hoe paard vast zetten in mijn 2 paardstrailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

hoe paard vast zetten in mijn 2 paardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 22:46

hoi allemaal!

ik heb even een hele stomme vraag!! ik heb altijd geleerd om paarden in de trailer aan 2 kanten vast te zetten....
nu hebben wij een 2 paards trailer en zit er enkel aan iedere zijkant een ring voor een ketting en aan de voorkant waar je ook je net op hang zitten 2 ringen...

maar ik wil ze graag aan de zijkanten vast zetten omdat het jonge dieren zijn en het voor mijn eigen idee veiliger is..

kan ik ze gewoon aan 1 kant met de ketting vast zetten en aan de andere kant met het touwtje aan het tussenschot binden of zouden ze dan het tussen schot op kunnen tillen?

hier een foto van de 4 bevestigings punten:
Afbeelding

Afbeelding

ik ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen!!

groetjes!!

Anoniem

Re: hoe paard vast zetten in mijn 2 paardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:49

Ik zou nooit aan tussenschot binden. Als ze dat losgetrokken krijgen...

Eenzijdig is op een tweepaards met schot in principe voldoende.

Als je er maar 1 meeneemt zou je het dier wel links en rechts vast kunnen zetten.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:50

Wij zetten ze inderdaad met de ketting aan de ene kant en het touw om het tussenschot. De oudere beestjes alleen met de ketting. Hier nog nooit problemen mee gehad.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:51

Dat tussenschot trekken ze niet zomaar los hoor, de buizen aan de voorkant houdt hem gewoon netjes in het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:53

DewiRox schreef:
Dat tussenschot trekken ze niet zomaar los hoor, de buizen aan de voorkant houdt hem gewoon netjes in het midden.

Let maar eens op hoe hard een dier in paniek kan trekken. De dealer raad het niet voor niets af om niet aan het schot te binden. Zeker met jonge onervaren dieren.

Er zit niet voor niets geen ring aan het schot.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:56

wat is er mis met aan 1 kant vast binden...

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 18:12

Bedankt voor de reacties!! Dus als ik ze enkel aan de buitenkant vastzet dan moet het gaan??

Nu hebben wij nog een probleem!! Onze ruin is een echte ontsnappings held... Maakt niet uit hoe strak ik het halster vast maak of hoe kort ook hij komt altijd uit zijn halster... Hoe moet ik hem vastzetten??

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 18:15

Oha en hij houd ervan om de buurvrouw te plagen :x

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:15

gossa4ever schreef:
Bedankt voor de reacties!! Dus als ik ze enkel aan de buitenkant vastzet dan moet het gaan??

Nu hebben wij nog een probleem!! Onze ruin is een echte ontsnappings held... Maakt niet uit hoe strak ik het halster vast maak of hoe kort ook hij komt altijd uit zijn halster... Hoe moet ik hem vastzetten??

zit het halster achter zijn kaak?
dus zo
http://www.google.nl/search?hl=nl&site= ... B300%3B300
was toevallig ook op bokt laten zien :P
dan zit het halster pas goed.
zo dus niet
http://www.google.nl/search?hl=nl&site= ... B456%3B461

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:17

Ik zette mijn merrie altijd aan de kant waar ze staat vast aan een korte ketting (links in de trailer) en dan heb ik aan de rechterkant ook nog een ketting (gewoon in de ring die ervoor bedoeld is) en die is langer zodat ik haar daar ook aan kan vastzetten. Dan staat ze dus gewoon aan twee kanten vast, zonder dat je aan het tussenschot hoeft te zetten. Mijn merrie is ook nogal een houdini met halsters, maar op deze wijze kunnen ze hun hoofd niet zo bewegen dat het halster af gaat. Op deze manier heeft mijn merrie het halster nooit af kunnen krijgen in ieder geval.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:21

gossa4ever schreef:

Messchien een idee om een halsband om te doen.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 18:50

Ja het halster zit perfect en zelfs als ik hem iets te strak doe komt hij er nog uit!
Halsband durf ik niet aan, heeft hij nog nooit aan gehad en ben bang dat hij dan in paniek raakt en Zo een halswervel beschadiging op loopt...

