleid. Ging hij achteruit lopen toen ik er weer op wilde |o
Ik sprong er toch op gaf een schreeuw, kreeg en enórme bok en toen was het klaar.

Hij zijn straf, ik de mijne. :7

Al tijdenlang niet dat soort kleine storingen tussendoor gehad nu ik er zo over nadenk.
Hij luistert en vertrouwd braaf en lukt iets niet ken ik de rede, denk ik.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 22-05-13 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:25

.
Laatst bijgewerkt door Enphalu op 06-07-24 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:26

Toen ze voor de zoveelste keer door het draad heen ging, had ik het wel écht even gehad! Ik heb dr toen ook flink terug gepakt door 1 lintje te vervangen waardoor er flink stroom op stond }>

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:45

Op mijn eigen paard, nog nooit.
Ik word niet echt snel boos op een paard eigenlijk, meeste dingen zijn goed te verklaren. Kan wel eens gefrustreerd reageren, maar laat het dan ook al snel varen. Paard doet het niet met opzet of ik deed zelf iets fout.
Toch is er 1 uitzondering, een fries paard die begon te slaan als je haar achterbeen op wilde tillen terwijl ze dit prima kon. Die heb ik toch even op dr plek gezet. Daarna was het klaar.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:58

rhian schreef:
Toen ons eerste paard ( groen beestje) me besloot op zn gemak ( al hooi etend en al) te pletten tussen zn buik en de stal muur...

ik voelde me ribben al kraken... heb hem toen (ook uit schrik) in zn schouder gebeten (niet door ofzo, ik ben een vegetariër ;) ) maar hij heeft het wel gevoeld!

Meneer ging vanaf dat moment netjes voor me aan de kant in de stal... :)

Dit is werkelijk het grappigste dat ik heb gelezen op heel bokt! _O-
Werkelijk, ik was 5 minuten zo hard aan het lachen, bij de gedachte alleen al hahahahahah!

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:16

.
Laatst bijgewerkt door Enphalu op 06-07-24 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:16

funnyhorses schreef:

Ik denk dat dit toch wel alles overtreft :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 00:23

Toen die over de weg vloog en bij mij op de hak sprong, lekker met zijn hoef op mijn blote enkel, heb dagen lang geen stap kunnen verzetten met dat been, dus toen had die ook een flinke klap voor zijn bakkes gekregen, hij hoeft niet de weg over te sprinten en vervolgens op me te staan.

Meestal als ik boos ben brul ik 'Eeh!' of krijgt ze een tik op haar billen of borst, soms wordt ze echt drammerig en dan weet ik dat ze niet stopt voordat ze een goede tik krijgt, dusja.