Het leed dat rijhandschoen heet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Het leed dat rijhandschoen heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 20:04

Ik heb er nu echt genoeg van om ieder jaar wel 2 paar nieuwe rijhandschoenen te moeten kopen :(
Of de naden gaan veels te snel kapot (leuk die doorstekende vingers) of ze slijten zo snel dat je geen enkel grip meer hebt :n

Dus ik stap af van de kunstleder/neopreen/stoffen handschoenen en wil nu echte lederen handschoenen halen. Mijn man heeft lederen handschoenen voor het mennen en hij zweert er echt bij.

Maar wat zijn nou goede, fijne en duurzame lederen rijhandschoenen?
Voor de perfecte handschoen heb ik best wel wat centjes over :$ Immers, liever een keer goed geld uitgeven en er jaren lol van hebben dan ieder jaar 20-40 euro kwijt zijn aan handschoenen die het nog geen half jaar volhouden.

Edisons

Re: Het leed dat rijhandschoen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:05

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, lees even mee.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:10

De lederen handschoenen van het kruidvat van een paar euro houden het vaak al beter als die dunne kunststof dingen. Leren rijhandschoenen kun je het beste zelf even aanpassen in de winkel. Soms is het nadeel dat je er minder gevoel door hebt. Zelf gebruik ik helemaal geen handschoenen meer.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:11

Ik koop iedere maand nieuwe rijhandschoenen... Ik heb bijna alle soorten wel geprobeerd inmiddels, dus ik lees graag mee voor de gouden tip... Ik ben wel de ultieme tester iig :+

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:14

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 20:15

Suelza schreef:
Ik koop iedere maand nieuwe rijhandschoenen... Ik heb bijna alle soorten wel geprobeerd inmiddels, dus ik lees graag mee voor de gouden tip... Ik ben wel de ultieme tester iig :+

En ik dacht dat ik erg was met mijn min. 2 paar per jaar :')

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:17

Ik ben zeer tevreden over mijn rijhandschoentjes van BR.
Ze kosten geloof ik max 12€ en bij mij overleven ze het al heel lang en doe er toch wel van alles mee...
plus dat je een heel goed contact houd met het paard.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:19

Suelza schreef:

Vraag me dan toch af wat jij met je handschoenen doet...

Sabrina_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:19

Ik koop altijd leren handschoenen bij de Action.. 5 euro geloof ik. Genoeg grip en gaan het langst mee (1,5 jaar of meer).

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:20

Remark schreef:
Suelza schreef:

Vraag me dan toch af wat jij met je handschoenen doet...

Werken :roll:

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:20

flettie schreef:
Suelza schreef:

En ik dacht dat ik erg was met mijn min. 2 paar per jaar :')

Helaas... maar dan ben ik ook wel echt de hele dag met de paarden in de weer, dat wel...

Maar evengoed vind ik dat een paar handschoenen daar wel tegen moet kunnen... Het lijkt wel of er geen handschoenen zijn voor professionele ruiters. Zodra je ze langer dan een uur per dag draagt, slaan de gaten er binnen 2 weken in...

Alleen de Mountainhorse handschoenen werken fijn, met als nadeel dat als ze heel nat geworden zijn, ze keihard opdrogen. Maar dat zijn de enige die eigenlijk wel goed slijtvast zijn.

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:21

Suelza schreef:

Enkel rijden of gebruik je ze ook om de stallen?

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:23

Ik heb al een hele tijd handschoenen van Kieffer, die zijn nu wel al een beetje aan hun eind maar hebben het toch zeker 5 jaar vol gehouden. Maar misschien heb ik ze niet zo intensief gedragen als andere mensen hier in het topic...

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:24

Die laatste van mountain horse kan ik ook aanraden! En je krijgt er niet zo snel zweethandjes in omdat de bovenkant wat doorlucht. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:24

Iris82 schreef:
Suelza schreef:

Enkel rijden of gebruik je ze ook om de stallen?