@ Def, heb je daar een foto van? Kan het niet echt voor me zien...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:04

Misschien leg ik het moeilijk uit :D
Als je naar de tweede foto kijkt van de trailer die jij in je eerste post hebt gezet:
Ik zet mijn paard altijd links in de trailer. Daar heb ik links een korte ketting daar zet ik haar aan vast.
Ik heb aan de rechterkant (heb jij ook zie ik op de foto) ook een ketting. Die ketting is bij mij zo lang, dat ik die aan de rechterkant van haar hoofd kan vastmaken.
Gewoon net als in een eenpaardstrailer of hoe je je paard op een wasplaats oid vast zet.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 19:28

Oké maar hoe doe je dat dan als ze met z'n 2en staan??

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:30

Ik heb bij de stang aan de muur van de trailer zeg maar een soort half ovaal oog zitten waar een ketting aan vast zit
En dan aan de voorkant zitten ook 2 ogen dan pak ik gewoon de linkse (dus die voor het paard is) en bind ik mijn halstertouw aan :)
Niet te strak, maar ook niet te los

Met 2 paarden precies hetzelfde alleen voor de rechtse alles rechts :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:32

ik heb twee elastieke lijnen en klik hem aan de balk vast in het midden.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:32

hooi net er uit .. paard aan zijkant vast zetten en na voren..

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:38

Oh ik dacht dat je paard alleen stond! Nee, dan lukt dat inderdaad niet!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:25

DewiRox schreef:

Dat dacht ik ook.. totdat ik een keer terugkwam van concours en paardlief achterstevoren aan de andere kant van de trailer stond, tussenschot lag op de grond. Het is een Fries van bijna 1.70m en we hebben er niets van gemerkt in de auto, ik maakte zelfs nog de opmerking dat hij zo rustig was (hij wil nog wel eens stampen), dus je kun je voorstellen hoe erg ik schrok toen ik het voordeurtje opendeed en tegen z'n achterkant aankeek :Y)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:27

corientjuhh, oke duidelijk! dus aan de zijkant en de voorkant!

woogy, heb je een foto daar van? ben erg benieuwd aan welke balk je dat dan vast maakt?

Snorkel1986, ja dat gaat dan ook nog een probleem worden... waar ga ik de hooi netten aan vast maken... ik denk dat ik extra ogen aan de bovenkant ga laten zetten...

Def, nee staan met zn 2en.. word voor beide de 1ste keer om samen in een trailer te staan, gaan over 5 weken mee op vakantie dus vandaar :)

Daenerys, haha dat is inderdaad schrikken!! haha nee daar moet ik echt niet aan denken! dat word echt super gevaarlijk dan!!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:22

Onze trailer heeft gewoon aan het tussenschot ook bevestigingsringen. Heb ze dus ook vast aan het tussenschot en de zijkant. Kun je niet een bevestigingsring aan het tussenschot zetten?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:24

Ik zou ze aan 1 touwtje vast zetten en vooral niet te strak! Paarden moeten hun hoofd echt kunnen bewegen om hun balans te vinden :)

Aptilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:26

Je kan je paard prima aan een kant vast zetten,, en zou het tussen schot/ voorstang niet gerbuiken hihi die van heeft het gepresteerd om zonder zware moeite de voorstang eruit te trekken (bout was schijnbaar lam) het schot houd je paard prima op zijn plek :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:25

euh geen hooi net..
doen wij eigelijk nooity tenzei ze echt lang moeten wachten op concour of hele lange rit moeten

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 18:10

Nou we gaan over 5 weken een rit maken van 4 uur dus dat is al best een poosje dus zonder hooinet is echt geen optie! Ik denk dat ik binnenkort wel on extra ringen ga voor de netten... Er moet toch nog een boel gesleuteld worden aan m'n trailer dus kan dit er ook nog wel bij! Maare hoe zit dat dan met trailers die standaard aan het tussenschot ringen hebben voor de kettingen? Die schotten zitten toch o de zelfde manier vast en daar staan ook paarden aan vast toch?