Mijn merrie 'verliefd' op een andere merrie??!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChelseaII

Mijn merrie 'verliefd' op een andere merrie??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 16:28

Afgelopen weekend ben ik met een stalgenoot op een tweedaagse trektocht geweest. Onze paarden kenden elkaar niet; ze staan namelijk niet bij elkaar in de wei/paddock. Het weekend is succesvol verlopen en de paarden konden het samen goed vinden tijdens de tocht en op de trailer.

Afgelopen week ging ik rijden en de desbetreffende stalgenoot was ook aan het rijden met haar paard. Ik merkte tijdens het rijden wel dat mijn paard haar paard in de gaten hield, maar verder was er nog niks aan de hand. Tijdens het uitstappen begon mijn paard ineens te plassen. Prima, dat kan natuurlijk! Maar nog geen drie minuten later weer en nu kwam er maar een paar druppels uit en dit ging zo een tijdje door. Ze heeft ongeveer wel 5 keer 'geplast'. Ik vond dit toch wel raar, want dit gedrag heeft ze nog nooit eerder vertoond, dus ik dacht aan een blaasontsteking. Ik heb haar getempt, maar ze had geen koorts en ook stond ze vrolijk en fit op stal en was ze lekker aan het eten. Ik heb aan de stalhouder gevraagd om haar toch even in de gaten te houden. De volgende dag kreeg ik een berichtje dat er niks aan de hand was en ze vrolijk buiten stond. Geen raar geplas of wat dan ook. Vandaag ging ik haar longeren en was er ook niks aan de hand, totdat ik klaar was en naar de poetsplaats terug ging... De desbetreffende stalgenoot stond ook op de poetsplaats haar paard aan het opzadelen en ja hoor, mijn paard begon weer te 'plassen'. Dus ze toont gewoon hengstig gedrag als dat paard in haar buurt is!!!

Heeft iemand zulk gedrag ook weleens meegemaakt? En zou dit ooit stoppen? Het vervelende is dus dat ik aankomende tijd met deze stalgenoot en haar paard samen op concours ga en nu ben ik bang dat ze haar 'verliefde emoties' in de ring niet kan tegen houden, hahaha!

Ben benieuwd of iemand dit herkend?

Lisse

Re: Mijn merrie 'verliefd' op een andere merrie??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:30

hier een homo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:31

Ik ken ook een homo paard :p Hij probeert altijd andere ruinen in de wei te dekken (paard is zelf ook gewoon ruin) :')

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 16:37

Hahaha, dus als er homo-paarden bestaan, is het best mogelijk dat mijn paard lesbisch is *D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:37

Ik ken er ook zo 1, maar die gaat er niet bij plassen.. :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:38

hihihihi bij mensen is het toch ook zo dat ze meer gecharmeerd zijn van het "eigen" geslacht dan van het andere dus waarom bij paarden niet?

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:39

De mama van mijn pony zag ik vandaag nog op een hengstige merrie, en ze heeft het ook wel eens bij der eigen zoon gedaan !

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 16:42

Ja, van mij mag ze best op merries 'vallen', maar ik heb hier nog nooit van gehoord, laat staan gezien!! Maar ze doet het ook alleen bij dit paard en ik sta er niet echt op te wachten dat elke keer als ik ga rijden en dat andere paard is ook in de bak, dat mijn paard constant loopt te piesen :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:56

Dat snap ik maar helaas is het zo dus laat het gewoon gebeuren, mag het niet wordt ze misschien een beetje pissig en laat je het toe voelt ze zich happy en is er niets aan de hand. Ze heeft gewoon nu een vriendinnetje waar ze dol op is, wees blij!

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 17:03

Pissig ga ik heus niet worden! En vriendinnetjes mag ze altijd worden! Ik ben alleen benieuwd of ze dit gedrag dan voor lange tijd zal tonen.

Hazouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:09

wat grappig, heb bijna precies hetzelfde meegemaakt met een oude verzorgpony van mij, maar dat deed ze alleen de eerste paar keer toen ze dat paard zag, daarna stopte het wel :P

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:12

_O- nooit van gehoord!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:16

Ik denk dat die van mij biseksueel is want die heeft ookal staan 'pissen' voor andere merries :+ Maar ook voor ruinen dus ze heeft ze allebei graag :+

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:19

Fijn om te horen dat het ooit wel stopt Hazouk! Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt! Ik heb haar wel eens hengstig gezien, maar niet zo specifiek voor 1 paard en dan ook nog voor hetzelfde geslacht!

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:24

haha hilarisch 8)7

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:25

haha wat komisch!!! nog nooit meegemaakt, wel dat merries die hengstig zijn rond de zelfde tijd & bij elkaar in de wei staan zo doen, maar verder nog nooit _O-

Annalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:25

Die van een vriendin van mij heeft het ook (een merrie), word spontaan hengstig van sommige andere paarden.. Voornamelijk merries! :')

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:26

Hahaha, het is inderdaad wel hilarisch, maar echt geen pretje dat als je aan het rijden bent je paard steeds stopt om te 'plassen'...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:31

Oef.. een merrie bij mij op stal doet het ook bij mijn merrie, constant kleven en piesen en willen knabbelen!! Dan stopt het een paar weken en dan begint het weer!!!!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:32

Mijn bijrijdpaard pist ook alles onder als ze hengstig is.
Nu we niet kunnen rijden (blessure) loop ik meestal even met haar door de bak, beetje grondwerken, en komen we langs het stukje naast het weiland waar haar vriendinnetje staat, hup benen wijd staart omhoog en pissen maar :+ En dan met van dat slijm erbij, heel smakelijk om te zien :Y)
Als ik haar het weiland weer in doe, het 1e wat ze doet is op haar vriendinnetje afrennen (ze zijn nu toevallig tegelijkertijd hengstig.. :+ ) en dan pissen en naar elkaar lopen gillen, echte merries :=

Ze heeft zelfs op stage vorig jaar de gang tot 2 keer toe helemaal ondergezeken toen ze hengstig was! _O-

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:34

Nog niks gelezen, maar het zijn gewoon echt hele dikke maatjes. De pony op stal waar ik op rij is gek op een andere pony grrr of stilstaan of sneller lopen, en dan soms op de noodrem omdat dr vriedin eraan komt knalt een andere pony bijna op mij

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:35

Oh jee, nu staan deze twee paarden niet bij elkaar in, dus ik hoop dat de 'verliefdheid' dan toch wel gauw over is! Hahaha!

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:38

ChelseaII schreef:
Hahaha, het is inderdaad wel hilarisch, maar echt geen pretje dat als je aan het rijden bent je paard steeds stopt om te 'plassen'...

Dat klopt, geef ik je groot gelijk in, misschien tijden afspreken, jij rijd dan en ik daarna haha, drama _/-\o_

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:40

Hier ook een lesbo. Laatst op buitenrit met 2 merries waar ze 'verliefd' op is, maar van de ruinen die mee waren wilde ze juist niets weten. Echt een lesbo blijkbaar :P

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:41

Mijn merrie is lesbisch. Die moest ik constant schouwen bij de merrie's omdat ze bij de hengst niks liet zien.

En haar zoon is homo. Die ziet de merrie's niet staan en valt alleen op bonte ruinen (en hengsten).
Er is nu een merrie hengstig en zij dringt zich erg op en dan springt hij er nog wel op. Maar komt er een bonte ruin langs gaat die hals erop en gaat hij in slow motion showen :').

Verder nooit last van maar met dekken van mijn merrie was het wel even lastig :')