Rijden, longeren, fietsen met paard, buitenrijden met handpaard etc etc... Kortom, ik gebruik mijn handschoenen echt voor mijn daadwerkelijk werk en onder alle omstandigheden. Ik draag altijd handschoenen (tenzij ze weer eenstuk zijn).

En enerzijds kun je zeggen 'Ja, daar zijn ze niet voor gemaakt', anderzijds vind ik dat handschoenen ook beschikbaar moeten zijn voor een veeleisende trainer. Prijs maakt mij niet eens zo uit, maar ze zijn gewoonweg niet te vinden... Ik heb bijna alle merken wel gebruikt.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 20:33

Suelza schreef:
Rijden, longeren, fietsen met paard, buitenrijden met handpaard etc etc... Kortom, ik gebruik mijn handschoenen echt voor mijn daadwerkelijk werk en onder alle omstandigheden. Ik draag altijd handschoenen (tenzij ze weer eenstuk zijn).

Hetzelfde hier: rijden, longeren, fietsen met pony, stallen uitmesten (in de winter).
Bij het werken met de paarden draag ik ook altijd handschoenen. Mijn handen zweten nogal snel met alle vervelende gevolgen (slippende teugels, etc.) die daar bij horen.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:48

flettie schreef:
Suelza schreef:

Hetzelfde hier: rijden, longeren, fietsen met pony, stallen uitmesten (in de winter).
Bij het werken met de paarden draag ik ook altijd handschoenen. Mijn handen zweten nogal snel met alle vervelende gevolgen (slippende teugels, etc.) die daar bij horen.

Jep idem hier :) Heb onlangs +- 5 paar weggesmeten die tot op de naad versleten waren (Roeckl Light & Grip) ik mocht er niet bij stil staan hoeveel deze samen mij gekost hadden. Ik doe max 3maand met een nieuw paar.

Olympico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:06

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:05

Ga voor sterke handschoenen eens kijken bij een winkel die werkkledij verkoopt.
Zij verkopen ook lederen werkhandschoenen, onze trainers gebruiken die altijd en ze gaan enkele jaren mee.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:33

Ik doe nu al zo'n 4 jaar met mijn roeckl handschoenen ze beginnen nu pas echt wat te slijten en komen nu pas wat gaatjes in.
Heb je al wel eens roeckl handschoenen geprobeerd?

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:33

Ik heb br jos lansink, niet leer maar deed er 2 jaar mee. Toen een setje gekocht van dat merk met dat handje (ben de naam evenkwijt) maar die waren na een half jaar al af. Nu weer jos lansink, doen het nog perfect :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:52

Ik had laatst wat (volledig) leren handschoenen gepast, maar vond die toch wel erg stug (kon m'n vingers niet soepel buigen, etc). Waren wel de goedkope varianten. Ik heb nu net nieuwe van Mondoni dus ik weet nog niet hoe lang die mee gaan.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:54

Die van eurostar vind ik super. _O_ Doe er al ruim een jaar mee en nu zie je iets slijtage. Alleen wel op de plekken waar het geen kwaad kan (bovenkant, door mijn nagel bij het naadje bij 1 vinger) en ze nog zeker wel een half jaar mee kunnen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:43

Schwenkel heeft ontzettend fijne handschoenen. Wij hebben 2 jaar geleden bij de stand op Equitana ons eerste paar gekocht voor de cross. Die worden heel zwaar gebruikt en ze zien er nog steeds perfect uit.
Dit jaar een 2e paar erbij gekocht voor dressuur trainingen, elke dag gebruik dus. Ze zitten heerlijk.
Kosten wel iets meer maar ze gaan dan ook ontzettend lang mee.

Denk dat je ze wel op internet moet bestellen, want in Nederland zijn ze volgens mij niet te krijgen. Of je moet dichtbij de Duitse grens wonen en even zelf gaan.

LeentjedeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:18